01 april 2009

Man tager det man haver i en lampemakeover!!









Her er det flotte rosa lampeskjermen....(host) med bånd som holder på å løsrive seg og stikke av. Jeg hjalp den litt på vei.... vel, jeg flekket av alt sammen ;D Til skjermen stod naken og hutrende igjen.....







De to lampene, den med prismer er noe defekt og den andre hadde bare en så kul fot at jeg måtte ha den ;) Dette er jo da førbilder av lampen.....






Husker du denne kjolen? Den som hadde satt seg fast i skyvedøren?? Slik at den ble ødelagt. Sydde jo både pute og hjerte men det var jo fremdeles mye stoff igjen.



Her er prismene sydd fast i kanten på lampeskjermen. De ble utrolig flotte etter en skikkelig håndskrubbing. (Stønn) Men vel verdt det. Egentlig så var den ideen jeg hadde inni mitt lille hode at lampen skulle ha vært kantet med fjærboa en som satt på kjolen. Men av en eller annen grunn (min magnifike?) hukommelse, så kunne jeg ikke finne den. Jeg lette som en gal men ikke snakk om.
Først om kvelden, når lampen var fiks ferdig, DA fant jeg den. I nattbordet??? Aner ikke hvordan den havnet der men..... ;)

Foten hadde jeg egentlig tenkt at skulle være svart blank..... men den endte opp med å bli Crome sølv. Ganske flott og litt rokokko preget er den ikke?? Jeg måtte til og med leke elektriker. Bryteren var knekt, så da fikk jeg min aller første erfaring med å bytte bryter. (kunne jo ha ventet til Høvdingen kom hjem, men VILLE greie det selv) ;) Måtte ha ørlite hjelp til å få den til å lyse, for "tappen" nedi lå forlangt ned til å nå pæren. Lurt å sjekke om lampen faktisk lyser før man setter i gang med en makeover, hi hi.




Her er hele vidunderet mitt, ja jeg ble veldig fornøyd om jeg skal si det selv. Nå er det aller første gang jeg har sydd en lampeskjerm, det må jeg jo bare si. Den er sydd av to lag stoff. Både hoved stoffet fra kjolen og foret. Jeg plundret jo litt men brukte det gamle lampeskjerm stoffet som mal.

Lampen med lys i og til slutt litt lek med kamera. Prismene gjorde seg veldig men det skulle egentlig ha vært fjær på lampeskjermen. Men det gjør ingenting, jeg er fornøyd ;)
Lampedesign ala Black Feathers

9 kommentarer:

  1. Oj så utrolig stilig den ble! JAmmen er du KREATIV, imponert her altså!!

    SvarSlett
  2. Herlighet lampen ble jo rå-stlilig..
    Du er bare utrolig flink med hendene dine, får jo til alt du.. hehe..

    Sekstanten din ble også utrolig fin, bare jeg som har vært treg med å komentere...

    Kan du smitte meg med kreativitet? hehe.. Neida jeg har noen idèer i hodet, men jeg må vente til jeg får penger igjen.. Men da tenkte jeg at jeg skulle begynne med et lite prosjekt, iallefall se om jeg får det til....

    Ha en super dag, og se opp for lurerier.. Jeg tror ikke på NOE noen sier til meg i dag, hehe..

    Klemmer

    SvarSlett
  3. O-la-la, så flott den ble!! Knallfint med de prismene :o)

    SvarSlett
  4. Så stilig den ble! Jeg er mektig imponert over hva du får til, og ikke minst tenker på! Dypt misunnelig på kreativiteten din, ja.

    SvarSlett
  5. At man kan lage en lampeskjerm av en kjole!!!....DET, hadde aldri falt meg inn i hvertfall..Eline, DEN ble kjempetøff:-)

    Klem og klem

    SvarSlett
  6. Oi, en stund siden jeg har vært her gitt... Så jeg begynner på begynnelsen... :)
    Duken din ble skikkelig stilig. og av en eller annen grunn ble jeg ikke overrasket over at du hadde sort pasta :)hehe...
    Slike glass med snor og lapp har jeg også :) men jeg har naturhyssing og brune merkelapper av sann resirkulert papir eller hva det er for noe...

    Lanpen... Oh god, den var råstilig :) Flinke flinke damen....

    SvarSlett
  7. Kjempelekker den lampa di vart! :) herlighet så flink du er! :) Imponert!! :)

    Ha ei herlig helg! Godklem

    SvarSlett
  8. Så stilig den lampen blei. Du er ei kreativ dame forstår eg. Tøft ! Ha ein fin torsdagskveld.

    SvarSlett