03 desember 2008

Lampe med magisk skjerm.

Okey, *lampe med magisk skjerm* høres jo litt ut som aladdins lampe, når jeg ser det på trykk. Det *hørtes* mye bedre ut inni mitt lille hode. Men, men.....
Tenkte jeg skulle vise den parfymeflakongen som jeg fant i Glasgow, før jeg glemmer det. Så her er den, med sin svarte kjole og sommerfugl.

Jeg er visst fascinert av flakonger om dagen, ikke for det ,flasker/vaser med morsomme fasonger har jo følgt meg i noen år. Nye som gamle, jeg dekorerte flasker og en periode. Det var jo gøy og lett for barna å bli med på. Her er parfymeDamen uten eh... *hatten* på.

Vel, nok om det. Huff jeg tror egentlig dette ble et surre innlegg.......
Skal vise den lampen og så skal jeg gå min vei.

Her er lampen min, den kjøpte min mor en gang for utrolig leeenge siden. Jeg kan huske den fra før jeg begynte på skolen. Den hadde en skjerm i brunbeige og litt sånne svunge former. Slik det var på slutten av 70 begynnelsen på 80 tallet. Ikke har denne lampen engang fått en makeower, den ser akkurat ut slik som den alltid har vært. Bortsett fra skjermen. Den opprinnelige skjermen tror jeg egentlig at vi ehum hoppet på. Den skulle på fyllingen så... ;)






Slik ser den ut.... Jeg tenkte alltid på figuren som en engel da jeg var liten. Eller denne lille kjærlighets figuren som springer rundt og skyter love piler på mennesker. Legg merke til skjermen som ser litt kjedelig ut, så slår man på lyset og vips.....
Da blir mønsteret inni synlig. Ganske tøff effekt, og det er i allefall ikke en lampe som *alle* har. All innmaten er byttet for å være på den sikre elektriske siden. Det kostet meg hele 59kr. Skjermen kostet jo mer, men jeg synes den var midt i blinken.
Sånn, jeg er ferdig med surret mitt for i dag, så nå går jeg. ;D


8 kommentarer:

  1. Så flott lampa ble! Og takk for kommentar hos meg forresten! Og du... sånne parfyme flasker like jeg også. Har flere fra jean Paul b.l.a de skifter jo stdig tema. ikke alle luktene passer meg, men flaska gjør :) ha en strålende dag

    SvarSlett
  2. hei å takk for hyggelig komentar på bloggen min.Første gang jeg er her på besøk tror jeg.Nydelig lampe den var veldig spesiell.Ha en fin dag.

    SvarSlett
  3. Så flott den skjermen var når du skrudde på lyset og enlampen har fått sin renessanse!

    Ha en fin onsdagskveld!

    SvarSlett
  4. Så fin den flaskongen var da :)
    De lampene der husker jeg... Kjempetøff med den skjermen, passet veldig bra til...

    Tusen takk for søt hilsen i bøoggen min i dag :) Den kom godt med. Hadde min første kjøretime i dag, og det var forferdelig skummelt :( På fredag skal jeg ut på veien... *gruer meg*

    SvarSlett
  5. Tøff lampe, og så fin den blei med lys i. eg likte parfymeflaska di også. Takk for hyggelig kommentar hos meg. Ha ein fin kveld!

    SvarSlett
  6. Den parfymen så eksklusiv ut;) Fin lampeskjermen ble til lampefoten eller lampeengelen;)
    God kveld.

    SvarSlett
  7. Så flott lampe, og skjermen var verkeleg noko for seg sjølv...
    Kul parfymeflaske og...
    Helsinga er overbrakt til lille frøkna i huset, og ho var ikkje reint lite stolt:0)
    Fin torsdag til deg, klem

    SvarSlett
  8. Så nydelig den parfymeflakongen er! Glad i vakre ting du også, hehe :-) Så artig å ha en sånn, litt spesiell til pynt på sminkebordet (?) eller et annet passende sted...

    SvarSlett