04 desember 2008

Ørsmå fnugg som daler ned....

Det snør litt i dag.... ørsmå fnugg daler forsiktig ned fra himmelen. Himmelen er lys og gråhvit. Det er vinterlys ute, og jeg sitter inne.....

Egentlig så hadde jeg hatt lyst til å være ute å base i snøen. Ja, jeg er en sånn som liker å base i snø. Synes det er gøy.

Men jeg må være inne, jeg er skikkelig dårlig så... ikke noe snøbasing på meg. Det blir nok bare litt sånn tankelufting her hos meg i dag.


Det er ikke så mye annet jeg greier å få gjort her i dag.... Men du og du...ALLE de tingene jeg gjerne VIL gjøre. Jeg vil på posten å sende julegaver. Jeg vil bake julekaker. Jeg vil begynne å finne frem julepynt. Jeg vil på venninne besøk. Vil grunne ferdig taket. Legge opp de nye gardinene. Vaske huset. Handle julegaver, gå i skogen å finne kongler og mose. Tatt en tur på plantasjen å finne svibler, som dufter jul. Akkja... blir ikke noe av det i dag, men det er jo rart da.... Når man ikke kan gjøre noe... så vil man det bare enda mer.


Så jeg bare sitter her da, ja eller ligger med pc på fanget, og ser ut. Jeg elsker det lyset som er nå, det er snø og himmelen ikke er klar og lyset som reflekteres..... Det er som en fantasiverden. Hvor alt er hvitt og vakkert. Jeg skjønner godt alle dere som liker det hvite i interiør, det er jo bare ikke min stil. Men jeg ser jo hvor Vakkert det kan være.

Snø og med nordlyset... det er vakkert det...men det kan jeg jo ikke lengre se. I dag er jeg misunnelig på alle som kan se nordlyset, se en gang ekstra på det, for meg..vil du det??
Noe med snøen gjør verden magisk: Kong Vinter har vært her og lagt kappen sin på. Barn med masse klær på ser ut som mini snømenn, der de vagger av gårde. Med blide fjes og røde kinn.
Det snør, det snør, tiddelibom.
Det er det det gjør, tiddelibom.
*****************
Nå snør det mye mer enn før,
Tiddelibom og huttemegtu.
*****************

Bildene er funne på google.

5 kommentarer:

  1. Du skriver jo så fint om snøen, lyset og barn med røde kinn at jeg nesten får lyst til å like denne årstiden jeg og...hehe...Men bare nesten...;-)
    Håper du føler deg bedre i morgen, så du får kommet deg ut å gjøre byen utrygg!...Klem og klem

    SvarSlett
  2. Så fint du skriv, håpar du er raskt på beina att:0)
    Har ei utfordring til deg, tek du den?
    God bedring klem, Line

    SvarSlett
  3. Så fint innlegg du hadde idag. Jeg tilbringer også mye tid i sofaen for tiden, utslått av forkjølelse. God bedring til deg!

    Har forresten noe til deg inne hos meg!

    Klem

    SvarSlett
  4. Så morsom musepil :) heheh, morro... Jeg skal se en ekstra gang på nordlyset for deg jeg. I dag er det siste lysdag her i nord, fra i morgen skal det vist vøre total mærketid. Spent på å se hvordan den er, for det er definnetivt delte meninger om det her oppe...
    Kjæretime i dag... Gruer meg :( Men tusen takk for gode biltanker. Du får sende ekstra mangen mellom kl 14 og 15.30 ;)
    Ha en fin dag :)

    SvarSlett
  5. fantastisk parfymflaske i forrige innlegg! Snøen er stas syns nå jeg, og håper på fint vær i helgen, sånn at man kan bruke den til noe!

    SvarSlett