05 mai 2009

Konfirmasjon. Borddekking og bordkort.

25 april ble eldste fuglesønn konfirmert. Tenk at han nå har tredd inn i de voksnes rekker. Den dagen hadde vi sommeren på besøk her, noen å tjue grader og helt utrolig flott vær. Selve selskapet ble holdt i hagen i et stort partytelt. Border, stoler og GULV ble innleid. Bordene ble satt i en hestesko og slik ble det seende ut. Eldstefuglesønn ville ikke ha noe i blått så derfor er bordet dekket i hvitt, sølv og svart.

Duken bestod av mange meter med hvit nervøs fløyel og med en tyll løper i midten som var rufset til for å få litt liv. Serviset var sort, serviettene i sølv og blomster i hvitt. Måtte jo følge opp tema. ;) Bildene er tatt noe før selskapet, så derfor ligger ikke sølvtøyet på bordet. Telesølvet ble funnet frem og brukt på denne store dagen ;)


Her pyntet med bordkortene i samme farger, mini sølvlysestaker. Et par av de fant jeg i en bruktbutikk og resten fikk jeg av fuglemormoren. Lysene var i sort eller i sort og sølv. Helt mine fargen, men det var ikke jeg som valgte fargene, bare så det er sagt ;D


Konfirmanten er glad i musikk, og spiller selv derfor er det noter og gitar med på bordkortene. Det vises ikke så godt men det er limputer i mellom lagene her, ble de ikke stilige?? Om jeg skal si det selv, hi hi. Jeg har aldri vært noen kløpper på borddekking så det var veldig gøy å se at det ble slik som jeg hadde tenkt. Mulighetene er jo tross alt uendelige.




Enkelt og stilrent var tanken og det syntes jeg at det ble ;)




Et tips som jeg fikk fra en utrolig kreativ dame i en liten butikk ikke langt her i fra, var å bruke hortensia. Rett og slett klippe hodene av og legge dem i skåler. Enkelt og lekkert. De blanke stettskålene fant jeg på Kremmerhuset og med litt eføy så ble det utrolig bra.





Noen små roser i sølv og sort ble også brukt. Konfirmanten var kjempe fornøyd og det var det viktigste ;)
Men også........
Ære være de to sett med besteforeldre. Høvdingfuglforeldrene og Fuglemorforeldrene. Fantastiske mennesker som sprang frem og tilbake, ut og inn med bestikk, tallerkener, pynt, blomster, kaffe, kaker og mer til. Hadde det ikke vært for dem alle så hadde jeg nok ligget strøken, men de hjalp til så mye at vi virkelig kunne nye dagen. Hjertelig tusen takk, jeg kan bare ikke få sagt det mange nok ganger ;)



Ha en nydelig mai dag ;)










13 kommentarer:

  1. Morsomt å se hvordan du løste "problemet". Jeg synes det var både stilrent og pent! Sønnen min ble konfirmert søndag 3. mai og jeg valgte en annen løsning.

    Jeg har ikke fått lagt ut bilder riktig enda men de kommer!

    SvarSlett
  2. Hei, jeg kom innom deg fra en annen blogg...jeg tror ikke at jeg har "hilst"på deg før..?
    For et stilig og særegent bord!!!
    Jeg vil gjerne følge deg, jeg håper du tar en svipp innom meg også,
    Klem fra meg

    SvarSlett
  3. Endelig en som liker svarte detaljer!!
    Jeg trodde jeg var helt alene, jeg!
    Jeg har malt møbler i matt svart, så jeg tror den blir for mørk da...
    Jeg har faktisk en blomsterpotte i svart, med løvehode i messing...
    :D
    Veldig glad for å høre at vi har samme humor!!!
    Klem fra meg

    SvarSlett
  4. Dette flotte bordet blei nok ein suksess hos konfirmanten. Gratulerer med vel overstått. Her er det bikkjekaldt og regnet plasker ned !!!! --Kor blei våren av ? Best å holde seg innadørs i dag. Ha ein fin dag.

    SvarSlett
  5. Hei berta...

    Fy søren så stilg bordet var pyntet...kjempetøfft var det;-)

    Skikkelig flink er du;-)

    Klem og klem...

    SvarSlett
  6. Så fint bordet var :)
    Og veldig morro å ha det i telt i hagen da... Anderledes og veldig stilig...
    Håper fuglegutten koste seg og hadde en fin dag....
    Jeg husker jeg ikke likte min egen konfirmasjon - bare mye mas :P

    SvarSlett
  7. Så flott så flott - lekkert var det - et virkelig nydelig bord du har pyntet! Morro at du viser så masse bilder!

    Ha en fin dag videre!

    KlemKKann

    SvarSlett
  8. Nå har jeg også fått lagt inn bilder fra min borddekning! Jeg hadde bordkort kun på restauranten siden vi bare hadde kaffe hjemme! Dine var skikkelig tøffe!!

    SvarSlett
  9. Det var kjempeflott dekket bord til konfirmasjonen:-))
    Jeg skal ha konfirmasjon, har nesten bestemt meg for hvordan jeg skulle gjøre det.. Men nå fikk jeg jammen noen ny tips Og bekreftelse på at det kan bli fint slik jeg har tenkt meg det..
    Tusen takk!!!!

    Hilsen fra Randi

    SvarSlett
  10. Hei, jeg heter Veronica:) Jeg skal konfirmeres i August som kommer:) Det var utrolig fint<3 Jeg vil også ha det i svart, søll og hvitt, men mamma nekter meg....HE HE XP Så ble det lilla i stede:) Mamma kom seff. med fargen rosa først, men det nekta jeg påXP Jeg skal ha lilla og svart på bordkortene i hvert fall:) Jeg skal ha partytelt i hagen til onkelen min, for jeg har ikke plass til 32 gjester i hagen min XP Takk for noen råd<3 XP

    SvarSlett
  11. Kan jeg spør hvor du fikk tak i gitarene til bordkortene?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei. Gitarene kommer fra et ark med masse gitarer som jeg hadde klippet ut. Selve arket ble kjøpt på hobby avdelingen hos Arnes fargehandel i Larvik. Tlf 33 18 24 50
      Lykke til.
      Hilsen Eline

      Slett
  12. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett