12 desember 2008

Litt nytt her i Redet.

Her hos oss lever julekort tradisjonen videre, og i år som i fjor venter vi på at våre skal bli ferdige. Bilder av alle fuglebarna, laget i en collage. Det nytter jo ikke at vi var tidlig ute nå har vi ventet i over en uke. Og jeg som håpet å få sendt de ut tidlig. Sukk..... Men vi har da får noen julekort, og det er jo bare så koselig. Dette julekortet er i 3d format og kjempestilig. Hvis du klikker på bildet så blir det større. Legg merke til at det faktisk er julekort i den lille postkassen ;)
Det er Fuglemormoren og Fuglemorfaren som har sendt dette til oss.
Syntes at det var så fint at det måtte ble med i dag.

Vår adventstake, legg godt merke til de lilla lysene og den lilla duken.......I fjor var det aller første året med lilla adventslys noen sinne hos meg. Jepp, jeg har alltid hatt røde. Kan hende det var fordi at jenterommet mitt var pastelllilla????
Mulig at jeg da fikk en overdose av lilla. Men i år er det også lilla..... Selv julekjolen min er lilla i år... *ler* Godt at tidene forandrer seg.
Eller er det jeg som forandrer meg??


Her er mine søte vinterbarn, de leker seg i vinduskarmen i stua. Du kan klikke på bildet så blir de større. ;)

Vi har fått opp de nye gardinene..... ENDELIG!!!! Sånn går det når man kjøper ferdigsydde gardiner og det viser seg at de er altfor lange.....
De er grå med sølv *bølger*, noen ganger ser de litt lilla ut. Kommer an på lyset.
Først målte jeg en og la den opp......Fremdeles for lang! Tror jeg har glemt mine gammel målekunster. Sydde neste bare la opp 10 cm ekstra.... bittelitt forlang men det hjelper.
Spretter opp den første og legger til enda 4 cm..... Den ble perfekt. La opp de andre tre og sprettet opp toeren igjen for å øke med de små 4 cm. Opp på krakken... ned av krakken.... opp og ned og ned og opp. Ganske bra trim egentlig he he.












Her er et par bilder av gardinene. Hele stua ble forandret... Og høvdingen kom hjem med noe kjempelekkert til meg, men det skal jeg vise en annen dag ;)
Nå holdt jeg nesten på å glemme....
Jeg har fått en utfordring fra Casa Thea : Fortell seks (U) interesange ting om deg selv:
''''''''''''' Jeg har bodd 6 forskjellige steder her i vestfold'''''''''''''''''''''''''
'''''''''''''' Jeg kan ikke fordra å vaske opp(har seff oppvaskmaskin)''''''''''
'''''''''''elsker smeltet ost og kan ha det på nesten alt''''''''''''''''''''''
'''''''''''jeg er ei sta, tålmodig og bestemt dame''''''''''''''''''''''''''''
''''''''''' Sminker meg hver dag, selv om jeg kansje ikke kommer meg ut av senga en gang. '''''''''''''''''''''''
''''''''''''''' Jeg har langt hår som jeg farger i spreke farger alt etter humøret'''''''''''''''''''''
Jeg gir denne morsomme utfordringen videre til:

8 kommentarer:

  1. Hei :-)

    Koselig julekort :-) Og søte "barn i vinduet :-) Likte også godt duken og adventsstaken din :-) Har en liten ting til deg inne hos meg :-)

    Ha en fin dag :-)

    Klem

    SvarSlett
  2. Så finfin adventstake :)
    Spa dag hørtes forresten veldig deilig ut... Jeg gleder meg til rørleggeren får fingeren ut og kommer å bygger nytt, stort bad til oss, så kan jeg endelig nyte spadagene mine igjen... (Ikke så lett det nå på et bad fra 60 tallet)

    Men får vel prøve å se ut som jeg jobber litt her :( Uff, trenger helg, men neeeeida, ikke denne uken gitt...
    Kose deg masse på julebordet da:)

    SvarSlett
  3. Takk for kommentar :)

    Får ett nydelig julekort...seriøst fikk julestemmning.
    masse fint du viser oss . likte sølvbordet. Bra lekkert !!

    Stor helgklem fra meg !!!

    SvarSlett
  4. Hei!
    Flott med lilla lys til advent, og den adventstaken var utrolig flott, for ikke å snakke om de nye gardinene... :-)

    Vil gjerne takke deg for den støttende kommentaren du la igjen på bloggen min for en tid tilbake..., jeg har satt utrolig pris på alle de vennelige ordene som ble skrevet.
    Nå er jeg endelig på nett; deilig å få litt kontakt med omverdenen ... :-)

    Håper det er greit at jeg "kikker innom" flere ganger..., jeg syns du har en koselig og inspirerende blogg.

    Håper du får en fin førjulsweekend!

    xoxo
    Synnøve

    SvarSlett
  5. Kor koselig det er hos deg.Har malt et diger furuskap til jul jeg også.Så jeg kjenner meg igjen,skapet slukte malingen.Men skapet mangler knotter enda.Dine var råfine.Kor har du kjøpt dem?Det er ikke å oppdrive slikt her i dette fylket.Haster vel hvist jeg må skrive etter knotter.

    ha en fin kveld:)

    SvarSlett
  6. Mye fint å se her.Likte godt de nye gardinene dine,helt min smak.stilig!Har noe til deg som ligger inne på siden min,klem

    SvarSlett
  7. Stilig julekort!!
    Gardinene var kjempstilige:0)
    Kom innom, har noko til deg...
    Klem Line

    SvarSlett
  8. Du viser fram så mye fint, jeg blir helt imponert. I motsetning til de andre, har jeg en utfordring til deg i bloggen min, ingen award denne gangen, dessverre. Bare jobb. ;)

    SvarSlett