26 mars 2009

Oreos kakebakerens oppskrift ;)

Noen har "Hintet" om at oppskriften var ønsket så her er den. Denne oppskriften fikk jeg altså fra den koselige jenta i bloggen Mitt liv på godt og vondt
Har du ikke besøkt denne bloggen så ta deg en tur ;)





Oppskrift på Helens Oreoskake ;)
Du kan gjerne kutte ned til 75-80g smør tror jeg, jeg synes det ble litt mye smør i bunnen med 100g..
Du trenger:
450 g Oreo(3pk)
100g smeltet smør
2 pk tine naturell ost eller 1 pk philadelphia
2,5 dl melis
ca 3,5 pisket kremfløte(dvs 1 pk)
2,5 ss sukker
1pk toro sjokolademousse
3 dl melk til moussé
Slik gjør du:
1/4del av oreoene brekkes og legges til side. Ta resten av kjeksene i en pose og knus dem. Hell dem i bunnen av formen og hell 100g smeltet smør over. Trykk dette litt ned i formen for at bunnen skal bli fast og fin.
Mix kremost og melis slik at det blir en luftig blanding. Så mixer du fløte og sukker til krem. Bruk halvparten av fløtekremen og bland med ostekremmen. (Bruk mixmasteren på laveste nivå eller bland med en sleiv.) Smør ostemassen på oreokakebunnen og dryss knuste biter av den 1/4delen av oreosene du la til sides i begynnelsen. Sett dette 30 min i kjøleskapet.
Mix så sjokolademoussen(følg pakningen) og smør den oppå osteblandingen igjen. Sett den så inn i kjøleskapet igjen i 1 time. Til slutt smører du resten av kremen som du også la til side oppå kaken og pynter den nett slik du vil. :0) Håper den smaker:0)
Nam nam. Kos deg med deilig kake ;)

Siden det snødde her i går og er mer i vente så finner jeg frem en stor og deilig kopp med.... Blomster. He he er den ikke herlig? Trengte noe fargerikt og vårlig jeg nå.

Tuddeluu, jeg fyker snart mot Andebu`s dype skoger ;)

4 kommentarer:

  1. Super duper takk for oppskriften!!
    Den er nå printet ut og skal bakes til helga :o) Mmmm - gleder meg allerede.

    Den koppen med blomster har jeg tittet på i blomsterbutikken, mulig en slik blir å finne hjemme hos meg til påske !!

    Skal du til Andebu?! Skjønner du ikke bor så altfor langt unna ;o)
    Ha en god dag !!

    SvarSlett
  2. Bra du har inn oppskrift ta denne, for den har eg vore ganske nysejrrig på. Så mange som snakka om den og lika den. Den må eg prøve. Tusen takk!!
    Ønska deg ei flott helg
    Klem

    SvarSlett
  3. Åh så fin kopp med blomster :) Jeg fikk påskeliljer i krukke av mannen hinn dagen, så de pynter fint opp i vinduskarmen...
    Ville bare ønske fuglemora en god helg... :)
    Her er det VM i skreifiske, så byen er full av folk både dag og natt... Siste dag i dag, og jeg skal ut med jobben... Både gleder og gruer meg til det gitt....

    *klem klem*

    SvarSlett
  4. Så lekker ut. Tror at jeg må prøve den...men egentelig ikke !! Slanking tror jeg at det må til !!

    Takk for hyggelig kommentar og ha en flott uke kjære venn !!

    klem

    SvarSlett