10 desember 2008

Engler daler......eller kommer fra butikken.

Englenytt ;)

Jeg var innom et blomster senter i går, og der stod denne flotte sølvengelen. Jeg så en slik tidligere da jeg var sammen med to venninner på shopping, men jeg kjøpte den ikke da. Jeg er ikke helt sikker på hvorfor den ikke ble med hjem.... Men NÅ ble den det. Den har fått hedersplassen på sølvfatet mitt. Dette fatet fikk jeg velge ut da vi var sammen med Høvdingfuglforeldrene og ryddet ut av et gammelt hus. Synes det bare er så nydelig, og jeg ble veldig glad for at jeg fikk det. Tusen takk igjen til dere ;)

Denne vakre glassengelen med skikkelige englevinger, fant jeg på vei ut fra postkontoret. Det ligger en liten blomsterbutikk som jeg må passere for å komme ut igjen og der var den bare. Eller de var faktisk to i en pakke. En står på den lille hyllen på peisen og den andre på lysfatet. Er den ikke flott?






Det ble så stemningsfullt i stuen i går da fatet var dandert og lysene tent på.
Tror jeg tok en haug av bilder av lysfatet. *ler* Jeg ble bare så fornøyd med det.





Dette er en av lampene våre i stuen, den har fått besøk av noen svarte fugler, med gullvinger og fjær. Jeg kjøpte de på Kremmerhuset i fjor. Men skal kjøpe meg en pakke til, synes de er så fine.
Synes at vi fortjener noe nytt innen julepynt kategorien. For å år har vi redusert julepynten vår med en og en halv søpplesekk. Det var mye som har blitt limt både en og to ganger. Så nå var det nok. Her er det som er igjen, vel bortsett fra tre store nisser og barnas egen julepynt. Men det er da nok allikevel. Så huset her blir nok ikke så *overpyntet* som det har pleid å være. Sikkert til lettelse for noen...... *Ler*
For meg og forresten, som nå er kvitt masse gusjen julepynt. Det var en lettelse.
O jul med din glede...........

5 kommentarer:

  1. Så fint fatet var med lys og engler :) skikkelig stemningsfullt... Lurer på når jeg skal få tid til å julepynte litt... Dog, har no ganske god stemning i heimen med adventspynten allerede da :)
    Takk for koselig hilsen i bloggen min.. Er så kjekt at du stikker innom selv om det ikke er noe nytt :)

    SvarSlett
  2. De har faktisk utrolig mye fint i blosterforretninger - men jeg syntes det er litt dyrere der enn i andre butikker ?!?

    De fuglene var fine - har såååå lyst på neon slike i hvite! Er stadig på utkikk !!

    Hehe.. ja , filmen ja! Fniiis.. ble ett evighetsprosjekt - men var litt moro også da ;-)

    Klem

    SvarSlett
  3. Stilig det lysfatet ble.
    Jeg var i byen her om dagen en liten tur, og da gikk jeg rett på en butikk som jeg bare måtte inn å kikke i. Den første tanken som slo meg, var DEG...Her hadde hun likt seg tenkte jeg. Så om vi får til en Julegavehandletur så skal jeg dra deg med opp dit...Jeg må sikkert dra deg ut igjen og...hehe. Det var foresten en møbelforetning, med masse Dill og dall.
    Klem og klem

    SvarSlett
  4. god morgen :) Nå står jeg på jobb, drikker kaffe og håper at kundene skal strømme til snart :)
    Dårlig med øvekjæring gitt... veiene er en eneste stor skøytebane som stadig poleres med nyfrosset nedbør, og så er det jo mørketid og korte perioder med lys kun på det tidspungtet mannen er på jobb... Men hvis jeg slipper å jobbe på sændagsåpent i helgen, tenkte vi å ta oss en "langtur" så jeg får kjørt litt :)

    Du må ha en finfin dag lille fuglemor :)

    SvarSlett
  5. Nyyyyyydelig adventsstake, den likte jeg bare kjempegodt!

    SvarSlett