26 februar 2009

Stjernetegn.

(Bildet hentet fra www.gratisbakgrunnsbilder.com)

Jeg var innom på bloggen til Perlemor, hvor hun hadde skrevet noen ting om seg selv. Bandt annet at hun var tyr. Mye av det hun skrev var som å lese om meg selv. Jeg er også tyr. Joda, var ivrig leser av horoskoper da jeg var tenåring men så dabbet det av. Men en av mine venninner er veldig opptatt av stjernetegn og sånne ting. Hun kommenterte stadig at: "Det gjør du fordi du er tyr." Tullprat, tenkte jeg. Vi diskuterte diverse om personlighet og stjernetegn mang en gang. Og jeg tenkte at hun trodde på tull og vas.( "Sorry vennen" ;) " Det er fordi ditt og det er fordi datt og så har du jo asendanten i det. Asendant... hva???


Da jeg etterhvert ble alene, og nok kjedet meg til tider, ble jeg lei at det stjernemaset og fant ut at nå skulle jeg sjekke. Om noe av dette stjerne tullet stemte. Kjøpte meg et par bøker og leste i vei...... En smule overasket ble jeg jo, jeg skal innrømme det. Hun hadde hatt rett i mye rart. En rask sjekk på astrologi.no gav meg dette:


TYREN:



Dette er det andre tegnet i zodiaken. Tyren står for fasthet, tålmodighet og praktisk sans. Stjernetegnet kombinerer jordnærhet, den faste energiens stahet og den feminine mottagelighet, med Venus' sans for verdier. Dette stjernetegnet symboliserer vedlikehold, konsekventhet og den fullfører det den har bestemt seg for å videreføre. Ting skal være praktiske og vakre, for at en Tyr skal ha det bra.


Hmmm, ja dette stemmer tildels ;)


akasha.no fant jeg dette om tyren:


Tyren er det andre tegnet fra Dyrekretsen og for Tyren handler det kun om belønning.I motsetning til Steinbukkens forkjærlighet for kampen, elsker Tyren belønningen etter kampen.Tenk fysiske gleder og materielle verdier, for de under Tyren er ekte livsnytere. De er samtidig sensible sjeler som elsker en øm eller sensuell berøring.


Stikkord:

Liker komfort

hardt arbeidene

styrt av Venus

sensuelle gleder

konservative

hissigediskusjoner

sterke og velbygde

hengivne og romantiske


Styrt av Venus:


Tyren er styrt av planeten Venus,en vakker skapning som sjelden nekter seg selv noe. I gammel gresk mytologi var Venus gudinnen for kjærlighet,skjønnhet og nytelse, tråder Tyrer stort sett har tatt opp etter henne. Tyren elsker alle slags vakre ting, enten de er i deres eget hjem,på en scene eller i et kunstgalleri. Livet som en vakker Shakespeare-oppsetning er hva Tyren ønsker seg.



For utenforstående kan det se ut som at Tyrer er svært materialistiske og overfladiske, men tyrer er enkelt sagt ikke interessert i å leve et liv uten skjønnhet rundt seg. Skjønnhet omfatter for en Tyr også den hjemlige sfæren, noe som i høyeste grad inkluderer en partner og et stabilt forhold.


(Dette er skrevet av Ildfugl for akasha)



Hmm, kanskje dette virkelig har noe for seg ;D


ungioslo fant jeg dette:


Tyren kan også oppfattes som sta av omgivelsene. Når målet er satt, skal det nås, og det skal gjøres skikkelig.
Mange liker å ha Tyrer som venner, fordi de er så behagelige i sitt vesen, men hvis en Tyr tenner på alle pluggene så trenger de ikke å være så lette å ha med å gjøre. Det skjer imidlertid svært sjelden. Er du blitt venn med en Tyr så vil vennskapet som regel vare livet ut.
Tyren liker å herske i sitt hjem, og er ofte også dyktig med dette. Stabilitet og ro er viktig for Tyrer. Det er også svært viktig å ha et ordnet hjem, hvor alt til en hver tid er i sin skjønneste orden.
He he he ja noe er det jo i dette stjerne greiene for jeg må jo si at jeg kjenner meg igjen i mye av dette. Men ikke alt. Mine beste venninner er tvillingen og jomfruen. En kombinasjon som visstnok ikke skal gå så godt i hop. Vel, vi har nå grei det ;)
Dette var vel dagens stjerne skravling fra meg ;)


11 kommentarer:

  1. Hm, jeg er Tyr jeg også og må nok som du innrømme at jeg kjenner meg i gjen av en del av dette :o)
    Samboeren min er faktisk Tyr han og, og det går veldig bra!! Noe jeg har lest et eller annet sted ikke skal være den beste kombinasjonen. Men men, noen unntak skal det jo være.

    Ha en god dag!

    SvarSlett
  2. Åherrejemini! Dette er meg ja, hahaha, må holde meg litt på magen nå altså! (humrer for meg selv)


    Du- så bra at du endret bakgrunn, teksten er fremdeles på siden, men nå kan jeg lese det du har skrevet, og kommentere. Tjoho!! (uff, litt overstadig idag... mye pga. innlegget ditt!)
    Artig og interessant :)

    Klem fra meg

    SvarSlett
  3. Oi, her stemte mye. Eg er også Tyr. Gubben hadde heilt sikkert vert kjempe-enig i at "Tyren hersker i eget hjem..." hehe! Ha ein god dag !

    SvarSlett
  4. Hmm - jeg har helt sluttet å lese stjernetegn i blader og aviser og slik, for de er no litt så som så... Men jeg tror absolutt at når du er født har noe å si for hvordan du er...
    Har en del astrobøker, og morro å lese er det jo. Ofte en forstår seg bedre på enkelte mennesker etter at en har lest litt om hvilken "kategori" de tilhører :)

    Selv er jeg løve... Men bare delvis en typisk en...

    SvarSlett
  5. He he...tyr selv og kjente meg godt igjen.....Jeg har også lest at hvis man skal irritere en tyr så flytt på tingene hans!!!Det stemmer i hvertfall her hjemme....prøver far i huset å flytte på noe krims krams i vinduene tar det ikke lang tid før det er tilbake igjen! Kos deg

    SvarSlett
  6. liker og og lese om stjernetegn :)

    SvarSlett
  7. Joda stjernetegnlesing forekommer nok,stort sett daglig.Da ifra det som står i dagens avis.Morro å lese innlegget ditt,interessant,klem

    SvarSlett
  8. He he, så rart at det stemmer so bra.
    Selv er jeg tvilling, leste horoskoper da jeg var yngre, men nå er det heller sjelden. Kan ha en sammenheng med at det ikke er ofte jeg kjøper blader med slike i.
    Men på meg virker det som at kjennetegn med de fleste stjernetegn, kan alle kjenne seg igjen i fra tid til annen ;)

    SvarSlett
  9. Måtte bare titte innom for og legge igjen en hilsen.Håper at formen er bra og at du har det fint,klem

    SvarSlett
  10. Må vel innrømme at jeg kjente meg litt igjen her og der ja...jeg er som du sikkert gjettet også tyr. Men hvordan har de fått det for seg at tyren er sta??? :P må vel pinlig innrømme at jeg er litt sta og jeg liker vakre ting,men hvor trist ville det ikke vært uten vakre ting =)
    Ha en flott dag!

    SvarSlett
  11. Hmm, jeg er Vær og kjente meg også igjen i dette Tyr-snakket...

    Blir litt sur noen ganger når jeg har lest om Værer for det står som regel av vi "dampveivalser" oss gjennom livet og ikke bryr oss om hvem vi tråkker på osv...noe jeg ikke kjenner meg igjen i.. Men mye annet stemmer jo på Væren også, for meg altså.

    Ha en god helg,
    hilsen meg og kosene mine

    SvarSlett