24 september 2009

Barskap.

Dette barskapet kjøpte jeg for en stund siden. Jeg pusset det ned med sandpapir, og gav det et strøk med grunning. Så sprayet jeg med crome sølvspray. Selve arbeidet har foregått i kjelleren, slik at ikke hele huset blir plaget av lukt og støv. Ganske greit med den kjelleren hvor jeg har holde på med prosjekter uansett vær.


Slik ble den. Vakker i sølv med lekre ben. Lekte en stund med tanken på å male den i sort, men ble helt fornøyd med den i sølv. Den har fått plass i platået i trappen og inni skal det ikke stå flasker... Men derimot så skal dukene mine bo der.
For de skuffene som dukene mine bor i dag, der får ikke dukene være alene. Alskens små datautstyrs ting blir ofte dyttet ned dit. Så jeg må flytte vekk masse dill før jeg kan finne duker. Men ikke nå lengre....

Detalj fra døren......



Inni er skapet grunnet og malt med hvit blank oljemaling. Ganske lekkert eller hva? Den store vakre krystall lysestaken har jeg fått av min mor. Det samme med det flotte lyset som står oppå. ;)




I kanten har jeg lagt en lysslynge. Den har jeg hatt i et år å ikke fått brukt før nå. "Var det ikke det jeg visste at den kom til nytte en dag??" ;)




I skålen ligger litt sølvtøy med forskjellige mønstre på skaftene. To pels kuler, en svart og en lilla ligger også der. Stettfatet er et gammelt som jeg har funnet på en av mine brukt skatte jakter ;)






Nærbilde av lysslyngen. Jeg kjøpte den på Kremmerhuset.
Ikke glem at jeg feirer et års blogging med gave. Du kan være med ved å legge inn en kommentar her.......
Ha en strålendes kveld ;)






16 kommentarer:

  1. Fy F..n så tøfft det barskapet ble da....Jeg er skikkelig imponert jeg.

    Du vet skrivebordet mitt ikke sant?....det som pcn står på...Jeg pratet vel litt om å male det hvitt, men nå vil jeg bare høre hva du ville gjort med det skrivebordet.

    Neste husmorferie du skal ha hos meg, så har du ett prosjekt nemlig...."prosjekt skrivebord hos Monique" heter det.

    Klem og klem

    SvarSlett
  2. Når skal du fylle opp barskapet da? Regner med det er edle dråper som skal få lov til å bo der?

    SvarSlett
  3. Dette var jo skikkelig tøft. Deilig å ha et slikt skap til dukene. Eg har mine knødd nedi noen skuffer og der er det meir enn fullt !
    Ha ein fin kveld.

    SvarSlett
  4. Lekkert snuppa! Du er i skuddet om dagen skjønner jeg;) Klem

    SvarSlett
  5. Så flott det blei - for en kreativitet sier jeg!

    Svar på ditt spørsmål hos meg - ja jeg har 3 nettbutikker.
    Mye å gjøre, men stortrives.

    Ha en deilig kveld.
    Klem

    SvarSlett
  6. hehe - måtte le litt av enda en ting som hadde blitt sølv - og så med spray da! :) hehe, det må ha tatt evigheter...
    Men pent ble det iallfall...flinke damen :)

    SvarSlett
  7. Det skapet ble lekkert.
    Likt og veldig godt den krystall lysetaken din.
    Så heldig du er som har en kjeller å stå i . Her må jeg enten vente på fin vær , slik at ting kan bli gjort ute.
    Vist ikke så må stuen tas i bruk.
    Er ikke så glad i å holde på med spraymaling inne, men det hender jeg gjør det.

    Ha en fin morgendag

    SvarSlett
  8. Å så søt du er! Takk takk! Og hva var det jeg ikke fant....likte veldig godt barokk lysestakkene i nettbutikken! Og kan tenke meg at butikken er enda bedre! Men jeg får prøve å motstå fristelsene;)Må spare litt! Stor klem(og jeg kommer gjerne å drikker kaffe hos deg hvis jeg er i nærheten!)

    SvarSlett
  9. Kjempe fin!! Så modig å velge sølv på et møbel.. det vet jeg ikke om jeg hadde turt, men det ble jo helt nylig. De bena er fantastiske!

    SvarSlett
  10. Tusen takk for hyggelig innlegg hos meg. Nå måtte jeg bare skrive kommentar under konkurranse innlegget ditt under her først ;D

    Bildet av hetten til mannen din var dødskult, du skulle lagt ut gjettekonkurranse om hva det var før du ga oss svaret ;)

    Og bar/dukskapet... WOW - helt fantastisk! ble utrolig misunnelig, vil ha!!!!! ;)

    SvarSlett
  11. Hei du :-)

    Så stiiilig!! kjempeflink du har vært! Dette ble lekkert :-) Ser ut som ild som står opp bak :-)
    Lekkert med sølv på møbler gitt :-) Kanskje noe jeg må prøve meg på :-.)

    Det med Gabriel sier de at er sikkert...men jeg tror ikke helt på de lenger desverre...for er som sagt synsing...når de så han sa de jo at dette ikke er noe typisk sprengel...ikke slik de hadde sett det på andre..det er slike uttalelser som gjør meg usikker...men nå skal jeg bare konsentrere meg og kose meg med at han er en "frisk" og "normal" gutt med masse herlig humør :-)

    Ha en fin høst helg :-)

    Mange klemmer ifra meg

    SvarSlett
  12. Oh, det ble stilig!! Har et gammelt bord her som jeg endelig har bestemt farge på...det blir sølvben og blank svart bordplate..med litt stæsj på, hihihi...sølv er kuli altså!! Gleder meg.

    SvarSlett
  13. Fy søren det barskapet ble utrolig kult!
    Du er som jeg har sakt før bare utrolig super flink til alt mulig jo.. hehe..

    Ha en super lørdagskveld..

    Jeg hadde håpet å få gå på vassendgutane men neh ingen billett å oppdrive her.. sukk..

    SvarSlett
  14. Dukene ja, det fikk jeg ikke med meg da jeg leste første gang :-) Tror det vil egne seg bra som dukskap også!

    SvarSlett