12 august 2009

Hagen.

Hmm..... Jeg får visst ikke lagt opp bildet mitt. Men det er greit, jeg kan skrive allikevel.

I dag har jeg mye av dagen stått med rumpa opp og med hodet ned. Gressklipperen har pløyd seg igjennom hagens dype daler og ville enger.... Eh, så ille er det vel egentlig ikke. Men etter tre uker uten klipping, så var det ganske høyt gress. Så gresset har nå bønnhørlig blitt klippet. Kant klipperen har jeg fått ordnet slik at alle uønskede tuster... Ja dere vet, under gjerdet, rundt trær og inntil kantsteiner, der det ofte vokser masse og det er så vanskelig å komme til med klipperen. Nå er alle tuster og andre ulumskheter borte. Det ble såå fiiint....
Vel, så fint det kan bli da. Men jeg er fornøyd.

Deretter fant jeg frem grein saksa og trimmet alle uvelkommne greiner og spirer som jeg ikke ville ha. Men ikke nok med det... Jeg luket blomsterbed også. Så hvis du gjetter at jeg er ganske "flat" energi messig nå... Ja så har du helt rett. Men så utrolig deilig det var når det var gjort. ;D

Under min lange pause fra bloggen er det flere som har lurt på om jeg har vært borte fordi jeg har vært dårlig. Kjempekoselig at dere bryr dere, men jeg kan glede dere med at jeg har fungert ganske bra, men litt opp og litt ned som vanlig. Jeg har vært ganske flink til å spise sunt og til å trene. I dag er det egentlig treningsdag, men den treningen har i dag vært hagearbeid. Men bare det at dere spør... setter jeg veldig stor pris på ;D

Jeg fikk meg også en veldig gledelig overraskelse når jeg kom til bloggen min igjen. Hos Linda i bloggen Lindas skattekammer
ble jeg trekt ut etter en konkurranse, men fordi jeg ikke hadde følgt alle reglene hun satte, ble det ikke meg som ble vinner allikevel. Men så bestemte hun at jeg får presang allikevel. Hi hi, tenk det. Den Damen har et stort hjerte ;) Så Linda Tuusen takk. Har du ikke besøkt bloggen hennes før så ta deg en tur, den er virkelig verdt besøket ;)

Men nå trenger jeg litt hjelp fra dere. Jeg trenger noen planter i hangen (til blomsterbedene altså) som blomstrer utover nå. For det meste er nå avblomstret her hos meg. Og det synes jeg er ganske stusselig. Jeg har desverre ikke noen "grønne fingre" men noe greier jeg da å få til å gro. Så har du forslag så kom med dem. Jeg blir veldig glad for det.

Ha en fin dag dere ;)

6 kommentarer:

  1. Hagearbeid det er fin trim det.
    Kos deg og nyt resten av dagen du.
    Må innrømme at hage ikke er min sterke side.
    Maken klipper gresset mens jeg luker og planter.
    Men har en enkel hage, foretrekker heller masse blomster i krukker.
    Men kanskje siden en gang...hagen har iallefall potensiale.
    Tror ikke at jeg har større hjerte enn det du har...he he ;O)
    Men takk for reklamen!
    Skal se om jeg får sendt avgårde et par pakker i morgen...det går ikke alltid så fort i svingene.

    Ha en fin kveld!
    Klem Linda

    SvarSlett
  2. Hei, Så kjekt å ha deg tilbake. Deilig med ferie og det høres ut som du har hatt det fint. Sjøl har eg vert på farten i nesten heile sommer ( eg og min reiselidenskap !!), men i morra begynner jobben !! Ønsker deg en fin dag!

    SvarSlett
  3. Sorry kan ikke hjelpe deg, mine fingre er absolutt ikke grønne... til og med kaktusene mine sliter... eller er det meg? hehe.

    Ha en toppers kveld!

    SvarSlett
  4. Så kos med litt fuglekvitter i kommentarene mine igjen :)
    Joda, det går fint... Har hatt masse familie på besøk løpet av sommeren, og spm du sikker så i bloggen min, har det både blitt trapp og snart et bad... Det har blitt et gjesterom også, men det har jeg ikke lagt ut bilder av enda...
    Er godt at noe blir gjort, men nå er vi på andre mnd. uten dusj - og bare en do i et strømløst rom, så litt lei kan man si :(

    SvarSlett
  5. Rosen var nydelig. Du burde melde den på i frøken rose konkurransen.
    Det begynner å bli en stund siden jeg gjorde noe i hagen. Bør vel tas snart, men i det siste har jeg i stedet drevet med spraying ol. he, he. Jeg plukket litt av hvert frem og funderte på om jeg skulle spraye det i sølv eller gull osv. Har tatt en liten pause. jeg tenkte jeg skulle komme meg avgårde til biltema og kjøpe noen andre farger.
    Ha en fin kveld.

    SvarSlett
  6. Hm, kanskje du kunne hatt noen små bærbusker? Vi hadde bittesmå bærplanter i blomsterbedet som fikk bær om høsten. Vet ikke hva de het for noe dog...

    SvarSlett