26 august 2009

Gammelt nytt på Lilledo.

Tenkte jeg skulle vise frem litt "gammelt" nytt inne på Lilledo. Det er jo lenge siden at det ble slutt på lilledo innleggene. Jeg hadde mye moro mens jeg laget de innleggene. Har du glemt dem? Ja, da finner du det Her.
I hvertfall Lilledo finalen ;)


Denne tre armede lysestaken ble med meg hjem fra Fretex en dag. Den har litt morsom patina for det ser ut som den er en blanding av gull og sølv.


Stetten er gullaktig og det samme er to av armene, mens resten ser ut som sølv. Jeg går ut i fra at den opprinnelig var i sølv farge, men at noen har pusset så mye at noe av belegget har forsvunnet. Jeg VET jo ikke så dette er bare spekulasjoner fra min side.



Disse tingene har jo levd et liv før...... Så de har nok en historie.




Det har denne gulvstaken også. Før bildet av den ligger nederst. Den består av messing og tre. Jeg demonterte den fullstendig for å kunne male treverket svart. Messingen pusset jeg til den skinte. Den ble satt sammen og vips: Ganske kul.




Lyset med hjorten på, fant vi på vei hjem fra Stavanger i sommer. På Byrkjedalstunet. Der har de utrolig masse lekre lys i de flotteste fasonger. Dit er det verdt turen innom, hvis du skulle komme til å kjøre den veien.





Her er før bilde av litt av hvert. Speilet har jeg jo vist frem i ny drakt. Men lampefoten du ser, er et kapittel for seg selv. Den ble sprayet, men jeg fant ut at det ble feil så i går fikk den ny farge.
Jeg er fremdeles i hvile modus men jeg gjør jo litt småting da. Jeg har fått omsider satt bilder i noen tomme rammer. For ikke snakke om at jeg har kranglet med skriveren, for hvor er den forbaska instruksjonsboken når du trenger den?? Jo, helt borte vekk. Men etter mye prøving og feiling fikk jeg det til. ;)
Ha en fin dag.







11 kommentarer:

  1. Stiligt! Enig med deg at Byrkjedalstunet er verdt et besøk. Ser at du har handlet av Amormaica - ref tidligere innlegg av lilledo. (den svarte bysten)
    Klem!

    SvarSlett
  2. kjempefint.
    jeg er jo ganske ny her,så jeg har jo ikke sett lilledo bildene dine før,men det er jo kjempefint!!
    veggene synes jeg var kjemestilige.
    klem

    SvarSlett
  3. Håper formen din er stigende. Lilledoen har bare blitt så stilig. Lysestaken ble veldig fin malt i svart mot messingen.
    Ha en fin dag. Klem

    SvarSlett
  4. Fine ting du har stæsjet lilledoen din med.Dette er noe du kan!Håper at formen er stigende.Her har jeg jo fått gjort noen små prosjekter som jeg har hatt lyst til lenge.Men har fått sånn lyst til å male opp det gamle spisestuebordet mitt.Får ikke selge det med de sorte skinnstolene,så beholder dette selv.Og blir vel til å pusse det ned for så og male det i hvitt glans.Tror det kan bli fint.Ja,ja noen planer må en jo ha,klem

    SvarSlett
  5. So kos at middagen smakte, den er ein favoritt her i huset òg.
    Det er gøy med små prosjekter, det skal so lite til for at forandringa blir veldig stor:) Kul lysestake!

    Anita, som er glad for at du vil følge bloggen min:)

    SvarSlett
  6. Hei på deg :o)
    Ja, vi har blitt seilere i løpet av sommeren, veldig morsomt!!
    Ikke fullt så morsomt å lese at du har vært så dårlig da...håper du kommer deg igjen i løpet av uka.

    Sender over en godbedringsklem til deg fra meg og kosene mine.

    SvarSlett
  7. der kunne jeg hatt omgangssyke...iallefall masse fint å se på.
    må jo flire ...vi har ganske lik smak vet du.
    En slik lysestake som du har . kjøpte jeg på loppis i april.
    Den du malte svart.
    jeg spraylakkerte min i sølv....men din ble kulere.
    den trearmede I LIKE og tapet også...

    ha en fin helg !!

    SvarSlett
  8. Den lilledoen din er bare så knallfin!
    Modig valg av tapet og kombinasjoner!
    Men det funker og det til gangs!
    Og den lysestaken var jo bare som skapt til rommet!
    Knalltøft med gullfargede lys i!
    Ja jeg vet det...jeg bruker mange slike!!!!! Men jeg mener det og da kan jeg ikke la være ;O)
    Du kan å få det til du både når det gjelder gjenbruk og løsninger!

    Ha en fin fin dag min venn!
    Klem til deg fra meg.

    SvarSlett
  9. Glemte noe...Håper formen din er bedre!
    Det er kjedelig å ikke kunne gjøre det en har lyst til!
    Men kulen litt da så du ikke sliter deg ut med en gang igjen!

    Klem klem

    SvarSlett
  10. fine fine lilledo :)
    Nå blir sansynligvis badet mitt ferdig i helgen... eller. det vil si, ikke ferdig, ferdig som i helt pyntet og slik, men brukende, og med mulighet for å ta seg en dusj igjen, eller enda bedre... et varmt baaaaaad :)

    SvarSlett
  11. Lekkert med gamle ting, jeg begynner å få lyst til å finne en del jeg også. Er det ikke masse loppemarkeder om høsten da? Eller er det om våren kanskje - husker ikke :-D

    SvarSlett