03 februar 2009

En sekskant historie.

Her er jeg godt i gang med et prosjekt med sekskanter. Disse består av en papir sekskant som jeg har klippet ut. Så har jeg brettet stoff rundt og tråklet. Slik at stoffet sitter på plass.

De som jeg har sydd til nå er med tre stoffer, men jeg har et par stoffer til som kanskje blir med her. Dette blir jo da en duk. Hvor stor den blir er uvisst....


Jeg har her pusslet en eventuell start på duken. Som regel forsøker jeg noen ganger for å finne ut hvordan den skal se ut. Her er et bilde som er tatt litt nærmere for å vise stoffene.



Jeg skal nå til å sy et par lapper til i det rose stoffet da noe... hi hi, litt uventet skjer..... Riktignok har pusen følgt nøye med på lappene som blir lagt ned på gulvet, men han ligger et stykke unna. Så før jeg får sukk for meg kommer han å legger seg oppå brikkene. Åh, tenkte jeg det ikke. Nei jeg gjorde ikke det. Jeg tenkte egentlig at han er for trøtt til å bry seg. Meen den gang ei.. Pus:"skal bare hjelpe mor litt her. Jeg kan jo ikke motstå den fristelsen."



Først legger han seg midt på... deretter velter han fra side til side. Jeg rekker jo ikke engang å snu meg for å finne kameraet og så har han satt seg opp. Rakk så vidt å knipse bildet før han fant ut at han heller skulle gå ut. Jommen sa jeg kattehjelp.





Veel, da er det bare å begynne på an igjen.





Her er noen fler og noen av de samme stoffene. Så får jeg se hvordan dette bærer i vei.
Jeg har noen utfordringer, awarder og slikt som ligger å venter, men jeg prøver å ta litt etter litt ;)
Ha en kreativ dag ;)






8 kommentarer:

  1. Wow! Det var litt av et prosjekt.. Men gu`så bra det blir da! nydelige farger.. Masse lykke til videre:)

    SvarSlett
  2. Så fint det blir! Driver med sekskanter i roser jeg også, men har kommet litt lengre enn deg! Blogget det før jul engang, i november tror jeg! Det har ligget på hvil en laaang stund men har de siste ukene kommet fram igjen og syes på innimellom! Koslig håndarbeid, som gir nydelig resultat:0)) Kos deg!

    SvarSlett
  3. Imponerende prosjekt! Du må jammen ha mye tålmodighet!
    Ha en fin dag du også!

    SvarSlett
  4. Nydelige stoffer ....
    Måtte le av pus hehe ;) herlig...

    Klem,Kari

    SvarSlett
  5. Tror det kommer til å bli en super fin duk jeg :0)
    Du er kjempeflink rett og slett..
    Er faktisk rimelig missunelig på dere kreative sjeler der ute.. hehe..

    Ååå ok.. Men da kan jeg bruke den til ringene mine da, ikke at jeg bruker ringer så veldig ofte, men har av en eller annen grunn en del ringer liggende..
    Men ja den tar seg veldig veldig godt ut som pynt også. Liker sånne gamle ting..
    Går å sikler på et gammelt vaffeljern som farmor hadde, sånn man må snu på platen.. VIL ha det.. Men har jo ikke noe stemmerett... sukk..

    Ha en kjempe fin kveld..

    SvarSlett
  6. Jøss, det der ser virkelig ut som et prosjekt som hadde krevd litt for mye tålmodighet for min del. Liker ting som blir ferdig fort og med lite engasjement ;) Det blir sikkert veldig fint!

    SvarSlett
  7. Så fint dette ser ut til å bli:0)
    Kan tenke meg pusen kosa seg når han "hjelpte til" ja...
    Har nokon vi og som er ivrige på den fronten;9)
    Fin tirsdagskveld til deg, klem

    SvarSlett
  8. Som jeg har skrevet tidligere så er du bare sååkreativ og flink!Så skjønn den pusen din.ha en fin onsdagskveld,klem

    SvarSlett