16 juni 2009

Velkommen til min stue.

Det er ikke så ofte jeg viser bilder av deler av et rom. Jeg har mest detalj bilder har jeg funnet ut. Så i dag inviterer jeg til et besøk i stuen. Dette er da tv delen av stuen. Her er det deilig om vinteren når det er fyr i ovnen. Kanskje ikke så lett å se men ovnen har en stor glassdør, så det føles mer ut som en peis. Det sorte glass bordet er mitt favoritt bord. Det er fra Bo konsept, og jeg hadde lyst på det lenge før det ble kjøpt.
Egentlig skal det ligge et hvitt teppe under bordet, men det vi kjøpte er av ull. Det lo er noe så forferdelig at å ha det under glassbordet er ikke noe alternativ.


Deilige kremfargede lenestoler med puffer. Er ikke vasen på bordet morsom?


Jeg måtte jo bare ha litt sølv bling bling i den.



Jeg har tenkt mye på interiør i det siste. Interiør bladene har blitt pløyd igjen og igjen og ideene bare popper opp. Noen blir forkastet, noen er allerede under arbeid, mens noen er på planleggingstadiet. Noe av det jeg tenker på er hvilke uendelige muligheter vi har. Vi som blogger finner inspirasjon hos hverandre og andre steder.
Er jeg da en hermegås hvis jeg låner en idé?
Hva er de som låner mine ideer?
He he vel, jeg hører nok til en av de mindre gruppene da jeg ofte har sort i mitt interiør. Hovedtyngden har hvitt, shabby og de stilene i den kategorien. Jeg blir faktisk forundret noen ganger over meg selv......
For jeg synes mange at det Shabby stilene er flotte. Mange av dere lager de mest fantastiske stilleben og lekre sammen setninger.... Er jeg da en shabby person??
Nei, er nok svaret på det. Etterhvert som jeg begynte å blogge, ble jeg litt redd for at jeg skulle bli veldig påvirket av alt det flotte hvite med tilbehør.
Men jeg er tro til min stil, og det er en god følelse. Jeg synes at mangfoldet og forskjellene mellom stilene er flotte og fascinerende, som det er mellom oss bloggere også.
Inspirasjon sier mer enn tusen ord.
(Ordtak av Eline)



10 kommentarer:

  1. Klart du må følge din stil. Det kjennes godt å klare å følge sin egen stil, og man kan så klart få litt inspirasjon fra her og der.
    Vi er alle forskjellige og slik skal det være. Tv kroken din så veldig koselig ut.
    Ha en fin dag
    Klem

    SvarSlett
  2. Ja jeg synes du er en skikkerlig hermegås!....he he
    Nei da du har din egen stil og det er flott det!
    Men det er selvfølgelig lov å låne ideer av hverandre!....
    Er det ikke derfor vi blogger da, for å innspirere og for å bli innspirert av andre?!
    Kjempefin stue du har.
    Stilig og smakfult!
    Skjønne lenestoler også.

    Ha fortsatt en fin dag!
    Klem Linda

    SvarSlett
  3. Jeg syns det er helt topp at vi i bloggland har forskjellige stiler, og at vi kan få lov til å hente inspirasjon fra hverandre. Det er vel litt av vitsen med bloggingen, at vi kan se hvordan andre har det og finne inspirasjon til eget hjem?
    Syns du har en fin sittekrok der. De stolene ser veldig gode ut.
    Ønsker deg en god dag :)

    SvarSlett
  4. Ingern "hermer" etter...for ett forferdelig ord...barnehageaktig...vi inspirerer og blir inspirert..men vet hva du mener... hvis jeg tar etter en ide sier jeg at jeg ble inspirert av den og den....

    men det er meg.
    Det er jo grunnen til at vi blogger...gi inspirasjon og få inspirasjon.
    Syns det er herlig at du har din stil !!
    Mange her som har samme :)

    Ha en fin dag.

    SvarSlett
  5. Hei. Takk for titten inn i di stue. Og det er så flott at det finnes så mange forskjellige stiler. Det er jo det som gjør det flott og spennende. Ha ein fin dag. Kos deg.

    SvarSlett
  6. Vi blir vel alle litt påvirket av det vi ser andre har/gjør, men jeg tror at det skal veldig mye til før jeg forandrer stil til f.eks hvit shabby chic ;-)
    Jeg kan synes det er kjempefint hos andre, men jeg er avhengig av farger i rundt meg for å trives. "Mine" farger! Turkis, aqua, duckegg-blue, teal, mintgrønt, mosegrønt, vårgrønt, jadegrønn... Noen rødtoner, en aning rosa, oransje og gult.

    Jeg kaller det ikke å herme, jeg velger å si at jeg henter inspirasjon ;-)
    Flott stue du har!

    SvarSlett
  7. Jeg syns det er flott at alle kan ha forskjellig stil jeg.Tenk så kjedelig det hadde blitt om alle hadde hatt hvitt eller svart! Å være litt hermegås er da helt greit,det tror jeg alle har litt av. Inspirasjon kan man da få over alt =)Jeg syns det er gøy jeg hvis noen hadde fått en ide av meg f.eks,det viser at folk liker det de ser og da blir det jo enda gøyere å blogge syns nå jeg!
    Koslig stue forresten,se stolene kan jeg tenke meg er deilige en sen kveld =)
    Ha en fin dag! Klem

    SvarSlett
  8. Det er godt å kunne bli inspirert her i bloggverden... Det blir liksom litt mer ekte enn i bladene, for i bloggverden ser man hvordan vanlige folk, med vanlige lommebøker bruker fantasien, og tryller frem de lekreste innboene :)
    Jeg har for eksempel blitt inspirert av deg og sprayboksene dine...
    Å la seg inspirere er ikke å stjele, men å komplimentere :)

    *klem klem*

    SvarSlett
  9. Så morro at du tar oss med inn i din stue!Liker alt jeg ser her inne hos deg.Stolene var knallfine,med den lyse fargen.Bordet med den skjønne pynten.Ja dette kan du,og jeg lar meg virkelig Inspirere!klem

    SvarSlett
  10. Deilig med sin egen stil uansett! Det er klart man blir inspirert og påvirket og det er utrolig mye å se på og hermegås...`Njaeiii, inspirert av er bedre!
    Koselig at du la deg til som følger!
    Jeg er på Bloglandia runde i kveld, koser meg alene hjemme (sjeldent..) og følger med på de nye kjærlighetsbøndene på tv2..
    Ha en deilig kveld!
    Vi blogges,
    klem ~

    SvarSlett