30 januar 2009

Gult er kult!!

Gult er kult, ja kanskje når det gjelder solo reklamen, men ikke vår lille do. Men her er den nå... i hele sin grufulle prakt.


Når noen kjeder seg når man sitter på do, hva gjør man da?? Jo man peller på den allerede litt løse tapeten......
Jeg har aldri forstått barns trang til å plukke på tapet, men en ting skjønner jeg.... De kommer jo til å bli fabelaktige oppussere!! Siden de allerede har lært seg hvordan man fjerner tapet.
"skriver fuglemoren med et glimt i øye."

Her er ihvertfall vår lille vakre do... "host"


Vår enormt vakre innredning som forøvrig har hyller av den flotteste orange(da mener jeg selvlysende orange) plastikk. Greier du å se det for deg?? ;D

En skikkelig hodegriller må man jo ha..... Eller måtte man jo ha på 70 /tidlig 80 tallet. Er den ikke funksjonell og vakker?? ( Ironien er virkelig på plass her.) Det snodige er at mye i dette huset er typisk 70 tallet, så vi antar at det er en del restekjøp her, for huset er nyere. La oss også snakke om det søte og fruktige borden som har tatt plass under taket....... Frukt på do?? Tja ikke helt min stil men..... ;D


Ja, innredning, toalett med mer ligger for øyeblikket i hagen. Noen som ønsker seg en do til å plante blomster i ???? ;D
Her er det revet ut alt sammen, og arbeidet med å legge inn skjult strøm, har begynt. Som dere ser så er det litt jobb. Belegget som lå på gulvet var blått. Fortsettelse følger.......
Ha er gul dag da dere ;)

7 kommentarer:

  1. Grøss. Gleder meg til å se hvordan det blir.
    I mellomtiden kommer jeg til å ha mareritt om fruktborder på do.

    SvarSlett
  2. ja, da er dere i gang da..blir nok flott den doen med ny innredning. gleder meg til å se...
    ha en flott helg:-)

    klem og klem

    SvarSlett
  3. Hei på deg!
    Så herlig at du blogger skikkelig dramatiske "før"-bilder, jeg lo godt av det du skrev. Og jeg husker så godt de der speilhyllene: hvis det er speil inni de små dørene kan man se seg selv mange tuusen ganger, det fasinerte meg veldig som lita jente :)

    Har skumlest litt nedover her, og ser at du har det som meg: skal nesten ingenting fysisk til før kroppen sier stopp. Hos meg er det mest skeiv rygg og vonde ledd som kommer av en dårlig hofte som jeg vokste opp med (!!). Nå har jeg nettopp fått ny hofte, så den er ok, men resten vettu, resten...

    Nåja, jeg skal ikke klage, jeg klarer å jobbe, og har en veldig snill mann som hjelper til.

    Jeg gleder meg til å se hvordan både do og kjøkken blir, ja- jeg har nemlig tenkt meg innom til deg igjen :)

    Ønsker deg ei riktig god helg :)

    SvarSlett
  4. Dette blir spennande å sjå sluttresultatet på...
    Tusen takk for utmerkelsen, og eg har ei utfordring og ei utmerking til deg:0)
    Fredagsklem

    SvarSlett
  5. Haha - fantastisk :) du har jo en så flink mann du som snekrer selv og greier... Hmm - praktisk:)
    Vi skal snart gi oss i kast med badet også, håper å få gjort noe selv - men først må vi sortere litt økonomi...

    I morgen har jeg en dag helt fri.... ENDELIG!!! Tenkte å blogge litt da... Takk for gode pekefingertips i bloggen min :) har allerede økt c-vit dosen etter råd fra fuglemor ;)

    Ha en fin helg

    SvarSlett
  6. Heisann..

    Jah gult er kult.. kremt..
    Ene soverommet mitt her (gjesterommet eller pikerommet mitt som det egentlig er) er i en helt utrolig skrikende gul farge, og neida de har ikke glemt borden der inne heller (grøss og gru)
    Så nå bare venter jeg på at mamma skal finne på noe nytt hjemme hos dem, så jeg kan stjele maling å få malt der inne.. hehe...

    Men er kjekt å pusse opp da, er noe med det å se at ting blir slik man ønsker å ha dem rett og slett..
    Så kommer til å følge spent med i fortsettelsen..

    Tusen hjertelig takk for de fine tingene jeg fikk av deg. Herlighet, det var da altfor mye..
    Nesten som julaften jo hehe..

    Ha en kjempe fin lørdag..

    SvarSlett
  7. Hehe, lo godt da eg las innlegget ditt. Men no er du i gang og det blir nok kjempebra når det er ferdig! Ha ein fin søndag.

    SvarSlett