28 desember 2008

Mose anyone???

I dag har Høvdingen og jeg vært ute på skogstur. Vi gikk innover til ei seter ca. 8km frem og tilbake. Det har blitt litt mildere i dag og det var deilig å "gå av seg julematen" ;) Disse mosebildene ble riktig nok ikke tatt i dag, men en dag rett før jul. Bildene dukket opp som en inspirasjon til Alex sin moselysestake. Hi hi. I fra bloggen mitt hus ditt hus.
Hvem kunne tenke seg at en gammel lysestake ble helt ny med mose og prismer?? Men mose kan jo bli brukt til masse, her hos meg sitter det en nisse på ei rot...på en seng av mose.

Her er jeg i de dype skoger, he he. Det var bare meg og tussene som var ute på tur denne dagen. Jeg måtte jo sanke granbar, kongler og mose.
Hvert år lager jeg en krans som henger ved ytterdøren, litt forskjellig fra år til år.
I år ble den en smule jåt selv til meg å være. ;) Men siden jeg slettes ikke er perfekt viser jeg gjerne frem kransen min.
TAADAAA!! Host, host.


Sølv i år...."Ler" Hadde noe annet vært mulig??



Her sitter nissefar å vokter på grøten, for du ser vel musa som skotter??
Denne laget min mor og jeg et år hun var på besøk.
Her sitter nissen ute på trappa. Han sitter på en kjinnetønne av noe slag. Jeg vet ikke om det er et spesielt navn på den....... vel, i såfall vet ikke jeg hva den heter. Noen som vet???






Ha ein knakanes fin kveld ;)




3 kommentarer:

  1. Så koselig med skogstur ! Har vært litt utendørs i dag - men det var så utrolig kaldt og guffent ! Skulle egentlig på fjellet - men der var det enda verre - venter det blir litt bedre utevær for små barnefingre ;-)

    Mose er herlig lekkert - og kan brukes til mye rart ! Syntes kransen din ble kjempefin jeg :-) Absolutt din stil ;-)

    Klemmer fra Ida

    SvarSlett
  2. Ser ut som ei tønne til å skille melkeprodukter... Fløte eller ost kanskje :) Besteforeldrene mine hadde iallfall en slik på gården......

    Så fin skog dere har :) Vi hadde også planer om å gå av oss julematen, men det har regnet og blåst siden julaften her, så dårlig med tur...

    Jeg overlever vel nyttår, men ja - skulle vært med i deres festelige lag :) hehe..
    Egentlig gleder jeg meg veldig til å komme igang med det nye året. Året hvor jeg skal ta tak i meg selv og alt skal bli bedre. Men samtidig er det veldig trygt i denne mellomperioden, hvor jeg enda ikke har feilet.... (hmm... skal skrive et blogginnlegg om det en gang)
    *klemklem*

    SvarSlett
  3. Heihei!
    Så hærlig med en tur ut i frisk luft!
    Her har vi ligget syke i julen, men i morra tror jeg jaggu jeg skal ta meg en tur utendørs;) Det begynner å bli en stund siden nå;)
    Iogmed at det pøs-regner hos meg, så tror jeg det må bli en tur på kafe;)

    Ønsker deg none kjempefine dager før ny-året setter inn!

    Klem fra Chatrine:)

    SvarSlett