24 mars 2009

Når en Oreos kakebaker...

Jeg bare digger slike Oreos kaker, det er det ingen tvil om. Så da jeg så at Helen i bloggen mitt liv på godt og vondt
hadde laget et slik kake, ja da bare måtte jeg spørre om oppskriften. Og den fikk jeg ;D
Lørdag satte denne kakebakeren i gang med Oreoskaken(altså meg). Første bilde viser når de knuste kjeksene og smøret er blandet til en deilig bunn. Inn i kjøleskapet og vente....


Her er filadelphiaosten og melisen rørt godt i sammen. Får nesten vann i munnen jeg nå.... Litt krem må også piskes...



Osteblandingen og litt mer delvis knuste kjeks. Dette er litt inn og ut av kjøleskapet opplevelse, men så absolutt verdt å vente på ;)



Taa daa! Fiks ferdig Oreoskake med krem på toppen. Noen sukkerkuler til pynt som forøvrig ikke var noe gode å tygge på. Men kaken.. å du og du den var god. Inni er det også et lag med sjokolade moussé, umm umm um!
Tusen takk Helen for oppskriften.




Ser nesten ut som en snødekt kake med perler på ;) Ble ganske så lekker, om jeg skal si det selv. Kantet ble litt ujevn så jeg skal smøre formen neste gang. Hang fast litt her og der.
Ha en flott dag ;)



10 kommentarer:

  1. Tar gjerne et stykke jeg :o))

    SvarSlett
  2. Mmmmm - den kaken er GOD!!!
    Jeg har heller ikke oppskriften -hint hint Du må gjerne legge ut oppskriften :D

    SvarSlett
  3. Guuud,den kaken er virkelig mat for mons! Hadde den sist det var bursdag her,og jeg måtte begrense meg så andre også fikk :P
    Jeg har det veldig fint om dagen,men kjenner at det begynner å bli litt mer hektisk i hverdagen fremover.Skal ha venninnekveld i morgen,det er koslig,siden vi nesten aldri får til å møtes lengre.Enklere før,men nå er det for det meste skole,jobb,evnt.barn,hus og hjem =) Kanskje denne kaken hadde vært noe å bake til de kommer =) Må snart oppdatere bloggen min jeg også,den har kommet litt i andre rekke.
    Ha en flott dag videre =)
    Klem

    SvarSlett
  4. Ja, da var jo den saken grei.....En sånn kake skal du få lov å lage når jeg kommer på besøk neste gang.....*gliiiiis*

    Venter foresten spent på ny oppdatering av "lilledo"

    Klem og klem

    SvarSlett
  5. Morro med nytt lilledoinnlegg... Jeg tripper i vente på at vi skal begynne på badet etter påske :) Bare håper alt klaffer og at det går fort når vi først er igang, for er grenser for hvor lange jeg orker og gå ned i den kalde mørke kjelleren for å gå på do... :(
    Og jeg er ikke akkurat av den tolmodige sorten ...

    Den kaken må jeg vist prøve en gang, men i dag er jeg så uendelig fyllasyk at jeg ikke en gang orket å se på bildene av den ... hehe-

    SvarSlett
  6. Hei hei!
    Så artig at du kikket innom meg igjen...
    Jeg liker jo bloggen din veldig godt...
    Det er bare det at du ikke har blitt med på blogglista mi...
    og da blir det dårlig med hilsener fra meg!
    Så nå linker jeg deg!
    Har aldri laget oreo kake jeg, men har smakt....og den er bare digg!
    Nå skal jeg snuse litt for å se hva du har lagt ut siden sist jeg var her :O)

    Ha fortsatt en fin uke !

    Klem fra Linda

    SvarSlett
  7. ..mhmmm..ser sååå godt ut - det skal feires i heimen vår på søndag..så da skal jeg jammen lage den deilige Oreo kaken!! Smil!

    Ha en fin fin onsdag!

    KlemKKann

    SvarSlett
  8. Heisann...

    Ingen årsak med oppskriften vet du.. :0) Er bare hyggelig det..
    Jeg har jo selv fått oppskriften av noen hehe..

    Godt at kaken falt i smak, jeg laget den i går, skal ha den med i bursdagsselskap til min kjære pappa som blir 50 år i dag.

    Ha en kjempe fin dag..

    SvarSlett
  9. Mmm...jeg å fikk vann i munnen!! Har faktisk ALDRI smakt sånn kake, men "hørt" lest mye om de i bloggland! Tror jaggu det er på tide jeg får smakt på en slik kake!!

    Kos deg og nyt den;)

    SvarSlett
  10. Jeg er så glad i Oreo's, har sett deg ligge i roll'en min, med Oreo i overskriften, men jeg har ikke turt å gå inn for å se, for da blir jeg jo sååå fristet! Skal liksom holde meg litt unna søtsaker...sukk.. Jeg knakk tilslutt, og nå må jeg nok bake, får ikke gjort det før til uka da siden jeg hverken har krem eller ost. Kanskje suget har forsvunnet innen den tid? hihi

    Men jeg har sjokoladetrukne Oreo's i skapet, får finne en og nyyyte i stedet så lenge!
    Ha en fortsatt fin helg,
    klem fra meg og kosene mine

    SvarSlett