07 juli 2009

Krakk med lekre ben......

Her i våres kom jeg over denne krakken med lekre ben. Tankevirksomheten har jobbet på høyt nivå for å finne ut hva jeg skulle gjøre med den. Omsider fant jeg ut at den skulle få bo oppe på soverommet, slik at jeg kunne legge fra meg ting på den. Isteden for at ting skulle havne på gulvet... Ehem....

Sinden den skulle bo på soverommet så måtte den bli hvit, for å passe inn med skapet, her er linken til det
Men en del arbeid hadde jeg jo forran meg. Jeg må si at grunning, det er faktisk en fantastisk ting, ihvertfal hvis man vi at jobben man har lagt i tingen skal vare. Så krakken ble revet fra pute og det gyselige trekket ble hivd. Så var det frem med salmiakkvannet og skure som en helt.
Tørking og så ble den grunnet. Jeg malte den så med hvit glansgrad 80. Slik at den ble skinnende hvit. Tre strøk måtte til og så var den ferdig.
Ved et lite besøk hos Singer, på jakt etter det perfekte stoffet, kom jeg over en liten rest. Stoffet var ganske dyrt med mykt og luksuriøst. Den snille Damen der lot meg få det billigere på grunn av at det var det siste som var igjen. Jeg var lykkelig ;)


Så.... Taadaa! Her er det helt ferdige resultatet. Min skinnende hvite krakk, med et silkemykt pelslignende stoff med et nydelig bånd rundt. Jeg ble kjempe fornøyd om jeg skal si det selv.



Litt mer nærbilde av båndet. Nå er det jo sånn at hvitt er jo ikke det det er mest av her hos meg, så nå går jeg med tanker om å male en skjenk sort blank......
Jeg trenger jo litt kontraster ;D




Ha en inspirerende dag ;)




18 kommentarer:

  1. Ah, nydelig! Hvitt og sort er jo lekre kontraster da! Du skulle hatt deg et sort høyblanklakkert piano til krakken du :-)

    SvarSlett
  2. Her ble jeg overasket. Krakken ble delikat og fin ! Spennende stoff du har valgt: )

    SvarSlett
  3. Morsomt å pusse opp og lage "nytt" av gammelt. Krakken din ble kjempefin!

    SvarSlett
  4. Hei :-)

    Så fin krakken ble :-) Flink og kreativ du er!!

    Ønsker deg en fin kveld :-) Her øser regnet ned og jeg er inspirert til å sy litt...men ungene er i høygir om dagen så spørs om det blir noen tid til det.....


    klem

    SvarSlett
  5. Denne ble så lekker!fint stoff og fargesammensettning.Ha en fortsatt fin sommer,klem

    SvarSlett
  6. Heisan!
    Så skjønn krakken ble!!!
    Du er flink! Som du vet må jeg også ha kontraster....
    Ha en fin dag, jeg prøver så godt jeg kan å holde meg borte fra bloggen..har litt annet arbeid (skriving) på pc..og bloggen er jo en tidstyv ikke sant..?
    Ønsker deg nydelige dager,
    hjerteklem,M
    Digger medisinskapet!

    SvarSlett
  7. Så fin den ble! Jeg har en krakk selv, som må trekkes om, men den er med rom under puta.. har fortsatt ikke funnet det perfekte trekket..
    Klem*

    SvarSlett
  8. Så fin den krakken ble! Det er utrolig hvordan ting forandres av litt maling og en stoffbit=) Jeg går og venter på neste innfall hos meg..jeg syns jeg kjenner at det kommer et snart =)

    Ha en flott sommerkveld! Klem

    SvarSlett
  9. Krakken ble kjempeknæsj (jeg prøver å variere språkbruken så det ikke alltid blir fin eller lekker). Stoffet så virkelig mykt og godt ut. Du har virkelig grunn til å være fornøyd med den jobben. Ha en fin helg.

    SvarSlett
  10. Hei på deg...
    Så lekker krakken ble!
    Flink du, og ivrig på slike projekter ;O)
    Er innom deg for å ønske deg fortsatt en fin sommer.
    Nå stikker jeg snart...dit jeg er sikret sol og sommer!

    Stor klem fra meg som setter stor pris på deg!

    SvarSlett
  11. Wow for en forandring! Flink du er!
    prikken over i èn med den søte blondekanten..

    Sommerklem:)

    SvarSlett
  12. Fuglemor? Hvor er du? Kom frem.... :)

    SvarSlett
  13. Måtte bare legge igjen en kommentar.Så lenge siden livstegn ifra deg,så håper bare at alt er bra med deg.Ha en fortsatt fin sommer,klem

    SvarSlett
  14. Hallo kjære venn, savner deg!
    Håper du her det bra og at du har hatt en fin sommer!
    Tenker på deg vet du når du har vært lenge borte.
    Jeg har en liten overraskelse til deg, gå inn å les dagens innlegg fra meg....

    Varme tanker og godklem fra meg!

    SvarSlett
  15. For en vakker krakk!
    Ting som havner på gulvet kan Nanni en del om... Har en kurvstol på soverommet som tar imot plaggene nå, 10 kroner på loppis :o)
    God helg til deg og klem fra meg :)

    SvarSlett