30 september 2009

En lørdag.....

Var vi her, i Vigelandsparken i Oslo. Vi hadde med oss tre av fuglebarna og målet med turen var kino på Colosseum. Det var en nydelig dag og vi storkoste oss. Vi var også en tur innom Japantorget og barna kjøpte seg "klinkekulebrus". Da vi rundet hjørne fra Japan torget fant vi en Lene Bjerre butikk... "O lykke" Der ble det med litt ting, men det skal jeg blogge om en annen gang.

Jeg var i hvertfall super fornøyd ;) Da jeg passerte et av blomsterbedene i parken fant jeg denne nydelige sommerfugl en.

Skyene var så flotte at jeg måtte ta bilde av himmelen og. Gjett om jeg følte meg som en blogger der jeg fotograferte i øst og vest ;)



Monolitten måtte jo også få være med. Ganske tøft bilde med den flotte himmelen.



Roser er det mye av her og det stod koselige navneskilt til de forskjellige rosene. Hva med Aspirin Rose??
Kan tro folk kikket da jeg stod uti rose bedet med rumpa opp og med hodet nedi rosene for å ta bilder... "Ler"




Nydelig hvite var de. Jeg har ikke grønne fingre, men roser greier seg jo selv. Så lenge de er plantet i jorden i hvertfall. Hvert år går jeg å venter på at mine roser skal blomstre. Jeg blir også veldig glad hver gang de faktisk gjør det... Blomstrer altså ;)





Dette rosenavnet syntes jeg var passende på oss bloggere.....
"Fellowship"





Som du sikkert skjønner så er det lite nye prosjekter her akkurat nå. Vel hvis vi ser bort i fra soverommet, men malingen må tørke og den grusomme lukten må forsvinne før jeg kan gjøre mer der. Men det kommer innlegg om det etterhvert.




Nydelig farge på Fellowship rosen.
Da ønsker jeg dere alle en fin kveld ;)







8 kommentarer:

  1. Hei vennen :-)

    Hørtes ut som om dere har hatt en fantastisk fin tur :-) vigelansparken er jo skjønn :-) og romantisk :-) Gleder meg til å se hva du handlet :-)

    Ha en fin onsdagskveld :-)


    Klem

    SvarSlett
  2. Ja her var det mye fint. Nydelige roser. Det er mye fint å se i Vigelandsparken.
    Vi var også stadig på Figgjo å kjøpte det vi trengte av kopper og kar da jeg voks opp. Sikkert hver gang det var salg der i hvertfall. Så kaffeservisene og middagstallerkene ble stadig byttet ut. Det dumme med det er at min mor leverte på loppemarkede det hun ikke ville ha lenger. Så derfor er det ikke mye å arve der.
    Men finner jo stadig noe på bruktsalgene.
    Ja en lærer seg jo å leve med dei plagene en har. Så det er godt du er flink til å slappe av når det trengs. Ha en god dag :)

    SvarSlett
  3. Nydelege bilete hos deg! Syns du har ein kjempekoseleg blogg:)
    Ha ein flott kveld!
    Klem Anne i www.anneskaar.com:)

    SvarSlett
  4. Nydelige roser, Vigelandsparken er spennende for både store og små den. Ha en fin kveld, el natt snart da.

    SvarSlett
  5. Høres ut som en flott tur og Vigelandsparken er jo bare så fin. Kjempefine roser. Ha ein god dag.

    SvarSlett
  6. Det er visst ikke bare kosene som har vært og sett på kunstverk :o)
    Så fint det bildet av monolitten ble! Knallbra!! :o)

    Og vakre roser...jeg er også veeeldig glad i roser :o) Min favoritt er denne jeg har som bilde i profilen min, Mandarin heter den og er superskjønn!

    Det tar sin tid med bordet mitt...høstferien bare suser av gårde :o) Men den dukker nok opp til slutt, malt og fin..

    SvarSlett
  7. her er det bare å nyte alle de skjønne bildene som du har tatt!Skjønner at dette må ha vært en toppers tur,klem

    SvarSlett
  8. Hei snuppa! Kjempe fine bilder og ja det er vel typisk for en blogger å ha med seg kamera over alt.....og gleder meg å se hva du shoppet...har nemlig vært å fått meg en del lene bjerre tingn selv;) Stor klem fra meg!

    SvarSlett