24 mai 2009

Liljekonvaller.

Vi var på skogstur for noen dager siden. I en lysning fant vi masse liljekonvaller som hadde kommet tidlig ut. Da bøyde Høvdingen og meg oss med rumpa opp og plukket i vei. To flotte buketter ble med oss hjem.

Så nå har de stått å duftet så nydelig i redet. Siden disse hadde kommet ut så tidlig, tror jeg at jeg må en tur til å finne en ny bukett om noen dager. ;)

Vakre blomster ikke sant??
Eldstefuglesønn og eldstefugledatter er nå snart ventet hjem. De har tilbrakt helgen hos onkel og tante i Oslo. Kan tro de har koset seg, så jeg gleder meg til å høre om alt sammen ;) Fikk bilde på mobilen da de var på shushi resturangen ;D He he.



Selv har jeg vært inni de dype skoger.... Det er fordi jeg har vært med på et uttdrikkningslag for ei venninne. Det var moro og vi overnattet på et lite småbruk langt inni skogen. Været var kjempefint og vi satt ute å koset oss i solen å spiste reker. Så nå er hun klar til bryllup.
Da er helgen nå snart ved veis ende så... Ha en fin kveld ;)



25 kommentarer:

  1. Liljekonvaller er så nydelige blomster. Skulle ønske jeg hadde liljekonvaller her men i hagen vår vokser bare løvetann...

    SvarSlett
  2. hellå snuppis.
    De siste innleggene dine har jeg lest,(flotte innlegg) har bare ikke fått kommentert...ikke alltid like lett å skrive noe...føler mange ganger at det bare blir gjentakelser av meg selv.

    Håper helgen din har vært fin...

    Klem og klem;-)

    SvarSlett
  3. Heisann...

    Ja har vært litt stille fra denne kanten i det siste.
    Har rett og slett ikke hatt tid.
    Vært mye jobb, og har vært syk og og og liksom..
    Men skal prøve å få til et innlegg i løpet av uken eller noe slikt..

    Liljekonvaler er nyedelige blomster. Er kjekt å pynte litt hjemme hehe..

    Klemmer til deg..

    SvarSlett
  4. Tuusen takk for fulgepekefinger, jeg trenger det!! Det sekundet jeg føler meg litt frisk, e det på ´an igjæn...
    I dag har jeg ikke gjort det slag, litt slag, planteslag i hagen, se bloggebilder...deilig å pusle litt.

    Bursdag snart ja... 3. juni, tida går, men det er egentlig bare deilig å bli eldre.

    TAKK også for koselig kommentar på prinsehistorien... alt koker sammen til at alle er like mye verd, prinser og prinsesser, alle griser når de spiser is, alle må på do etterpå... ;-)

    Nydelige liljekonvaller! En gave å finne noe slikt.. De solgte slike i blomsterbutikken i går, 95,- per bukett. Jeg kjøpte ikke, men luktet litt... fikk med litt sanselig. og så bilder hos deg. Velly good!

    Ha en deilig ny uke!
    Klem fra Nanni :)

    SvarSlett
  5. Endelig!
    Har blitt nektet adgang til bloggen din siden fredag :-(
    Er det virus eller tekniske problemer tro?

    Den komoden din med tilhørende speil er nydelig!
    Med fare for å støte noen, - flott å se et slikt vakkert gammelt møbel som ikke er malt hvitt! Siden den er laget av tykkeste slekta, vet du når?
    Jeg har også en slik komode med speil. (Speilet er kjempehøyt. Nesten 2m og 80cm) Med høye spyd øverst på speilet. Jeg lurer på når sånn ca det var moderne med spyd på speilene.

    Foresten, herlige konvalbuketter. Når liljekonvalen blomstrer da er det sommer!

    Klem

    SvarSlett
  6. Lekkre nydelig og farlige blomster.
    Virkelig flink til å skape kos du.
    Kommoden og speilet under her....sikle sikle.
    Ha en fin uke
    Klem

    SvarSlett
  7. Jøss, har det kommet liljekonvall allerede!! Våren har jammen kommet langt...nydelige blomster er det ja..må nok ut og lete jeg også nå :o)
    Ja, denne helgen har vært utrolig flott, med fint vær og gode venner.

    Ha en fin uke,
    klem fra meg

    SvarSlett
  8. ÅÅ de er nydelig.. Tror jeg må plante slike!:)

    Ha en fin dag:)
    Klem

    SvarSlett
  9. Liljekonvaller er noen nydelige blomster og så den deilige lukten da. Fine bilder du viser også. Ha ein god dag.

    SvarSlett
  10. Først, gratulere så kjempemasse med overstått!! :) Blomstrene var jo berre sååå nydelig :) Liljekonvallene var også lekre :) elsker blomster! :) Det er som oftast den beste pynten :)

    Tusen takk for så fine ord :) Ja, eg skrev diktet slik at min kjære kunne bruke det i oppgava si :) Burde eigentlig skrevet meir dikt, men med ei skrivetørke nokre år, så er det heller blitt svært lite..

    Ønsker deg ei strålande veke :) Godklem

    SvarSlett
  11. Takk for hyggelig hilsen inne hos meg:) Så artig at du likte det jeg lagde av lampen, det er alltid spennende å høre på responsen hva andre synes:) Løkkurven så jeg i et interiørblad for lenge siden og har vært på jakt lenge:)

    Søte små blomster dere har funnet:) -Skjønner godt at de fikk bli med hjem:) Hos oss står små Tusenfryd av ymse lengde i små stettglass på kjøkkenbordet -plukket av små barnehender og er mors store fryd for øyet! Elsker slike ting som ungene har laget til, det er en egen sjarm:) (Vl, det meste da -eldstejenta kom hjem med et glass maitemark og larver i går... grøss)

    Loppeklem

    SvarSlett
  12. Javisst er det rart, det der å ble kjent her..., men det er fint... Jeg koser meg :o)
    Så hadde jeg også stor glede i min barndom i forrige årtusen, av å sende og motta lapper i timen, det var små skatter, må vite ;o), det sammen når sms kom for fullt, Nanni er kjent for å være en habil sms-bruker ;o), bloggen er jo litt mer omfattende, men guriland så koselig!
    I dag har jeg lagt til en ny bakgrunn, mer fargesterk enn den forrige, men jeg er litt følelsesmenneske og nå føler jeg det slik... Velger mao kopp til dagens te eller kaffe etter humør, jepp ;o)

    God klem til deg!
    FargeNanni

    SvarSlett
  13. Jeg ville ha liljekonvall og andre markbolmster som brudebukett, dessverre giftet jeg meg en gang på slutten av sommeren, så sånt fantes ikke lenger. Kanskje jeg må lage meg en skilsmissebukett til inndrikkingslaget mitt!

    SvarSlett
  14. Liljekonvaller minner meg sånn om barndommen,så heldig du er som har det i nærheten. Tipper det lukter sommer hos deg...:-)

    SvarSlett
  15. Hei hei!
    Bohus er stedet og 159 kr er prisen, hihi!! Er det ikke herlig? :D

    SvarSlett
  16. Tror sannelig ikke det finnes en flottere vitvoksende blomst en Liljekonval!
    De er så nydelige!
    Og så lukter de himmelsk!

    Natti natt og klem fra Linda

    SvarSlett
  17. Så fint dette var!
    Ha en strålende aften!
    klem fra meg

    SvarSlett
  18. Nydelig med liljekonvaller.Pynter opp med sånn bukett ja.Ønsker deg ei fin uke,klem

    SvarSlett
  19. Ta en titt inn på bloggen min. Der ligger det en award til deg. Kopier bildet og gi den videre til 5 blogger du mener fortjener det.
    Gratulere!
    Utmerkelsen er vel fortjent!!!

    Klem

    SvarSlett
  20. En nattaklem fra en trøtt Nanni :)

    SvarSlett
  21. ),O
    lö,)
    l),
    l
    Hvordan går det med deg, snupp?
    Jeg håper at du ikke har blitt dårlig igjen? Send gjerne en mail til meg.
    Klem!

    SvarSlett
  22. Hvordan står det til med deg?
    Lenge siden jeg har sett noe livstegn fra deg, så jeg fant ut at jeg skulle legge igjen en hilsen.

    God helg og varm klem fra meg

    SvarSlett
  23. Liljekonvall lukter godt synes jeg. Fin bukett du hadde plukket. Jeg har faktisk liljekonvall i "hagen". Det betyr en skogslysning på eiendommen. men det var lite blomster på hver. Ha en fin helg.

    SvarSlett
  24. Nå må du gi lyd fra deg fuglemor... Blir bekymra jo :(

    SvarSlett
  25. Så fine blomster!Koslig at man kan plukke inn litt sånn nå =)
    Har en liten utfordring til deg på bloggen min =)
    Ha en flott kveld!

    SvarSlett