18 november 2008

Total kaos.....

Her i Redet er det helt kaos i dag. KL.06.45 fuglebarna blir vekket, noen blir dyttet i dusjen og noen vimser rundt og pakker litt og frokosten blir satt på bordet. Fuglemoren har kastet på seg en joggedress og prøver å redusere kaoset på kjøkkenet og hjelpe til med frokost.Lillefugledatter spør: Mamma, kan jeg ha på meg dette når vi skal dra i kveld? Mor; Nei det kan du ikke. "Hva, hvorfor ikke?" Mor: "Det er malingflekker på skulderen din og en svart flekk på armen", av noe mystisk som vi ikke vet hva er.
Størstefuglesønn hiver seg inn i samtalen: Eline, kan jeg ha på meg det som jeg har på? Fuglemor kaster et raskt blikk over og konstanterer at han ser helt fin ut, med skjorte og det hele. Småfugleguttene diskuterer rolig seg i mellom, mens diverse:dette må dere pakke og dette skal ikke pakkes. Surrer i luften rundt dem. Høvdinger drar på jobb og fuglemor samler flokken med de tre største fuglebarna som i dag blir kjørt til skolen. Telefonen ringer: Fuglemor, med telefonpropp i øre, mens hun kler på seg og raser ut av døra. Hallo? Høvdingfuglen ringer bare for å si at han har tatt passene slik at jeg ikke skal lete etter dem. Det er fint. ;)
Fuglemor til størstefuglesønn: Hvordan har du tenkt å komme deg hjem fra skolen uten sykkel? Jeg skal gå. Er svaret. Fuglemor, nei det tar altfor lang tid siden du må skynde deg med leksene, jeg henter deg. Størstefuglesønn smiler skjult, ganske fornøyd med at han både blir kjørt og *må* bli hentet. Jeg biter meg i leppa for å ikke begynne å le.
Småtuppene med ei venninne tuppe, er fornøyde i bilen fordi de vet at de også må hentes i dag. Rene taxi driver denne fuglemoren.....;D
Vel hjemme igjen dyttes, midtifuglesønn og minstefuglesønn i støvler og avgårde på skolen. Fuglemor rydder hastig at bordet og skynder seg på badet. Hmm, kan jo ikke reisebort med støv på badet. Jeg skal jo ikke være hjemme, men badet det må være reint. Så moren vasker badet med den ene hånden og sminker seg med den andre. Noe som forøvrig resulterte i et reint bad og maskara rundt både på nese og rundt øynene. Og jeg holdt på å glemme å ta det bort i det jeg var igjen på vei ut døren. *Pust*

Etter time hos fysioterapaut, prøvde jeg å starte bilen...... Huff, to lamper på dæsjen lyser og bilen nekter å flytte seg så mye som en millimeter.
En smule småstresset fuglemor river opp instruksjonsboken og konstanterer motorkontroll og lavt oljetrykk. *Stønn* Bilen ble hentet fra service i går. Skrur av tenningen og prøver på nytt. Bilen våkner til liv, lampene lyser ikke nå (?) og setter kursen hjemover. Vel framme er det bare å poppe panseret og sjekke oljen både på motor og gear. Hmm motoroljen viser minimum, men motoren var varm så jeg skal sjekke den snart igjen.
Så nå er det bare å ta sjekken. Ikke på bilen men på bagger. Ja dere vet....."ja dere må pakke reise baggen selv(for det er det viktig å kunne) og så skal mor bare snike seg til en sånn, *dere vet ikke at jeg har tittet men må jo sjekke at dere har fått pakket alt dere skal*" sjekken. Noen som kjenner seg igjen her? ;)
Å ja så må mor pakke klær til seg selv og toalettsaker og sånn. Ja for dette har jeg jo glemt å fortelle. I dag skal vi nemlig utvide horisonten til de store barna med å ta de med på besøk til et annet land. Dette er førstegang for to av dem. Vi skal nemlig sette oss på flyet til Skottland....... Glasgow i dag. Vi blir borte i to dager, hærlig ikke sant?
De to minste fuglebarna får Høvding farmoren og farfaren på besøk her. Som skal passe på gutta og pusen. De er fantastiske som stiller så opp for oss. Tusen takk til dere.
Så nå har jeg skrevet ned dagens hendelser i full fart før jeg må poppe panser, hente småfuglejenter og dytte dem igang med lekser, for de dagene de er borte. Deretter hente størstefuglesønn, dytte på han lekser, og kansje noe mat. Få pakket selv og så drar vi. Johohi......;D Så da sier jeg bare BYE BYE, så sees vi om to dager ;D


5 kommentarer:

  1. ÅH!

    Hvor har du fått tak i den fantastiske hengelysestaken? ? ?

    SvarSlett
  2. og GOD TUR! Det glemte jeg i farten!

    SvarSlett
  3. He he, ler litt gjenkjennande for meg sjølv her, ja;9)
    Lyseataken i gangen vart kjempefin!!
    Så kjekt med tur til Glasgow, kos dokke så snakkast vi seinare!!
    God tur klem frå Line

    SvarSlett
  4. Takker for besøk på siden min,koselig å oppdage nye blogger.Og for en fin blogg du har!Har noe til deg som du kan hente inne på siden min.Ha en fin kveld videre!

    SvarSlett
  5. Det blir tredje dette!! Voldsomt, men på bloggen min ligger utmaning til deg:)

    SvarSlett