02 desember 2008

Vidunder maskin og mere til!!!

Er ikke jeg heldig?? Jeg har fått denne av Kvardagsliv i Storemyra, for en kommentar jeg la igjen på bloggen hennes. Jeg la en oppmunterende kommentar fordi hun hadde en liten *utblåsning* for å få luftet ut. ;)
Tusen takk , jeg ble veldig glad for den. Det er jo koselig å bli satt pris på.Men DETTE er en vidunder maskin, helt klart. Nå kan jeg vel innrømme det at eh... det har tatt meg et par år eller noe, før jeg i det hele tatt ville omtrent TA i den. ( Hvis noen nå skjønner at jeg er en smule flau så stemmer det.) Jeg og gjær bakst går ikke sammen, jeg aner ikke hvorfor men kanskje vi er motpoler eller noe!!?? La oss ta boller som et eksempel....jeg har prøvd en mengde oppskrifter, knar, hever, triller og hever igjen. Men ikke blir de så store som de skal og som regel enten knall harde eller totalt smakløse. Så jeg har gitt opp, jepp rett og slett. Men da jeg for noen år siden oppdaget ferdige pakker med bolledeig.... ja da prøvde jeg meg igjen. Denne gangen gikk det bra, jeg puttet en liten sjokoladebit i midten og det var helt supre. Mine sjokoladeboller et nå et av mine varemerker, fremdeles med ferdig deigpakker. Men pizza deig den har jeg greid, i noen år en smule tynn...... meen den bedret seg etterhvert. Jeg aner fremdeles ikke hvorfor den nå blir tykkere, det er jo samme oppskriften??
Men så skjønner du.... Høvdingen begynte å hive deigen i bakemaskinen( som jeg enda ikke har rørt) og den ble jo bare SÅÅÅ bra. Fløffy og hærlig. Så en dag prøvde jeg meg.... på bakemonsteret. Målte nøyaktig og puttet oppi diverse ingredienser. Ja... jeg stod leenge å så på den, bare for å være sikker på at den ikke kom til å eksplodere eller noe i den dur. ;D


Men det gikk over all forventning. Jeg greier å bake pizzadeig i bakemaskinen. Yippi!! Dette er en seier, og med på kjøpet fikk jeg at jeg har lært meg en ny teknisk duppeditt. Noe som jeg har en viss, diger motvilje mot. Ihvertfall helt til jeg blir forbanna og "truer" en teknisk ting i gang.
Denne maskinen er et moderne VIDUNDER.

Pizzaen som lages med bacon og kjøttdeig med litt tacokrydder i, ble kjempegod. Her ser du den:
Desember har kommet tuslende og har satt sine spor. Veslefugledatter har lenge ønsket seg snø og til slutt bestemte hun seg for å ønske seg snø til bursdagen. Et vanskelig ønske for fuglemoren å oppfylle, men Kong Vinter var barmhjertig og oppfylte Desemberbarnets ønske. Det ble lykke i huset da snøen kom ;D




Et par vinterbilder for å takke Kong Vinter for sin gave
til mitt lille Desemberbarn.




4 kommentarer:

  1. Gratulerer så mye med Desemberbarnet....:-) Kan tenke meg hun var glad for snøen ja...jeg har ei her jeg og som jubler for snøen!! Jammen flaks at jeg fikk unna og kjørt avgårde det jeg skulle før det lava ned....
    Men du?...den pizzaen der så veeeeeldig god ut....vi skal ikke få tatt en kveld med pizza og litt vin før Jul???

    Klem og klem

    SvarSlett
  2. Nå fikk jeg lyst på pizza altså...:) hmm kanskje jeg skal ta en tlf til mannen før jeg reiser fra jobb hehe... Gratulerer med dgen til jenten din:)

    SvarSlett
  3. Mmmm. Så ut som en veldig god pizza!
    Hvis du ikke vil bruke bakemaskin, er foodprosessor helt genialt. Da blir deigen passe luftig. Det var først da vi fikk det, jeg gadd å begynne å bake skikkelig. Nå har jeg jo ikke det lenger, og har heller ikke plass, men jeg savner den veldig. Kan brukes til massemasse artige kjøkkenprosjekter.

    SvarSlett
  4. Tror vi må lage pizza i kveld - den der fristet VELDIG! ;-)

    Du har en veldig koselig blogg!

    SvarSlett