16 august 2009

Blomster på en lørdag.

I går, lørdag med regnet øsende ned, var eldstefugledatter, midtifuglesønn, lillefuglesønn og jeg en svipptur i Stavern. Grunnen til det var at vi skulle innom Marin Alpin butikken. Vi var på jakt etter en slik shoft shell jakke til eldste frøkna. Det fant vi også. På vei mot bilen stakk vi innom blomsterbutikken. Gutta ble helt fascinert av den lille planten med røde striper på bladene. Mor selv likte faktisk den "rustne" potten og så når det er litt "bling" på også... Hi hi, ja jeg er litt som skjæra. Så måtte den få bli med oss hjem.

Den morsomme planten, (jeg glemte jo å spørre hva den het) ildtoppen og den søte lille øyenstikkeren. Hvis det er noen som vet hva planten heter så blir jeg glad for å få vite navnet ;)


Den rustne potten... Jeg kan se for meg at sølvtøy, hadde blitt tøft oppi her. Rust mot sølvtøy er jo en lekker kontrast. Apropos sølvtøy.... I sommer var Høvdingfuglmoren og jeg innom en bruktbutikk i Skien. Butikken heter "Skrot Tor" og der finnes mengder av det meste. Kjempe gøy å gå på skatte jakt der inne ;)
Jeg stod og rotet rundt i en eske da jeg oppdaget at ei dame stod å kikket på meg. Hun lurte på om jeg lette etter sølvtøy. Jeg svarte jo ja og vips så hadde hun funnet et par gafler til meg. Hun var på jakt etter en ostehøvel, så da kikket jeg også litt etter det. Vi pratet litt og hun kom med flere forslag til hva jeg kunne lage av sølvtøyet. Jeg fikk det øyeblikk for meg at denne damen var en bloggdame. Jeg vet ikke om hun var det for jeg fikk ikke somlet meg til å spørre. Men koselig var det ;) Ide tipsing på brukthandelen ;)


Oj, he he her sporet jeg helt av. Kom bare plutselig til å tenke på dette. Hvis du er i Skiens området så er det virkelig verdt turen innom hos Skrot Tor, hvis du liker å gå på skattejakt.
Ha en fin søndag ;)



3 kommentarer:

  1. Skattejakt er gøy og gammelt sølv er nydelig :-) Høres ut som en bra regnværsaktivitet!

    SV: De marihønene var litt ekle ja, men de var jo søte de som vandret oppover foten. Man har ikke mer moro enn de historiene man lager selv :-)

    SvarSlett
  2. Så fint det første bildet ditt av blomstrene var :) Skikkelig go'stemning...
    Begynte i nyejobben på fredag. Den dagen og nå kommende mandag og tirsdag er det bare planleggingsdager, laging av timeplaner for alle klassene og fordeling av oppgaver. Jeg er veldig optimistisk, og tror dette kan bli morro :) Jeg har noen timer jeg har aleneansvaret for (gymtime og leksetimer) og så skal jeg ellers assistere i engelsk, matte og norsk, samt kunst og håndarbeid - hehe, passer perfekt :)

    Det blir en travel tid fremmover, men jeg tror jeg skal klare meg... (bare badet blir feridg snart!)

    SvarSlett
  3. Kjempesøte blomster med bling,bling..og passet jo så utrolig godt i den rustne potta.Smart det tipset i forrige innlegg for bavaring av smykker.Ha en fin kveld da,klem

    SvarSlett