09 desember 2008

GALSKAP!!!

Eller skapgalskap om du vil. Jeg har malt.... Hvis jeg ikke har sagt det før... så liker jeg å male, bortsett fra at å male dette skapet var et mareritt. For ide jeg hadde dyppet penselen i grunningen og satte penselen bort på skapet sa det bare *slurp*. Stapper penselen igjen godt nedi grunningspannet og.... *slurp* Prøver igjen og....kom ca 10 cm og så var grunningen borte. Jeg har aldri sett på maken...... Dette skapet har falt av vannvogna eller noe, for det bare drakk grunning. Knusktørt rett og slett. For en jobb, var helt gåen i armer og ben etter denne seansen. Det måtte to grunnings strøk på og to strøk med hvit blank oljemaling. Til og med oljemalingen var vanskelig å dra utover, og det skal jo godt gjøres. Men nå er det da ferdig.......
TaaDDaaa....... Det ble jo fint, synes jeg. Ble veldig fornøyd selv om det var mer jobb enn jeg hadde sett for meg. Her henger mitt svarte hjerte, som jeg syntes satt som et skudd sammen med de nye knottende. De er forøvrig kjøpt på Kremmerhuset for 39KR pr stk. Den siste knotten trenger en liten modifisering før den blir satt på. Det er nemlig låsbart dette skapet og det vil jeg gjerne at det skal fortsette å være.......Så Høvdingen har fått det ærefulle oppdraget med å ordne det. Siden vi ikke har verktøy her hjemme til å gjenge skruen opp med.
Ikke for det altså... det er lite spennende som befinner seg inne i skapet. Det er nemlig sengetøy, lakener og slike ting. Det er helst at jeg trenger låsen for å greie å holde dørene igjen, slik at ting ikke tyter ut. Mulig at litt redusering hadde vært en god idé......





Det var blåtime her en ettermiddag så jeg prøvde å få tatt bilde av kjeglegranen med julelys på. Igjennom vinduet altså......
Slik ble det ene bildet:




Men se på dette da ;D Det ble litt sånn mystisk, synes jeg. Stilig.





Ha en fin dag da.......;)




11 kommentarer:

  1. Nettopp derfor kan jeg ikke fordra å male :-) For det første liker jeg ikke store ting som må forberedes - som tar lang tid - og som griser... hihi :-) Hadde jeg falt over dette prosjektet er jeg rimelig sikker på at jeg hadde gitt opp først som sist! :-)

    Når det er sagt - kjempeflott skap! Forstår godt at du ville male det hvitt - og knottene kom virkelig til sin plass :-)

    Ha en fin kveld! KLemmer fra Ida

    SvarSlett
  2. Skapet ble kjempefint :)
    Litt av en jobb du har hatt.... Men det er verdt det når du ser resultatet ;)

    Klem,Kari

    SvarSlett
  3. Fy søren, så knalltøfft det skapet ble da!!!Har masse planer til deg jeg når du kommer på "husmorferie" hos meg... Da vet jeg at du skal få servert rødvin og pensel.....hihi

    Klem og klem

    SvarSlett
  4. Skapet ble fint og det hjertet gjorde seg på knotten. Svart mot hvitt. Jeg er alltid like imponert over de som maler store møbler. Da jeg var ferdig med skapet mitt tenkte jeg at nå er det en stund til neste gang.

    Når det gjeler de med funksjonshemming som sitter i rullestol så har jeg faktisk tenkt over hvordan det kan være. Jeg ser for meg å stå å vente på bussen og dørene åpner seg og det er fullt. Du må desverre vente på neste buss. Jeg har nok blitt litt mer oppmerksom på det etter at moren min fikk MS. Det er ikke helt usannsynlig at hun etter hvert må bruke rullestol.

    Klem:)

    SvarSlett
  5. Så flott det skapet ble!!! En runde maling kan gjøre underverker på det meste. =D

    Ha en flott kveld!

    SvarSlett
  6. Det var nok verd slitet, for skapet ble riktig lekkert.

    Hilsen Sol

    SvarSlett
  7. Skjønner at du har hatt litt av en jobb med skapet ditt.Men du verden så fint det ble.Stilig med de knottene!Klem

    SvarSlett
  8. Hehe, driver å maler sjøl for tia, så skjønner godt ka du mener..

    Skapet ditt ble kjempefint, så regner med du e gla no for at du gadd å ta deg tia til å male :)

    SvarSlett
  9. Skapet ditt ble jo råstilig da:) Er DEN jobben å male et sånt, men så gøy og verdt det når du ser resultatet:) Well done! en liten utfordring til deg inne hos meg, så skal jeg få tatt de andre mine også etterhvrt... fortsatt finfin dag til deg:)

    SvarSlett
  10. Hei :-)

    Så fint skapet ditt ble!!! vi tenker på å kjøpe ett skap til soverommet...men tror nå at jeg skal kikke litt på finn.no å kjøpe brukt og male det istede. Brukte du helblank maling? Ble hvertfall utrolig lekkert :-) Flink er du!!
    Og den engelen du hadde kjøpt deg var nydelig :-)

    Ha en fortsatt fin uke :-)

    klem

    SvarSlett
  11. Skapet ble kjempefint! Jeg elsker de knottene, har de selv på to av møblene jeg har malt :) En bekjent har faktisk kjøpt de til kjøkkenskapene sine -tipper det ble skikkelig lekkert :)
    God helg til deg!

    SvarSlett