31 mars 2009

Norgesglass med merkelapper

Her for en tid tilbake var jeg innom den flotte bloggen til Anja-Elin. Bloggen heter Vakre augeblikk
Hun hadde laget tags til glasskrukker. Hun hadde skrevet på hva som var i og foreksempel koketid. Dette syntes jeg var en god idé, så denne har jeg lånt av henne. For mine stakkars glasser sto så stusslig på kjøkkenbenken min, men nå ble de så fine.


Her står glassene, nå er ikke alle her men de som jeg bruker mest. De fleste er gamle norgesglass men et er løveglass. Jeg har flere av dem og de brukes til litt forskjellig. Det er jo så kjekt å bruke slike glasser til å samle ting i. I et glass har jeg spiker, skruer og diverse. I et annet bor det knapper.








Glassene med blekksprut blekk pasta(...) har fått sorte tags, med gullfisker på.





I løveglasset har jeg gluten fri pasta. Denne tagsen har fått en liten sommerfugl til pynt ;)






Bak på lappene står koketid, mengde til x antall personer ol. Før så måtte jeg stadig stikke hodet inn i skapet for å lete frem esker for å finne ut mengde og koketid. Det trenger jeg ikke nå. Det ble også veldig koselig på benken nå.








Dette innlegget har ligget klart veldig lenge...... Men nå endelig har jeg fått lagt det ut. Tusen takk for ideen Anja-Elin ;)








Her er et bilde tatt under arbeidet. Først laget jeg alle med svart papir, men ble ikke helt fornøyd så da ble det noen lyse som ble til. Jeg er nå veldig fornøyd.
Ha en fin kveld ;)







4 kommentarer:

  1. Så tøfft det der var da....hmpfr, jeg må visst ut å kjøpe norgesglass jeg nå......;-)

    Klem og klem

    SvarSlett
  2. Så smart! Det tror jeg jammen meg jeg og skal gjøre.

    SvarSlett
  3. Lekkert !! Og dekorativt !!

    Tusen takk for den koslige kommentaren.
    ha en fin onsdag.

    Klem

    SvarSlett
  4. Så kjempeflotte dei norgesglassa dine vart!! :) Og så flotte merkelapper du har laga! :) Skikkelig stilige!! :)

    (eg er liiiitt treig om dagane då eg framleis er uten pc..) hehe :)

    Godklem

    SvarSlett