27 desember 2008

Julen har kommet og gått.

To julaftner har blitt feiret som seg hør og bør, med ribbe, pakker, fullstappede mager, latter og lek. Ja og for ikke å snakke om DEN digre haugen med julepapir som pusen lykkelig boltret seg i. Han virkelig elsker papir denne pusen som regjerer her i redet.

Da gjester, barn og oppvask var på plass satte Høvdingen og meg kursen mot de dype skoger i Telemark. Temperaturen sank og sank men snøen var det ikke mye å se til. Da jeg kom innen for dørene hos Høvdingfuglforeldrene hang denne flotte lyskulen, som jeg greide å stikke hodet mitt oppi.

Fuglemor til Høvdingen: "Oolaf, jeg står under misteltein" Hi hi, det ble et kyss på meg gitt ;D

Siden jeg er et julepynt menneske av rang så synes jeg jo det er moro å titte på andres julepynt, denne kirken oppdaget jeg i speilbildet den laget i vinduet før jeg egentlig så den.

Spisestue bordet fikk seg litt levende pynt........


Sotil har speider plassen og koser seg på bordet.
En vakker liten engel.






Det ble meg fortalt en liten historie fra Høvdingens barndom om denne vesle nisse julekulen. Høvdingen ville så gjerne at den skulle henge på treet, men Høvdingmoren var settes ikke vant til at man hadde nisser på juletreet, så den fikk til nød lov å henge på baksiden av treet. Nydelig var den og Høvdingen ble fornøyd ;)

Jepp, her er jeg. Julen har vært veldig koselig og ganske så utmattende. Men kroppen var jo i opprør fra før jul så det var nok ikke annet å vente. Her begynner det å roe seg og litt gøy med fotografen må vi jo ha ;D

Denne søte lille kjøttmeisen ser ut som han sier; " Kom hit da alle sammen, det er mat nok"



Nå er det forberedelser til nyttår som er i fokus. For da ramler det inn mennesker her, min familie på en måte. De er mine venninner med smått og stort. Alt i alt 15 stykker skal køye her, for å feire utgangen av dette året og ønske velkommen 2009. Jeg gleder meg som en unge, siden vi skal være samlet ALLE sammen.
Da ønsker jeg en riktig fin romjul til dere alle.
Klem






5 kommentarer:

  1. Ser ut som du har hatt ei fin jul;)

    Ønsker deg fortsatt ei fin jul:)

    SvarSlett
  2. hehe - nt bilde av deg - slike må du poste oftere... Ser skikkelig frisk og fin ut :)
    Kan forstå at du gleder deg til nyttår hvis du skal ha så stort kalas :) Kan jeg spørre hvor og hvordan du skal ha plass til så mange overnattingsgjester?
    Drømmer om mye plass jeg også, men trenger først penger til utbedring av en del gamle og tidliger ubenyttede rom først... slik er det å kjøpe gammelt hus :) men er morro også da...
    Jeg for min del sal "feire" nyttår uten min kjære i år, fordi han må jobbe, og slik at jeg skulle slippe å sitte helt alene i nytt hus på nytt sted uten noe nettverk, ble jeg invitert til noen venner av min bror... Kjenner ingen, og alle er i par, så kan ikke si jeg gleder meg veldig mye til det heller :(

    Kjekt å se liv fra deg igjen her inne iallfall :) *juleklem*

    SvarSlett
  3. Hei hå nå er det jul igjen....
    Så masse flotte bilder du viser fram...Likte spesielt godt det med katten!! Skikkeleg konge på haugen;o)
    Håpar forma er stigande og at dokke får det heidundrande moro på nyttårsafta:0)
    Har noko til deg inne hos meg!!
    Klem klem

    SvarSlett
  4. Pusekatten så ut som han koste seg skikkelig. Og levende pynt er ikke å forakte. Det gjør det så "levende", he, he. Det høres ut som det kommer til å bli ganske så livat hos dere på nyttårsaften. Koselig. Ha en fortsatt fin jul.
    Klem minime.

    SvarSlett
  5. JA, du er i slaget ser jeg...hihi. Skikkelig kuul på bildet.Vi gleder oss til nyttår vi og...det blir moro tror jeg.

    klem og klem

    SvarSlett