18 juni 2009

Syns kirurgi og lilledo tapet.

Stakkars Høvdingen min. Vel, det er ikke så veldig synd på han egentlig. Han har i dag vært inne å fått korrigert synet på det høyre øyet. Med laser..... brrr, det høres ganske så ekkelt ut, men det er visst et ganske greit inngrep.
Dette er ikke første gangen han har gjort det. For snart seks år siden brukte Høvdingen briller. Han var -3.75 på begge øynene, så han så ganske dårlig. Han fikk dem dengang korrigert. Dette har han ikke angret på en eneste dag siden. Så dette i dag var bare en liten korrigering, som han bare måtte betale litt for. Absolutt verdt pengene.

Han var hos ABC Synskirurgi
som holder til her i Larvik. Klikker du på navnet kan du besøke siden deres.

Så nå ligger han her ved siden av meg å ser ganske så kuul ut i "mørke slalombriller". Disse må han sove med i de neste 14 dagene og det er en del drypping av øynene. Antibiotika for å hindre eventuell infeksjon.

Høvdingen sier at han anbefaler dette på det sterkeste, hvis du har lyst til å bli kvitt brillene ;) Koster noen kroner men er så absolutt verdt pengene.

Så... Over til noe heelt annet.
I forbindelse med "Lilledo" var det noen som lurte på tapeten som vi hadde brukt. Den kommer fra Storys og heter Expression 5522-11.
Men firmaet har nå gått konkurs, nye eiere og det heter nå Nye Storys. Noen tapeter lager de fremdeles, men desverre ikke "lilledo" tapeten.
Forøvrig så kan jeg fortelle at "Gull" og metallic tapeter kommer i skuddet som bare det nå. Utrolige koselige Damer hos Bach Interiør ;D

7 kommentarer:

  1. Hey...

    Du må hilse så mye til Høvdingen fra meg å si: Gratulerer med nytt syn....;-) Jeg kjenner andre og som har tatt laseroperasjon på øynene, som også er strålende fornøyd med resultatet.

    Planlegger du Svg tur sier du, det er bra. Jeg har da altså funnet ut at det blir en langhelg for meg på østlandet...enten den første eller den andre helga i August...Må jo hente sønnen min som reiser nå til lørdagen.
    Ha en fin kveld da dere....
    Klem og klem

    SvarSlett
  2. Oj...det hørtes vondt ut....!!
    Hvordan har du det i kveld, min skjønne?
    Klem,M

    SvarSlett
  3. Det med laseroperasjon av øynene er virkelig noe å tenke på. Briller er så upraktisk i mange situasjoner.

    Sørgelig at tapetfirmaet som produserte tapeten til lilledoen ders har gått konkurs :-(
    Ser at det er mange interiørprodusenter som sliter ute i Europa. Finanskrisen begynner å sette sine spor overalt.

    Hyggelig å høre at bling,blingtapeter fortsatt er "in" for jeg har valgt 2 slike metall-tapeter til mitt hus. En kombinasjon av "foil" og "flock"-tapeter. Gleder meg til de kommer, for mange av de tapetene jeg bestilte har jeg ikke sett i virkeligheten. Er spent på fargenyansene...
    Litt dristig, hva, å velge ut fra et lite bilde på nettet.

    Håper du får en fin helg!
    PS! Awarden var vel fortjent!!

    Klem

    SvarSlett
  4. Jeg har gjordt det på ene øyet for 14 år side. men det var så vondt at jeg ikke tok øye no 2.
    Og så betalte jeg 25000 for ett øye.

    Skal ikke være så vondt nå sier de.....

    Goklem

    SvarSlett
  5. Ein sånn operasjon vil eg ta. Har tenkt på det. Har Pluss 4 og må bruke briller når eg leser og skriver og strikka...det er travelt. Klarer nesten ikkje å lese tekstmeldinger ...hihi....
    Håpa du har ei fin helg
    Klem

    SvarSlett
  6. Jeg likte buksbommen din i lilla metallic. Rå. Reint så jeg fikk lyst på en selv for å spraye den. Hm. kanksje jeg kan kjøpe meg en eller annen falsk blomt og spraye. Jeg har også tatt laseroperasjon. Det var for to år siden. Jeg hadde -10 og -5. Veldig deilig å slippe briller.

    Klem:)

    SvarSlett
  7. Ja den som er avhengig av briller ,noe jeg også selv er.Så skjønner jeg så godt at enkelte velger å ta en sånn laser.Har vært inne på tanken selv,men har ikke blitt enda iallefall.Men blir såå lei de brillene at...God bedring til høvdingen da,klem

    SvarSlett