22 mai 2009

Før og etter på mini hylle.

Denne søte lille hyllen fant jeg på en brukt handel. Gjemt halvveis nedi en eske... men jeg fant den ;) Synes den er kjempe fin. Selve hyllen er brun beiset treverk og på midten og under er det metall. Metallet ble maskert med tape og hyllen ble sprayet sort blank.

Ganske stilig dette metallet, eller hva?? Men litt matt og slitent var det jo. Jeg vurderte å spraylakkere hele, deler men fant ikke helt ut hva jeg skulle gjøre. Tilslutt fant jeg bladgull på Europris så da bestemte jeg meg for å prøve ut dette. Til lim stod det at man kunne bruke decoupage lim.
Så jeg satte i gang......

Her er et bilde tatt midt i prosessen. Det ble mange lag med bladgull og jeg syntes at gullet var vanskelig å feste når jeg brukte decoupage lim. Hvis jeg skal legge bladgull igjen på noe, skal jeg gå på hobby butikken å høre om et annet lim. Med andre ord, jeg knotet og holdt på ganske lenge. Det var nok litt for mye snirkler og kriker og kroker. Men jeg fikk det da til etterhvert.



Så her er den litt mer glans full ble den. Gull, bling, bling.




Jeg har hengt den opp i trappen. Oppå den har jeg satt Nefertiti skulpturen. Denne hadde noen venner av mine besteforeldre med seg hjem fra Egypt i 1978. Den ble gitt i gave til mine besteforeldre. Så for noen år siden fikk jeg den ;) Den er av ala baster stein, hvis jeg nå husker riktig.




Her er den lille avsatsen i trappen. Krakken er laget av min far. Saueskinn et er fra Høvdingfuglforeldrene. Dette hadde Høvdingen brukt i et bilsete, så jeg fant det i garagen. Det ble reddet og vasket i maskinen, og børstet opp. Nå er skinnet høyt elsket av pusen her i redet ;)
Krukken på gulvet er en stor sukkertøy krukke som min oldemor har hatt ;)
Ha en fin dag ;)





9 kommentarer:

  1. Den hylla var søt og "vintageaktig". Me like.

    SvarSlett
  2. Så fin avsatsen i trappen var :)
    I sommer skal jeg få slik trapp også :) Nå har vi en gammel trapp av typen "rett opp" bratt, skjev og livsfarlig, men når far kommer på besøk i sommer, skal han snekre ny fin trapp til oss :)
    Ha en fil helg lille fuglemor :)
    *klemmer*

    SvarSlett
  3. så fin hylla ble...

    Ha en snadder helg;-)

    klem og klem

    SvarSlett
  4. Koselig hylle.

    Ha en fin helg!
    Klem

    SvarSlett
  5. Gosjamei, så lekkert det ble! Den så skikkelig eksklusiv ut :)

    Ps: dobbelkommentaren ble bare tatt godt i mot! God helg!

    SvarSlett
  6. Så herlig!
    Den hyllen ble rett og slett rå!
    Du finner noen skatter her og der du også ;O)
    Artig det....for da slipper en å ha alt likt som andre!
    Flott en Egyptiske figuren også.
    Og saueskinn passer overalt.
    Ha fortsatt en fin helg!
    Ps. jeg håper å få se din farfars kommode ;O)

    Klem fra Linda

    SvarSlett
  7. Dette blei knallflott, og kult at ein kan bruke bladgull på drnnr måten...Eg har ein lysestake...Tenke, tenke!!
    Lilledoen vart superfin, og masse stilige effektar...Eg er superimponert, Eline:0)
    Likte og forvandlinga frå zink til sølv på lyslykta, det gjorde seg verkeleg!!
    Lenge sidan eg har vore innom på bloggane no, så her var det masse kjekt å lese om....
    God helg og stor klem!!

    SvarSlett
  8. Åh, misunner deg som har så god plass at du kan ha møbler i trappa!! Har ikke trapp engang jeg, hihi... :p

    Takk for koselig kommentar, skåla er fra en lokal bruktbutikk, syntes den var veldig søt med "føtter".

    Good helg til deg også
    klem fra meg og kosene mine

    SvarSlett
  9. Den var da et funn!! Veldig koselig med den avsatsen i trappen synes jeg:-).Ha en fin helg,jeg vil ha SOL!!!

    SvarSlett