01 februar 2009

Brann!!

Dette bildet ble jo bare så tøft. Det ser ut som om at det brenner inne i skogen. Bildet tok jeg en tidlig morgen da jeg skulle kjøre til ei venninne. Fargene er jo fantastiske, og jeg elsker de spennende nyansene som solen lager på himmelen. Naturen kan være fantastisk på mange måter ;)

Samme dagen var min venninne og jeg på en brukthandel. Det er like gøy hver gang vi er der. Ting må snus, vendes og vurderes i alle bauer og kanter. Hmm, kan det males? Syes? Endres? Ideer? Og noen ganger finner man skatter ;) Jeg hadde en idé i mitt lille hode på noen "småmøbler" som jeg har noen planer med... jeg må bare finne dem først. He he, jada, jeg er på leting, og mens man leter hender det man finner andre ting. Jeg fant, jeg fant. En ting som jeg har lett etter en stund er en liten rund svart ramme, slik som ofte portrett bilder hang i før. En slik fant jeg endelig denne dagen. For en tid siden laget min eldste fugledatter et nydelig kunstverk. Det var nemlig dette som skulle bo i en slik ramme, og nå er det på plass....

Har bare glemt å ta bildet av det enda. Det skal jeg gjøre når jeg tar utfordringen til Line ;)

Glemmer meg helt bort her jo... Her er tingene som jeg fant på bruktbutikken:

Det søte lille salt og pepper settet manglet en ting. Men jeg hadde akkurat makan den lille flasken som er oppi fra før av, så den ble med meg hjem ;) Den messing/tre tingen er en kjempetøff liten hylle. Leker meg med noen tanker rundt den.....

Alt sammen var helt forferdelig skittent, så det ble en del skrubbing på meg. Men til slutt ble jeg kjempefornøyd.

Ha en koselig søndag ;)

10 kommentarer:

  1. Herlighet så flott det bildet var! ser akkurat ut som brann ja.. :) Himmelen er så vakker...!! :) og alltid unik :)

    Har skifta bloggadr: vakreaugeblikk.blogspot.com :) Godklem til deg :)

    SvarSlett
  2. Så fint bilde var :) Nydelig...
    Jeg elsker brukthandler og lopper. desverre er det ikke mye slikt her i traktene... :( Jeg ble lykkelig da jeg for litt siden fikk høre at det nettopp hadde åpnet en bruktbutikk i Svolvær, men skuffelsen var stor, og besøket kort da jeg var innom...
    Makan til skraphaug - og stiiiiiiiiiiiiiive priser :(

    SvarSlett
  3. Kanonfint bilde - skal ikke så mye til for å imponere meg når det kommer til naturens vakre sider :)

    Gøy med bruktbutikk :)

    Klemmer

    SvarSlett
  4. Skikkelig flott bilde ja, nydelige farger.
    Var selv på bruktbutikk i helgen, ble mest bøker denne gangen, pluss en lysestake (som om jeg ikke har nok av dem.....)

    PS: Ryggen min er uregjerlig p.g.a. en kort og en lang fot i mange år= skeiv og skakk!

    Ha en fin ukestart da du, jeg legger deg til hos meg også :)

    SvarSlett
  5. Nyydeleg, Eline:0)
    Det kallar vi eit skikkeleg blinkskudd!!
    Kjekt å finne seg litt amåtteri på den brukthandelen, da...
    Klem

    SvarSlett
  6. Hei :-)

    Flott bilde :-) Herlig med slik himmel :-) Ser ut som om du har fått med deg noen fine ting hjem :-) Må ta meg en tur på gjennbruket her i byen en dag snart :-)

    Ha en fin mandagskveld :-)

    SvarSlett
  7. Nydelige farger på himmelen ja!

    SvarSlett
  8. Det bilder var bare nydelig rett og slett.
    Er alltid kjekt når man får blinkskudd..
    Som et jeg tok av "nevøen" min og onkelen hans her om dagen, akkuratt i det jeg knipser stikker småen fingrene inn i nesen til onkelen (hehehehe) Dessverre så kan jeg ikke legge ut bildet av han her, tviler på at mada hadde likt det noe særlig, og det er jo hennes sønn så..

    Har endelig fått sullet meg til å ta utfordringen..

    Fikk du awarden fra meg på mail??

    Stor klem fra meg

    SvarSlett
  9. Så nydelig bilde du hadde tatt,vakkert.Tusen takk for kjempe hyggelig komentar på bloggen min.
    Er ikke så vanskelig å trekke om,bare utrolig tid krevende.Kjøp en billig stol og prøv deg på den først,så ser man hvordan den er trekket om når man tar det gamle stoffet av.Pleier som regel og sitte på en bånd som er super enkelt og rive av.Deretter river jeg av stoffet og bruker det som mønster,så maler jeg treverket og trekker om til slutt.Lykke til,bare spør meg hvis det er noe du lurer på....

    SvarSlett
  10. Takk for det :) Det er utrulig kjekt å hekle :) Men eg gleder meg til den dagen at hekleteppet mitt blir ferdig :) Har jo så mange andre prosjekter som må vente litt på grunn av det ;) hehe. :D

    Håper du har ein strålande dag! Her skinner sola i dag også.. herligherlig :) Godklem! :)

    SvarSlett