16 desember 2008

Nostalgisk julepynt.

Denne julepynten er gammel, for det er min oldemor som har hatt den. Min mor mener noe av den nærmer seg 100 år. Noen har jeg desverre knust i årenes løp, enda så forsiktig jeg har behandlet det. De kulene som jeg synes er finest er en kongle, den er gul. Så har vi ha bringebæret som er rosa. Den som er både rosa og hvit hvor kulen går innover er tynn som et løv og helt nydelig. Dette er min nostalgiske julepynt ;)



Her er det litt nytt, disse to kulene ble kjøpt på julehuset i Bergen da vi var der på ferie i sommer. Syntes denne hvite her bare er så lekker.

Denne skikkelig stoore julekulen gir meg julefølelse, det er det ingen tvil om. Derfor måtte jeg dele den med dere. Jeg kjøper gjerne litt nytt til jul hvert år, derav at vi kunne kaste en og en halv søppelsekk med gammel julepynt.

Lyskjeglen ble kjøpt av Høvdingen en gang i høst, den står der i hjørnet og lyser for seg selv. Den gir oss utrolig stemning.


Så er det denne søte... ja hva skal jeg kalle den? Spilledåse,kanskje for under kan du trekke den opp og da spiller den flott musikk. Ser du den lille bamsen...? Den har skøyter på og danser på isen med heftige piruetter ;)




Dette var en bitteliten stemnings raport her fra meg i dag. Vi er i løypa med juleavslutninger, og kroppen min tok et skikkelig bakholds angrep på meg i går så dagene mine må bli roligere. Jeg må si at jeg ble skikkelig fornærmet for jeg var egentlig veldig godt i gang her nå... Hmpfr
Men jeg prøvet ut en av oppskriftene på bloggen til Alex i mitt hus ditt hus
amerikansk godteri. Jeg sier bare NAM NAM!! Dere burde ta turen innom og prøve en av oppskriftene. ;D Fantastisk baker den Damen.
Har noen male prosjekter underveis og så mangler jeg noen spraybokser så jeg vet ikke helt hvor lang tid det tar... Men det kommer nok ;)
Ha en vidunderlig dag da dere ;)



6 kommentarer:

  1. den der musikkdingsen husker jeg med gru fra dan julen jeg jobbet på walldendal og vi solgte den :( ALLE skulle jo skru den på så klart...

    Finfine julekuler... Jeg er fædt og oppvokst i Bergen, og flyttet som kjent derfra i Oktober, men jeg har aldri vært innom julehuset... Hmm, merkelig. Jeg får vel gjøre det til våren når jeg er der som "turist" :)

    SvarSlett
  2. Ja, jeg er altså på jobb og her er tastaturet helt merkelig... Så ø blir æ, og æ blir ø. a blir e og e blir a.... (husker som regel på det, men fingrene går ganske så automatisk desverre) Men du mener hva jeg forstår... :) hehe

    SvarSlett
  3. Nydelig julepynt du viser.
    Ville bare takke deg for fine ord inne hos meg.
    Velkommen tilbake :)
    Klem

    SvarSlett
  4. Ååååå, elsket den nostalgiske julepynten øverst....

    Ønsker deg flotte førjulsdager :o)
    Vibeke

    SvarSlett
  5. Oi, de kulene er akkurat de samme som mine foreldre hadde.... jeg har bare noen få av dem, men jeg er også veldig forsiktig med dem...

    Koselig blogg du har!
    Helt ny for meg.

    God advent til deg
    fra Nunne.

    SvarSlett
  6. Hei hei. Takker for hyggelig kommentar.
    Så mye fin julepynt du har! Og slike gamle kuler har jeg også noen av, de er så skjøre og fine , og er livredd at jeg skal finne på å knuse de...

    Ha en fin uke videre.

    SvarSlett