18 desember 2008

Red hot!!!

Her hos meg er julen rød, sølv og litt hvit. Men mest er det rød, varm og hærlig oppkvikkende rød. Det er jo det jeg finner når jeg graver meg dypere og dypere ned i kassene med julepynt. Ja og så er det jo litt svart da ;D Det må jeg jo ha. Fant noen lekre svarte kuler i fjor.... og så fikk jeg noen store røde kuler med svart mønster på.... de gleder jeg meg til å henge opp.
Været er slettes ikke på min siden om dagen siden det blåser små troll i dag men det kommer nok. Skogturen mener jeg. Enten så øser regnet ned eller så blåser det vilt. Jeg må jo snart få kommet meg ut i skogen å finne granbar og kongler og litt sånt.
Istedet så har jeg lekt taxi igjen..... Kjørte de tre store fuglebarna til skolen, rett inn på julefrokost sammen med lillefuglefrøken. Kl 8 på morgenen ;§ så kjøre hjem, på skolen til midtifuglesønn, kjøre han til kirken, innom til byen skyndte meg tilbake og å hente fuglesønnen for å kjøre han tilbake til skolen..... PUH, sier nå jeg.

Julepynten vår har på mystisk vis spredd seg utover hele gulvet...... For egentlig så var det jo det jeg skulle gjøre i dag. Pynte og vaske videre. Noe har jeg jo fått vasket og pyntet. Lysestaken min har fått seg røde lys som du ser.
Duken som jeg sydde i fjor ligger på bordet og julelysestaken har blitt hentet frem.


Rundt dette sorte glassbordet har vi fire creme lenestoler, og i dag så er det her jeg sitter å blogger ;) Pc en på fanget og bena i en stol. Så nå koser jeg meg.



Ved ovnen vår har vi en åpning slik at den varme luften kan sirkulere. Her står det et reinsdyr, det fulgte huset da det ble kjøpt. Høvdingen har lurt på å få byttet den ut, men vi er foreløpig på idé stadiet. Men om julen da kommer den til nytte for nissegutten ;) Her er han ute å rir, mens far sjøl bare *henger litt* rundt.
Lillefugledatter fant ut at nissen måtte ha noe i hånden sin så hvis du ser godt etter så ser du kanskje en liten engel??



3 kommentarer:

  1. Ha ha, noe så sprøtt. Den Elgen der, kan jeg ikke huske å latt merke til før!!!! hva skjer med det da. Kanskje fordi vi alltid sitter i andre enden av stua!! Snodig.

    Kjempe masse fin julepynt du har. Jeg begynner i grunnen å bli litt spent på juletreet deres i år, forestiller meg det vanker noe ny julepynt til det også.

    ha en fin dag. Klem og klem

    SvarSlett
  2. Så pent du har det :) Likte nissene i peisåpningen...
    Jeg skal pynte, vaske og bake på sændag... Eneste dagen før første juledag jeg har tid ;)

    SvarSlett
  3. så koselig du har pynta. Eg har ikkje begynt ennå. Hos meg kjem alt opp lille julaften :)
    Vert kos å få rødt og fint til jul. Ønska deg ei fin helg
    Klem

    SvarSlett