08 mai 2009

Brukt funn og en liten sniktitt!

Før konfirmasjon, reise halve landet rundt og bursdag så var jeg på bruktbutikken her. Ikke den største fangsten men noe ble det da. En smule gusjen krakk med lekre ben. Hi hi. Et serveringsfat med enten ingen muligheter eller alle......
Et søtt lite fløte sett som jeg har en plan med. Og til slutt en bitte liten gullpokal som allerede har fått en plass å bo.


Serverings fatet er jeg fremdeles litt forundret over at ble med meg hjem. Det kan hende at jeg ble en smule forhekset av den noe uvanlige formen eller det at det faktisk er en del krysseduller, eller mønster om du vil, på den. Det gir jo noen uante muligheter ved en makeower, eller total katastrofe. Det finner jeg vel ut etterhvert som ideene dukker opp. Eller at noen gir meg noen ideer??? (Hint, hint) Ideer mottas med glede ;)


Denne formen bare digger jeg. Det har jeg gjort helt siden jeg var liten og syntes mammas utepotte hadde den flotteste formen en utepotte kunne ha... ;) Den skal derimot IKKE gå igjennom en makeower, men den skal få være slik den er, for den er perfekt......



Disse to har jeg en plan med. De skal bo på badet og den ene skal få passe på ringer og øredobber mens den andre skal få badehjerter i. Badehjertene er rosa, dufter godt og gir et svakt rosa badevann ;)
Det blir jo litt hjemmespa følelse av sånt.... ;)




Den eneste grunnen til at denne krakken ble med meg hjem var at den hadde så lekre ben. Den har også muligheten til å bli en krakk (for det er den jo) men kan også bli et lite avlastnings bord. Denne er under arbeid.....
Til slutt skal dere få en liten sniktitt på lilledo. Lilledo er nå ferdig men på grunn av et lite besøk av "Murpy" Du kjenner vel til Murpys lov? Hvis noe kan gå galt så gjør det det. Vel, noe gikk galt, det vil si at noe som kom opp og var på plass, falt ned og knuste. Listene til vinduet som vi visste at vi hadde..... vel, det hadde vi faktisk ikke. Jeg må jo le litt for innspurten til Lilledo var knallhektisk, men den var ferdig til den store dagen til Eldstefuglesønn ;D Dyktige Høvdingen min. (Selv om jeg var møkklei hele doen tilslutt ;D)





Her er tapeten til lilledo. Ble du sjokkert?? Ikke noe dust, lyst og vakkert her nei. He he, tapetet er i GULL, (ja du hørte rett) gull med sorte eføyblader. Når du ser på den "forsvinner" noen av bladene så inntrykket blir slettes ikke så heftig som det ser ut her. Den er bare knall lekker og Høvdingen og meg falt helt for den begge to. Dette blir ikke et do som drukner i mengden, men som skikkelig skiller seg ut ;) Jeg bare elsker det ;)
Hva mer kan jeg si..... Jo fortsettelse følger.....
Ha en spennende helg dere ;)





12 kommentarer:

  1. Eg syns det er flott at noen bryter ut fra trenden, doen såg spennende ut syns eg. Brukttingene dine kommer nok til nytte. Fatet syns eg var flott som det var. Ønsker deg ei god helg.

    SvarSlett
  2. Hei hei!

    Jeg har kommet over noe lignende i dag, dvs. jeg tror det har vært et bord...men nå skal det bli benk!

    Jeg har altså hoppet i en kontainer...håper at ingen så meg!!

    Jeg skal legge ut bilde av den senere......tenker jeg maler den og kjøper firkantputer.....

    Trur eg....det kan jo være jeg endrer mening underveis!

    Ellers flotte funn du har fått tak i!

    Klem fra meg

    SvarSlett
  3. Fy søren, nå er jeg virkelig spent på Lilledo....det ser jo knallekkert ut;-)

    Ha en flott helg

    Klem og klem

    SvarSlett
  4. Flotte funn - og ja..flott tapet på lilledo - hadde vel drodd den skulle bli hvit og lys..men artig valg dere har gjort!! Herlig!

    God Helg!

    KlemKKann

    SvarSlett
  5. Fine bruktfunn, og krakk-forvandlingen hørtes spennende ut. Har aldri tenkt på at den kan gjøres om til et bord, absolutt noe å tenke på:-)
    Og forsinket bursdagshilsen fra meg til deg!! Klem B:-)

    SvarSlett
  6. Lekker tapet :-) Blir spennende å se helt ferdig lilledo...

    SvarSlett
  7. Ja, nå ble jeg faktisk ganske overrasket :) Trodde dere skulle flise hele rommet jeg, men den tapeten var jo bare kjempestikig :)

    Veggplanen min på det nye badet, måtte jeg desverre legge fra meg, så det ville blitt skrekkelig mye arbeid, litt vanskelig, og veldig dyrt :( men men. så nå blir det våtromsplater, men jeg klarer jo ikke å bestemme meg for hvilke.... Håpløst mange og velge mellom, og så var det jo dette budsjettet også... *sukk*

    Ha en super helg da fuglemor :) *klem*

    SvarSlett
  8. Heisan!
    Er på en bloggbesøksrunde, da jeg tilfeldigvis havnet her inne. Det var navnet på bloggen som trigget meg til å gå inn her. Og det har jeg absolutt ikke angret. Du har en blogg som er både interesant og leseverdig. Legger meg til som følger ;-)
    Tapeten på doen deres var direkte knalltøff!
    Har den et navn?
    Designer & leverandør?
    Og krakken... Uante muligheter med slike møbler. De er jo så anvendelige. Enten kan man restaurere de til fordums prakt, eller man kan forandre uttrykk på de totalt med maling og dristige trekk.
    Gleder meg til å følge bloggen din fremover.
    Blogghilsen fra en forholdsvis fersk blogger med brent hus og som til og med er uten kamera fortiden...
    Klem

    SvarSlett
  9. Slik fløtesett står allerde på mitt bad :)

    og jeg har også en slik pokal----he he så lik i er !!

    Og digge tapeten på badet ditt !!Eller dassen , som i sier her !!
    Håper formen din er bra !!

    Ha en flott søndag.

    Klem

    SvarSlett
  10. Takk for gratulasjonen:) Kjekt å blogge litt igjen.. Nå får jeg lest bloggen din ordnetlig igjen også. var noe krøll med instillingene på pcen min.. Blir gøy å se mer av lilledoen din.. ser sprekt og spennende ut:)Og artige med loppefunn:) Ha en fortsatt super helg:)

    SvarSlett
  11. Så mange fine bruktfunn du har fått tak i!
    Vet ikke om du har sett det, jeg kjøpte et brett på loppis som er helt likt ditt i formen.
    Men med litt annet mønster.
    Jeg har blitt fortalt at dette er et antikk italiensk serveringsbrett.
    Og at jeg ikke måtte finne på å gi det noen form for makeover!
    Det hadde jeg i utganspunktet tenkt å gjøre.
    Men jeg er glad jeg ikke har gjort det, ikke fordi det er antikk, men fordi jeg liker det som det er.
    Jeg har faktiak blitt veldig glad i fatet, det bryter med det andre jeg har og det liker jeg!
    Tapeten på lilledoen din ser råtøff ut!

    Nattaklem fra meg min kjære bloggvenn.

    SvarSlett
  12. Heihei!
    Først må jeg bare få gratulere med overstått! Grattis!:)
    For et lekkert do! Det er så fint når man bryter litt og lager det spesielt, lekkert ble det!
    Loppefunnene blir nok flotte de også når de får litt makeover:)

    Ang mine monogram: Ja de er sydd for hånd (eier ikke en symaskin...) Selve monogrammene er tegnet på frihånd, har ikke sånt fansy utstyr som kopimaskin feks;) Men det går godt å gjøre det på gamle måten, altså tegne selv.

    Ønsker deg en fin søndagskveld!
    Klem fra Chatrine:)

    SvarSlett