20 mars 2009

En liten prins har kommet til verden ;)

( Bildet funnet igjennom Google)


I uken som var fikk jeg melding om at nå hadde prinsen kommet. Denne mars måneden, dette året 2009, ble det født en gutt. Ikke en hvilken som helst gutt heller, for denne gutten er jeg nesten "tante" til. Vel, så nær som jeg kan komme til å bli det i hvertfall. Moren til denne vesle gutten vokste jeg opp sammen med. Jeg har kjente henne siden hun kom til verden og jeg husker at jeg syntes at hun vokste så sakte ;) Hun lå jo bare der ute å sov i vognen sin. Men årene gikk og vi var sammen hver dag, stort sett. Enten hjemme eller på hytta.
Den øya vi hadde hytte på var nesten magisk husker jeg. Fem minutter til fjellet og fem minutter til sjøen.
Minnene er mange og gode. Hva med alle de gangene vi var ved Kulpen, tror av jeg plantet foten min nedi der noen ganger. Alle "båtene" som seilte nedover Fossefallene, jeg kan se det for meg som om det var i dag ;)
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Alle turene våre til Vindblåsttopp, gråtta, trollfjellet og for ikke å snakke om Utkikksposten. Denne delen av øya var vårt kongerike og vi barna var både høyt og lavt. Kan du huske da brødrene våre laget spor på myra fra den hakken eller hva det redskapet var, også lurte vi de voksne?? Da vi sa at et rart dyr hadde gått der? "Ler"
Alle tussene eller tuster om du vil, der vi lekte frisør? He he, tenk at det er så mange år siden.
Vi delte mange minner og en del krangler i hele 9 år. For rett før du var ni år da flyttet vi............
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Årene har gått og kontakten er jo redusert, ikke så rart når vi har halve landet oss i mellom. Tenk at vi to jentene skulle bli til to så store familier, sammen en vi jo en hel bøling ;D Hadde vært moro å møttes alle sammen en gang, med alle både små og store. Men.... møtes det skal vi igjen snart. Når det nærmer seg den tiden på året da jeg flyttet for snart 23 år siden, da setter jeg meg på flyet, vender nesa nordover og endelig skal vi sees igjen. Jeg skal "hjem", hjem til alle barndomsminnene og møte vesle prinsen, den nydelige prinsessa, de to flotte største prinsegutta som har blitt mye, mye større siden sist. Og selvfølgelig mor og far ;)
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Jeg gleder meg til å se dere alle igjen og noen av dere for aller første gang. Det blir spennende ;) Men jeg vil jo også med dette gratulere så masse med den Store flotte prinsen som nå har kommet til verden. Du er heldig du lille prins, vet du det?? Du har en stolt mor og far, besteforeldre, to flotte brødre, en nydelig liten storesøster som skal ta vare på deg. De skal løfte deg opp og frem her i verden, og en slik flott familie er noe av det mest fantastiske som finnes ;) Velkommen til Verden lille Prins ;)
Dette innlegget er dedikert til ei fantastisk jente der hjemme i Nord, som fødte en prins denne mars måneden. Stor Tanteklem fra meg ;)

6 kommentarer:

  1. Ååååh, så fint... ble helt rørt av de gode minnene dine...
    Gratulerer til både deg og til mammaen... *klem*

    SvarSlett
  2. Åh, så koooslig :) Gratulere til deg og prinsemamma :) Kjempekoslig med masse herlige minner!! :)

    No er eg kom tilbake fra turen. :) Koslig tur, men litt slitsom likevel. Hehe. Blir godt å kunne slappe av ei tid no :) Ønsker deg ei herlig helg! Godklem

    SvarSlett
  3. Så koslig med en liten gutt =D Har selv en venninne med en liten sønn og det er så koslig!Føler meg som en tante jeg også,som er litt gøy siden jeg har kjent moren siden 1klasse. =) Gratulerer som "tante"
    Klem

    SvarSlett
  4. Det er så kjekt når små kommer til verden..
    Her rundt meg er det baby-boom for tiden..
    Det er 4 kamerater av meg som skal bli pappa og 4 venninner som skal bli mamma, kan nesten lure på om det er smittsomt. hehe..
    Men da kunne de ha smittet meg også da. hehe..

    Ingen årsak med kaken :0) Skal lage den selv på tirsdag.. Pappa er 50 på onsdag så da må han få kake..
    Glemte å nevne noe med kaken til deg... Jeg synes det ble litt knapt med krem til toppen, så jeg kommer til å lage litt ekstra. Det ble liksom litt vanskelig å fordele slik at toppen ble dekket..

    Har knipset litt i dag så skal blogge i morgen tenker jeg..

    Ha en super lørdag.

    SvarSlett
  5. For en herlig historie om et vennskap med så gode minner :) Og gratulerer som "tante".

    Jeg har en utfordring til deg hvis du vil, jeg har postet et nytt innlegg men noe rart har skjedd: det er ikke oppdatert hverken på NIB eller hos dere som har meg på bloggrollen?... skjønner ikke hvordan det kan gå an.....

    Jeg er kommet godt i gang med regelmessig trening og er stort sett bare støl og trøtt om kveldene, derfor lite blogging...

    Håper alt er bra med deg :)
    Klem Nita
    PS: kommer du fra Nord?

    SvarSlett
  6. Herlig - rørende flott du skriver!
    Grattis til deg!! Alltid morro med bebiser!!

    Ha en fin fin mandag!

    Smil fra KKann

    SvarSlett