28 august 2009

Urne trøbbel.

Den dagen jeg var innom Fretex, vel jeg fant flere ting. Bland annet denne urnen. Jeg falt for den stilige formen, krinkelkrokene og mønsteret. Fargen derimot er helt grusom, men det er jo ikke noe stort problem, eller hva??

Ganske fine detaljer. Men spørsmålet var jo hvilken farge den skulle bli, slik at mønsteret kom best mulig frem. Siden energi nivået enda ikke er helt på plass så har jeg viftet med sprayboksen. Lite, lett og raskt, sier nå jeg.

Ser du "dragen" eller hva det nå er (Fisk?!?) , på hanken? Ganske så fiffig ;)

Jeg valgte å spraye den hvit. Mønster og detaljer kom flott frem men.... Den mangler liksom noe. Den ble ikke så tøff som jeg hadde trodd. Jeg lurer litt på om den rett og slett har fått feil farge???
Kanskje den hadde passet bedre i gull?? "Ler". Nei tror vel ikke det. Men jeg trenger hjelp med denne her. Har du tips eller noen ideer om hva jeg kan gjøre med denne urnen så blir jeg veldig glad for det ;)



Det er merkelig dette her...... Med lavt energi nivå, så har jeg fått matlagings lyst!? Jeg aner ikke hvordan dette kan ha skjedd, men sånn er det. Her om dagen snublet jeg innom den koselige bloggen Elle, melle, jeg forteller
Og her fant jeg et raskt og knallgodt middagstips: Pastagryte. Tusen takk for den. Tenk at ALLE fem barna syntes at dette var godt og ville ha dette flere ganger. Det er jo ikke alltid like lett å lage mat som alle liker.

Så kikket jeg litt på TV, og ble inspirert til å lage grove lapper. Det ble Veslefuglefrøken og min sin lunch. Hun hadde feber og var derfor hjemme. Resten av lappene ble middag for de andre fuglebarna.

Men så i går kveld, jo da fikk jeg det for meg at jeg skulle lage muffins!? Muffins til kvelds på en torsdag??
Men ikke nok med det. For sånn ca kl. 06.15 i dag morges tuslet jeg ned på kjøkkenet for å lage grove frokostlapper til hele familien. Enten så har jeg fått en skrue løs eller så begynner jeg å bli ganske så prosjekt desperat???

"I kveld tenker jeg at jeg skal prøve meg på noen nye muffinser, for Karen i Karens verden laget blåbærmuffins, og de så bare knall gode ut. Tusen takk for oppskriften ;)
Da var matlagings oppsumeringen min ferdig og jeg ønsker dere en flott helg.

Kvirrevitt!!













9 kommentarer:

  1. Hei :-)

    Så koselig at du vil følge bloggen min :-) Fin urne du har funnet deg :-) Ble fin i hvit :-) kunne også har vært svart..men kanskje finest i hvit for å få fram mønsteret :-)

    Ha en finfin helg :-)

    Klemmer ifra meg

    SvarSlett
  2. Fant deg via Villmarkstausa. Hvis du pusser fram litt av den gamle fargen så den ser litt slitt ut tror jeg den blir fin, eller "kliner" på litt lasering her og der, det kan jo tørkes bort hvis du ikke liker det (før det tørker.)
    Klem Laila

    SvarSlett
  3. Hei du! Ha ha jeg tenkte også svart.....men så tenkte jeg at den kanskje hadde blitt fin hvis du patinerte denne! Men kanskje ikke hele, men brukt et tøystykke og lagt inn en annen farge på selve utsmykkingen! Kanskje noe med brunt/kobberfarge...bare for å få den til å se litt "skitten" ut..håper du forstår hva jeg mener! Ellers så var den veldig fin i hvit å da!! Ha en kjempe fin helg i hvertfall, så gleder jeg meg å se hva du finner på:D klem fra Linda

    SvarSlett
  4. Hei snuppa.

    Matlaginslysten må jo være et godt tegn, du er på vei ut av senga for denne gang...Men , Kjære deg....lapper? kl 06?...om morran??...jada, jeg vet du er ett A- menneske, men HALLOOO, du har ikke hatt et snev av feber du også vel?...hehehe
    Den potte saken din var fin hvit den...og jeg er jo ikke den mest kreative når det gjelder det du driver med, så desverre ingen forslag.
    Ha en riktig flott helg da;-)

    Klem og klem

    SvarSlett
  5. Hei på deg.
    Det er ikke jeg som satte stickersene på kjøleskapet først serru...det var nemlig Stina Ballerina..bloggnavn: ballerinastina.
    Men, jeg har jo stickers på fryseren fra før og har lett etter noe knall til kjøleskapet, så jeg satte de der jeg også :o)

    Nok om det, den urnen var tøff da! Synes også den ble fin som hvit, men om du synes den ble for "blass" så kan du jo kjøre på med knallrødt i glossy finish!? hohoo

    SvarSlett
  6. Herlig - ja det er morro å lage mat - og særlig hyggelig er det når det faller i smak hos alle!

    Den urnen..hmm..jeg tror den må bli grå - "stein"-grå.. - skal du ha den ute!?

    Ha en super fredagskveld og helg!

    KlemKKann

    SvarSlett
  7. Hei og takk for koseleg og varmande kommentar:0)
    Eit vanskeleg tema, og responsen på innlegget har vore overveldane...Er imponert over alle som fortel om liknande opplevelsar.
    Eg er jo så uendeleg glad for dei to eg har fått, og satsar heller på ein drøss med barnebarn;0)
    Urna var utruleg flott, men veit ikkje om eg har nokre konkrete råd å komme med.
    Lykke til i alle fall.
    Klem

    SvarSlett
  8. Heisann :)

    Så kjekt at du ville være med i konkurransen hos meg...

    Titter innom for å ønske deg en riktig god helg...!!! :D

    Den urnen ble knall fin... :)

    Klemmer fra Malin Virginia

    SvarSlett
  9. Jeg foreslår lilla metallic!

    SvarSlett