29 august 2009

Stairway to heaven!!

Eller var det: Stairway to heaven Wanted!! Her er nå trappen vår. Den er ganske berømt hos våre venner og familie. Ikke fordi den er så fin, neida, men fordi den er falleferdig. Den ser jo ikke så "altfor" dårlig ut men kikker du nærmere på bildene.. ja så er det en helt annen sak. Bildene er klikkbare.

Den nye svarte døren vår er jo bare lekker. Men så kommer dette skjeve rakkle verket under... Ikke akkurat noe pent syn. Nå er jo det for at den har vært her siden huset var nytt. Så måtte trappen flyttes på grunn av drenering. Frem med motorsaga og ned med den. Men så måtte den jo opp igjen...


Da ble festene skjøtet sammen med planker. Resultatet var greit nok men en ny trapp har lenge stått på plakaten.
Så i fjor var vi klare for å legge beleggnings stein. Det har jeg laget et innlegg om før og det finner du HER!

Trappen måtte på nytt ned og festene ble fjernet igjen.

Litt sliten kan man jo si. En værbitt og slitt patina.



Trappen har med tiden blitt ganske skjev. Den har nå bare fester på to av bjelkene og familie og venner har hatt sitt å si om den.
La meg ta et eksempel.
Har ei venninne på besøk og hun skal dra. Vi står i døren, og hun kikker på trappen....... "Jeg er litt nervøs for å gå ned trappen", sier hun og skuler nedover den. "Det går så bra, !sier jeg. Hun lister seg "Lett på tå!" ned og er tydeligvis lettet over at ikke hele marakkelse gikk i stykker. Hun snur seg og spør lett anklagende : Når skal dere gjøre noe med den tingesten??
Slik foregår ofte et farvell her hos oss.

Men i DAG så er den revet ned! Et nytt prosjekt er i emning. Endelig!!, vil nok mange si.




Her er hele hærligheten borte vekk og Høvdingen beiser, der vi ikke har kommet til. Huset var "Stavernsgult", nå er det riddergrått.
Flinke Høvdingen min ;)





Se her, her ligger den, med alle sine skavanker og patina. Men den skal ikke lenger tjene oss. For det kommer snart en ny og bedre her til Redet ;)
Fortsettelse følger.....
Ha en flott helg!!






10 kommentarer:

  1. ja endelig,vakre dronning, forsvant skrekkens trapp... hehehe, var jo redd for å ha lagt på meg bare et gram for hver gang jeg skulle på besøk.... hihihi

    klem

    SvarSlett
  2. hehe, hvordan kommer dere inn å ut den døra der nå da....eller er den nye trappa alt på plass?...

    ha en flott kveld

    klem og klem

    SvarSlett
  3. Ha ha! Morsomt innlegg! Skjønner godt at du ønsker ny trapp med den lekre døra:D Gleder meg å se fortsettelsen! Og tusen takk for hygglig melding hos meg og så kos at du ønsker å følge meg;) Jeg liker bloggen din kjempe godt og har jo fulgt deg en stund;) Gleder meg å se hva som skjer med urnen din! Ha en fin kveld! Klem fra Linda

    SvarSlett
  4. Haha, litt av ett marakkel dokker har hatt ja, skjønner at besøkende har vært livanderedde, haha.
    Gleder meg til fortsettelsen.

    SvarSlett
  5. Hihi :o)
    På bilder så ikke trappa så ille ut da, litt sånn shabby, men kul nok. Men skjønner at det har vært en annen sak å gå i den :o)

    Blir spennende å se hvordan det blir nå da!!

    Ja, en pute eller to burde jeg klare å lage av stoffene...når symaskinånden kommer over meg...kanskje en gang før jul, hehe

    Ha en flotters søndag da kjære deg,
    klem fra meg

    SvarSlett
  6. Hehe! Denne såg jo litt vaklevoren ut. Det blir flott nå med ny trapp. Spennende å se hvordan den blir. Ha ein fin søndag.

    SvarSlett
  7. Hehe - herlig - se der ja..så blir det ny trapp - skal bli morro å se!

    Ja - det var noe sånt som steingrå..se ut som stein jeg mente - men det var min mening - det du velger blir sikkert flott!

    Ha en super søndag!

    SvarSlett
  8. Hei hei, først må jeg bare si at jeg skal ikke skryte på meg å bruke gullfargede lys ;O)
    Synes det er knallstilig hos deg, men hos meg blir det feil.
    Hvis du kikker på kommentaren en gang til...det var disse utropstegnene jeg mente at jeg bruker til en stadighet.
    Den urnen bvar knallfin!...også som hvit.
    Men gull hadde jo også vært helt rått!
    Ikke til meg...men hos deg!!
    Det blir vel kjekt å få ny trapp tenker jeg!
    Vi bor jo i et gammelt hus, og ting tar tid...og vi har flere slike skavnker her.
    Men tid og penger, så vi tar litt etter litt.

    Takk for at du er min gode bloggvenn!!
    Ha en fin søndag og en fin kommende uke!

    Klem fra Linda

    SvarSlett
  9. Fin den urnen din ble!Blir spennende å se fortsettelsen på trappehistorien din,klem

    SvarSlett
  10. Puh. Jeg fikk i hvert fall helt hjerteklapp av den trappa da jeg så på bildet at den ikke var festet på begge sider. Ikke noe for meg og mitt ben. Gleder meg til å se den nye trappa deres.

    Hva med feks sølvhanker mot det hvite. At du sprayer hankene i sølv og dermed får en kontrast og liver opp litt.

    Ha en fin søndagskveld. Klem

    SvarSlett