06 januar 2009

Hvite lysestaker og gave.

Jippi, vaskemaskinmannen, har fikset begge maskinene og nå virker de igjen. Ikke ble det verst dyrt heller, for den ene maskinen går på reklamasjon ;) Jeg er kjempe fornøyd.

Da venninnene med mann og barn kom hit på nyttårsaften hadde de en liten overraskelse til meg.....
Disse superlekre lysglassene... Med litt sølv og sånt på,fattigmannssølv og snirklete dekorasjon. Midt i blinken altså. Er de ikke lekre?? De måtte jo kjøpe sånne til seg selv også ;)


Her med lys i... Det ser nesten ut som om flammen er i hele glasset. Det er dette bilde som nå pryder headeren min. Jeg syntes bilde ble så stilig. Tuusen takk Venninnene mine ;)



Jeg har jo gjort litt selv om det var jul. Vel, kanskje derfor egentlig. Jeg fant nemlig en krone med bånd, på Pytt og Panne. Egentlig så tror jeg at det var ment som julepynt, men da jeg så dem, dukket ideen opp om å gjøre noe med disse lysestakene. I utgangspunktet så var de i brunt tre.

Dette var en av de kronene jeg fant. Ganske lekker, ikke sant?? Så nå med noen omganger med hvit spray, ser de slik ut. Grunnen til at de ble hvite er at de skal bo på soverommet, sammen med det hvite store skapet, som hadde sin makeover før jul. Jeg tenkte jo på svart egentlig, men siden de var så mørke brune i ut gangs punktet, da hadde det jo ikke blitt den store forandringen. Den eneste planen jeg egentlig hadde med disse lysestakene, har i grunnen å gi dem bort til loppemarked, men nå ble de så tøffe ;)


Jeg lekte meg litt med bilder i går, før jeg tok bort juletreet. Dette bildet ble tatt i speilet. Det store sølvspeilet. Her er også den nye ovnen som vi satte inn for et par år siden. Jeg sitter nå ikke langt unna ovnen og den varmer så godt.
Ha en fin dag ;)




Stjernen på muren er det som jeg fikk i gave fra Line i Kvardagsliv i Storemyra ;)









10 kommentarer:

  1. Så fine lysglas du fekk da!! Nydelige. Kjekt med slike overaskelsar. Og lysestakane vart fine som kvite med nydelig kronepynt på.
    Ønska deg ein flott dag.
    Klem

    SvarSlett
  2. Gaven fra venninnene dine var kjempe fine..
    Er alltid kjekt å få noe bare for noen har lyst til å gi. Jeg er veldig glad i å gi gaver også da, bare fordi jeg føler for det rett og slett.

    Ja du skrev navnet til Shikita rikitg.. Men kjært barn har mange navn og hun er ikke noe unntak, Kita, sita, bolle er noen av de vanlige hehe..
    Ja hun var søt i bleie, men likte det nok ikke helt.. hehe..

    De hvite lysestakene dine med krone på var utrolig lekre. Skulle ønske jeg hadde arvet noen av min mors kreative evner, men nei.. hehe..

    Ha en super dag..

    SvarSlett
  3. Så heldig du er som har så omtenksomme venninner, for desse var rålekre:0)
    Makeoveren på lysestakane var så absolutt vellykka, dei vart kjmpefine, og stilig med den
    krona:0)
    Klem

    SvarSlett
  4. Oi, de lyslyktene var rå fine :) Nå når julepynten og de lune varme vinduslysene skal bort, vet hungrer jeg etter noe nytt å erstatte med, så er snart klar for å hive meg over black design gavekortet jeg fikk til jul :)

    Takk for energistrømmer :) Det kan være tilfeldig, men føler meg litt bedre i dag :)
    Har vært å øvekjørt med bror i to timer i dag... Kjørt til jobben selv og greier i dag :) Føles godt:) Skal kjøre igjen i morgen også...

    Utdanningskurs ja... Blir morro, og litt tungt. Er jo treningsinstruktør og må lære meg noen nye timer i ny og ne...
    Men gleder meg til å komme litt bort fra hverdagsbekymringene og bare flate ut alene på et hotellrom...

    SvarSlett
  5. Lyslyktene var skikkelige fine. Veldig fint når det lyste igjennom. Lysestakene ble fine i hvitt og kronene som hang rundt kom bedre frem mot det hvite synes jeg. Klem:)

    SvarSlett
  6. For noen flotte venner du har som gir deg så fin gave. De lyslyktene var nydelige.
    Fine lysestaker du har laget selv.
    Ønsker deg et flott nytt år :)

    SvarSlett
  7. Fine lyslykter du har fått, og fine de malte ble! Utrolig hva litt maling kan forandre! Håper du finner noe du liker i nettbutikken da :-) Ha en fin kveld! Klem-Mia

    SvarSlett
  8. Så fine de lysestakene blir ! Leste på NIB at noen spådde mer gjenbruk og mindre nytt - jeg er enig og veldig for det! Spesielt når man ser vhor lite som skal til for ett fantastisk resultat :)

    Ja, tavlene blir veldig fine (om jeg må si det selv..hihi) - og det beste er jo at det er SÅÅÅÅ enkelt!!

    Klemmer

    SvarSlett
  9. Så flotte de glassene var da! Eneste pynten det er lov til å ha i januar det, lyspynt :-)

    SvarSlett
  10. Det var jammen ikke lett å finne bloggen din uten adr nei...men fant den til slutt. De telys sakene vi kjøpte var jo råstilig med lys i da...gleder meg til jeg kan tenne lys i mine, bare tre uker igjen nå så....hehe.
    Livet uten pc er jammen noe dritt skal jeg si deg, men heldigvis for biblioteket på Sola sier nå bare jeg.
    Mange fine innlegg har du også fått siden sist, men nå er jeg oppdatert igjen.
    HA en strålende dag. Klem og klem.

    SvarSlett