17 mars 2009

Solen har kommet på besøk ;)

Solen skinner her i dag og vårfølelsen øker. Er det nå slutten på snø her nede?? Vel, det er enda ikke en uke siden det sist snødde, så det er bare å vente å se. Men deilig det er det virkelig, selv om vinden blåser kraftig. Man kan jo ikke få alt heller da. Er strålendes fornøyd med at det er sol i dag jeg ;)


Haugene i hagen er digre men det smelter, og smeltet snø sildrer ned fra tak. Liflige lyder for ei vinter lei bloggdame ;) Fuglekvitter og vårmoten i klesbutikkene. Der blir det ihvertfall en fargesprakende vår. Fikk sikret meg en lekker topp i korallfarge på Floyds i dag. Et nytt belte og sjal/skjerf måtte også til. Moro å finne seg noe nytt.


Selv pusen er en smule våryr. Her er han på vei inn, for i neste øyeblikk å gå ut veranda døra. Har jo ikke tid til å være inne i dag. Inn og ut og ut og inn. He he, han får ikke bestemt seg helt.



Veslefugledatter og venninnen kom i full fart inn dørene. "Se hva jeg har da mamma!!" Årets første gåsunger her i huset er nå på plass. Det varmer en mors hjerte at veslemor fremdeles tar med seg gåsunger til å sette i vaser. Hun har jo blitt så stor nå at det er ikke lengre er en selvfølge.




Hun valgte selv vasen, som hun synes er en av de flotteste vi har. Denne kjøpte mine foreldre i Italia en gang for snart 25 år siden.






Ha en super vårdag dere også ;D




9 kommentarer:

  1. Ja vettu - er det ikke deilig..strålende sol her også i dag! Godt å se at det smelter og å høre fuglene kvitre!!

    Ha en fortsatt deilig tirsdag!

    KlemKKann

    SvarSlett
  2. Heisann...

    Ja det er super deilig med sol..
    Her har det også vært kjempe bra vær i dag, men mye vind da. Men man kan ikke få i både pose og sekk hehe..

    Her er oppskrift til den kaken jeg laget..
    Du kan gjerne kutte ned til 75-80g smøt tror jeg, jeg synes det ble litt mye smør i bunnen med 100g..
    Men dette kan jo også bare være personlig da.. hehe. Mulig det er best å bare prøve seg frem..


    Du trenger:
    450 g Oreo(3pk)
    100g smeltet smør
    2 pk tine naturell ost eller 1 pk philadelphia
    2,5 dl melis
    ca 3,5 pisket kremfløte(dvs 1 pk)
    2,5 ss sukker
    1pk toro sjokolademousse
    3 dl melk til mousse

    Slik gjør du:
    1/4del av oreoene brekkes og legges til side. Ta resten av kjeksene i en pose og knus dem. Hell dem i bunnen av formen og hell 100g smeltet smør over. Trykk dette litt ned i formen for at bunnen skal bli fast og fin.

    Mix kremost og melis slik at det blir en luftig blanding. Så mixer du fløte og sukker til krem. Bruk halvparten av fløtekremmen og bland med ostekremmen. (Bruk mixmasteren på laveste nivå eller bland med en sleiv.) Smør ostemassen på oreokakebunnen og dryss knuste biter av den 1/4delen av oreoene du la til sides i begynnelsen. Sett dette 30 min i kjøleskapet.

    Mix så sjokolademousseen(følg pakningen) og smør den oppå osteblandingen igjen(bilde). Sett den så inn i kjøleskapet igjen i 1 time.

    Til slutt smørrer du resten av kremmen som du også la til side oppå kaken og pynter den nett slik du vil. :0) Håper den smaker:0)

    Stor klem til deg

    SvarSlett
  3. Har fått skikkelig vår føleles sjøl i dag jeg....Fuglekvitter og sol da jeg var på veil til jobb i dag morges. DEEEEILIG:-)

    klem og klem

    ha en fin kveld foresten:-)

    SvarSlett
  4. Herleg med vår :)
    Gleda meg :)
    Her er ingen snø igjen...men i dag blåste det kald vind, så det var utriveleg å vere ute.
    Men uansett er det lysare og lengre dagar. Heldigvis.
    Kos deg
    Klem

    SvarSlett
  5. Jah, jeg og har kost meg med våren siste uken... Sol og vårrengjøring. Men i dag kjørte jeg på jobb i snøstorm igjen :( Argh... lei av snø nå...

    Du får ha en finfin dag :)

    SvarSlett
  6. Hva i alle dager er Oreo?

    SvarSlett
  7. Ja - du kan spørre og jeg forteller gjerne mine trix - smil! Tror jammen jeg skal lage et innlegg på det!!..hihi!!

    Ha en super dag!

    KlemKKann

    SvarSlett
  8. ..bare en liten hilsen til Karen! Smil! Oreo er verdens beste kjeks - Amerikansk og skal dyppes i melk!! Ummm - jammi! Prøv MiniOreos med melk i skål - dobbelt jammi!!

    Smil - Have a nice "Oreo" day!!

    Smil fra KKann

    SvarSlett
  9. Ja, kor deilig er det ikkje når sola endelig kjem på besøk :) I dag skinner sola og himmelen er blåblå :) Kjempedeilig å vere ute!

    Håper du har det fint :) Sender deg ein godklem!

    SvarSlett