06 februar 2009

Hva har jeg.....?

I mine kjøkken skap? Vel det skal du nå snart finne ut ;) Men først... Her er starten på duken min, du kan klikke på det så skal det bli litt større. Vel, har sydd alle fast i hverandre nå og skal sy flere brikker, slik at den etterhvert blir større. Den endelige størrelsen er enda ukjent, he he. Kommer nok an på når jeg går lei av den, eller får nok vondt i fingrene.

Jeg har fått en utfordring fra hærlige Line i bloggen kvardagsliv i storemyra om å vise frem kjøkken favorittene mine... Så her er de ;)
Dette er et helt nydelig kaffeservice, jeg viser jo bare frem sukkerskåla og fløtemuggen. Dette kjøpte Høvdingens foreldre på en auksjon en gang, og gav det til Høvdingen. Er det ikke skjønt?

Her er mine favoritt fat. På stett men det var jo ikke så lett å se av bildene. Det store fant jeg i Larvik og det lille fant jeg i Skien. De er helt like. ;)



Karaffelen min, det er et lite vann glass på toppen som kork. Denne er svintung men kjempelekker. Fikk den som julegave fra jobben for noen år siden ;)



Hi hi, det er vel ingen som er forundret over at jeg har et helt svart service?? ;D Har kjøpt det på IKEA og neste gang jeg er innom der skal jeg kjøpe mer av det. Vi er jo en stor gjeng her i redet ;)




Et annet kaffeservise. En gave til Høvdingen fra meg et år. Dette brukes masse. Det grønne blad fatet er gammelt og jeg har fått det av min mor eller min farmor.







Vinglass, med rød stett. Jeg samler på noen nye nå fra Eva solo.







Ja dette var mine favoritter og jeg sender den videre til Mitt hus ditt hus
Ha en flott helg ;)






3 kommentarer:

  1. Duken du laga er kjempe nydelig!! Flink du er:)
    Hadde glemt at eg også har fått denne utfordringa... kansje eg tar den på neste innlegg. Koselige ting du har.
    Ønska deg riktig fin helg!!
    klem

    SvarSlett
  2. Oi, så mye pent fra innsiden av skapene...
    Takk for koselig kommentar i bloggen min.. :) Kjedelig å bli syk nå :( kjennes ut som lungebetennelse, men håper det bare er en forkjølelse, for neste uke har jeg virkelig ikke tid til å være syk...
    Da skal jeg gjøre ferdig det obligatoriske på lappen, og ta teoriprøven...
    Helgen min består av teorilesing, rygging, og late dager på sofaen med strikkepinnene mine :)

    Ha en finfin helg...

    SvarSlett
  3. Fine stoffer i duken. Jeg likte veldig godt mønstrene i stoffene. Litt av en jobb i hvert fall. Stå på!
    Ha en fin lørdagskveld.

    SvarSlett