16 mars 2009

Lilledo, del 3 ;)

Vet dere hva...?? Dette er nå faktisk mitt innlegg nr 100. Tenk at det nå har blitt så mange. Jeg får se om det blir en liten feiring sånn etterhvert ;)

Vel over til lilledo. Dette er det som har møtt oss i gangen. Døråpningen med plast over. Siden sist er varmekabler lagt og gulvet er støpt. På veggene er gipsplatene på plass og det har fåregått litt sparkling og pussing. Som sagt har dette innlegget ligget litt på vent så det er øyeblikk på trappene med enda en lilledo oppdatering ;)


Her er sisternen, den har fått litt av sjelettet på. Den er festet i sponplater og reisverk, slik at man ikke skal risikere at doen rauser ned fra veggen. Viktig at den er festet skikkelig. Den røde tingen på veggen er der lysbryteren skal stå. Nå merker vi veldig at lilledo mangler. Badekøen er et kapittel for seg selv, hi hi. Men den som venter på noe godt venter ikke forjeves. Heldigvis ;D


Den nå svært så berømte arbeidslampen som i dag viser frem et fashionabelt gult antrekk. Er det ikke lekkert ;) hi hi.
Det er støvete her inne. Gipsplatene har kommet på plass. De er satt opp for å unngå at platene under skal bevege på seg slik at tapeten blir ujevn. Hus lever og beveger på seg så....
Det er sparklet alle hull, ujevnheter og hjørner og så har Høvdingen bestøvet seg. He he, han sier det når han pusser ting for han blir jo så støvete. Ser jo ut som en snømann til slutt ;)
Vår lille firkant er også med her.... hva kan den være til?



Pusse, pusse, pusse. Ikke den mest morsomme delen av jobben men det må jo gjøres.




Siste bilde ut her i dag. Støvet er vekk og det er gulvet sin tur. Det som blir smørt på her er en menbran for å unngå at vann trekker ned i gulvet. Vi har jo ikke lyst på basseng nede ved fryseren. Mange så å si usynlige skritt med slik renovering. Men svært så nødvendig. Det er også smørt membran oppover veggen et stykke, det er i tilfelle en kran eller et rør skulle lekke. Da vil vannet ikke trekke inn i veggen men renne ned til gulvet. Slik at det skal være lettere å oppdage en eventuell lekasje.
Det var mitt lilledo innlegg i dag. Så skal jeg svippe innom hos dere og så er det nok en gang trening. Ha en suveren mandag ;)




7 kommentarer:

  1. ..skal bli spennende å se endelig resultat! Smil!

    ..vettu - jeg tror ikke jeg er rette person å spørre - jeg har bodd der i flere år - og elsker Amerika - en typisk Amerika-freak! Jeg har sett og opplevd hele ØstKysten fra Maine til Florida - og syns det er utrolig masse flotte plasser! Men jeg har ikke opplevd MidtAmerika ei heller VestKysten - men har store planer om California!!! Smil!
    men selvsagt jeg anbefaler gjerne Amerika - litt avhengig av hva man liker og hva man vil oppleve - men Amerika har jo alt da!

    Klem igjen..

    SvarSlett
  2. :) Fine lilledoinnleggene :) Vi skal snart hive oss rundt med badet. Frykter at det blir et langt og slitsont opplegg... Vi skal flytte hele badet opp en etg. til et større rom, så absolutt alt grunnlag for et bad må på plass helt fra bunnen av... Men når drittjobben er gjort, er jeg klar for å lage mine finfine spesielle baderomsvegger som jeg så i et blad her for litt siden :)
    Hvem har sagt at et lavbudsjettbad trenger å være kjedelig?

    Ha en super dag *klemklem*

    SvarSlett
  3. Tjoho! Endelig en do-oppdatering! ;)
    Begynner å ta form, nå. Er spent på resultatet av all denne jobbingen.

    SvarSlett
  4. Å no begynner det verkeleg å ta form...
    Geldar meg verkeleg til det ferdige resultatet!!
    Trist at forma di ikkje er heilt på topp, men du får ta det som du orkar...
    Varm klem

    SvarSlett
  5. Sjå her ja. Nå begynner det å vise resultat. Når en pusser opp bad/do så er det jo så mange ting som er usynlige så MÅ gjøres. Men som du sier, veldig nødvendige ting. Eg er spent på å se det ferdige resultatet. Ha ein fin dag.

    SvarSlett
  6. Ja litt av en jobb dette.Så gleder meg til og se det færdige resultatet.Håper at formen din er bedre.Selv sliter jeg fælt med ryggen for tiden,så det går mye på smertestillende.klem

    SvarSlett
  7. Se her ja, det begynner å ta form....Skal du få laget deg ett skikkelig tøfft navneskilt til Lilledo og eller??...hehe, hadde jo vært litt stilig. Grattis med innlegg nr 100 foresten, gleder meg til å følge de neste 100....200...300..osv innlegg.:-)

    Klem og klem.

    SvarSlett