13 februar 2009

Lilledo ;)

Sånn ser det ut fra trappen. Dynger med snø og en temperatur på -14 i morges. Men nå skinner solen som bare det og temperaturen.... (løper ned trappen for å lese av temperaturen, ferdig, løper opp igjen. ) Humpf, måleren var midt i solen så den er nok ikke rett, men den viste -4 grader. Så mye for mine vær meldings metoder ;)

Her er fortsettelsen av lilledo. Høvdingen er flink og jobber jevn og trutt.


Vanntetningsmembran er penslet på. I tilfelle eventuelle vannlekkasjer i fremtiden. For da slipper vi å få vannet ned til boden i kjelleren, og da drukne fryseren i samme mo mang. Det gjør vi ikke nå, heldigvis ;)


Så er varmekablene lagt. Jeg synes det er et mye bedre alternativ enn den berømte hodegrilleren som også griller taket med det samme. Nå skal vi få deilige og varme tær i stedet. Jeg liker gulvvarme ;)



Her er sisternen til den nå vegghengte doen. Den forrige stod på gulvet, og der er det steder man ikke kommer til, ikke så vanskelig å skjønne når man fjerner den..... (Grøss)
Jeg er jo heldig som har Høvdingen som kan gjøre det elektriske selv. Og ikke minst at han liker å pusse opp ;D I helgen skal gulvet bli støpt. Blir deilig når det er gjort for da har vi plutselig kommet et langt skritt videre.
Høvdingen skal også ut å gå natteravn. Det blir spennende å høre om erfaringene som han gjør, selv om det nok blir rolig på grunn av kulden.
Ha en gnistrendes flott fredag ;)



13 kommentarer:

  1. Hei på deg og takk for det :o)
    Ja, den som venter får se, hihi

    Tror jammen jeg har vært hos deg før jeg også har du blitt borte for meg i denne store bloggejungelen... Linker deg så jeg kan fortsette å komme på besøk :o) Må jo se hvordan lilledo blir til slutt (blant annet :D )

    Ha en fortreffelig helg, hilsen meg og kosene mine

    SvarSlett
  2. Hei og takk for besøk og kommentar i bloggen min! :)

    Så godt det blir å få oppusset do - med varmekabler i gulvet! Jeg hater selv å fryse på beina, så gulvvarme er gull verdt. Det trengs i hvert fall når det er så kaldt som nå! Blir spennende å se det ferdige resultatet!

    SvarSlett
  3. Så flink han er da :) Men praktisk med denne steg for steg bloggingen din, for vi skal jo lage oss bad og vaskerom, så tips og råd om ting en kan gjøre selv, er absolutt vel og bra :) *Ja til flere tekniske råd og tips*

    SvarSlett
  4. Her skjer det ting, ja! Varmekabler er fantastisk. Men jeg bodde en gang et sted hvor det bare var av/på-knapp på kablene, så jeg måtte velge mellom iskald morgen, eller så varmt at det gjorde vondt å gå på gulvet. Ikke så praktisk... Vegghengt do skal jeg ha når jeg blir rik og berømt og skal bygge meg hus :p
    Har ventet litt med dynetrekket, kanskje jeg kan lure det med til noen venner og vaske litt der.. Men dusjhåndklærne må jo vaskes. Ikke veldig artig.
    Husker du de sølvpottene du har som jeg og har? Nå har jeg sett de i både svart, lilla, og bronse. De svarte var veldig fine!

    SvarSlett
  5. Så spennande det er med trinn for trinn blogginga av doen!!
    Eg vil og ha vegghengt do når vi skal lage nytt bad til sommaren, så bearbeidelsen er i gang;9)
    Riktig god helg til deg, klem

    SvarSlett
  6. Åh, det er godt med varmekabler :) Spesielt for slike kalde dager som no.. Brrrrr.. :)

    Blir spennende å sjå glassa og merkelappene dine :) Venter i spenning. hehe :)

    Ha ei herlig helg til deg! Godklem :)

    SvarSlett
  7. Hei, hei ! Så heldig du er som har ein gubbe som liker å pusse opp. Gled deg til hengedoen, det er kjempebra. Da vi (les: eg ) pussa opp badet satte eg himmel og jord i bevegelse for å få ein vegghengt do ( kjøpte den utenat gubben visste om det og han blei litt sur ! heeh!!). Det er bare supert når du skal vaska, ingen krinkelkrokar. Ønsker deg ei flott helg !

    SvarSlett
  8. Hei igjen :-)

    Er 9 mars som er dagen for keisersnitt ja :-) Nærmer seg nå ja :-) Driver å skal sy figurer ( uten mønster eller oppskrift....) som jeg skal ha i en uro over senga til lillegutt :-) Spennede å se utviklingen på lilledo :-) Følger spent med :-)

    Ha en super valentinsdag og en fin helg :-)

    klemmer

    SvarSlett
  9. Heisann søte venn. Beklager at jeg ikke har tatt utfordring eller besøkt deg. Men her har det vært travelt med kurs, møter bloggtreff og sykdom.
    men tenker på deg og ryggen ??

    klem

    SvarSlett
  10. Huff..blir kald bare av å tenke på det..-14..Bbbrrrr. Spennende på oppusing! Gleder meg til mer bilder:)

    god ny uke til deg:)
    Klem

    SvarSlett
  11. Hei igjen..
    Har en utfordring eller to liggende hos meg, om du har lyst da.. :o)

    Ha en strålende uke!
    Klem fra meg og kosene mine

    SvarSlett
  12. Heisann...

    Dere har jo kommet kjempe langt på lilledo jo.. Tror det kommer til å bli super bra jeg..
    Venter spent på nye oppdateringer..

    Jeg har fått ordnet litt på siden min, fant plutselig ut av ting, med god hjelp fra Karen da..
    Men bakgrunnen klarte jeg fint selv. hehe..

    Her har det vært masse snø også, men nå er den i ferd med å regne bort. Bare håper det ikke fryser på og blir glatt jeg.
    Nå begynner jeg virkelig å bli klar for vår og masse deilig sol..

    Kose deg masse:0)

    Klem fra meg

    SvarSlett
  13. Heisann! Morro og følge oppussingen trinn for trinn.Spennende det forrige innlegget ditt,så skjønner at du ble skuffet.Måtte bare ha været så morro og blitt itervjuet og sånt.Ønsker deg ei flott oppussingsuke!

    SvarSlett