06 november 2008

Stein, papir, saks...

Man tager en stein, litt papir, saks og lim.... Vel, jeg har tatt en gammel takstein, den har jeg fått av Høvdingfuglforeldrene. Siden jeg vet at Høvdingfuglens foreldre er innom på sidene mine så kan jeg legge en liten hilsen til dem her ;D Kjempekoselig at dere leser her.


Altså... for et par år siden laget jeg et skilt som dette til oss her i redet. Greit å lage det selv siden vi er så mange. Min venninne Monique fikk sett det og ønsket seg et. Som tenkt så gjort, men foreldrene hennes ønsket seg et også. Jeg skal være helt ærlig......det har tatt bare så altfor lang tid, men nå er det endelig ferdig. Skal bare borre hull til skruene så er det klart. (Ja og et siste lag med lakk)

Dette er jo et motiv fra en serviett, og under så har jeg malt hvitt, slik at mønsteret skal bli best mulig. Dette er jo decoupage, så limet er et decoupage lim. Noen steder er det lagt dobbelt med mønster for å få det finest. Jeg har lagt flere lim lag, hvor det har tørket ordentlig i mellom. Til slutt er det lagt på flere lag med blank lakk, slik at det skal bli mest mulig holdbare. Jeg har prøvd å få tak i en lakk med lysfilter(hvis det finnes noe sånt da), men jeg har ikke hatt noe hell med det. Så det eneste som er synd med disse er at over tid og mye sol så falmer de. Men jeg har heldigvis en bunke av disse serviettene så jeg kan fort og greit friske dem opp igjen. Gøy å lage dem er det i hvertfall. ;)

Så til eiere av dette skiltet.......... Nå er det ferdig.

6 kommentarer:

  1. Såååå fin den ble...Tenker foreldrene mine blir glad for dette skiltet ja....:-) Ha en fin kveld;0)

    SvarSlett
  2. Det ble skikkelig fint. Jeg liker også decoupage, men har ikke gjort noe siden jeg fikset på krakken.

    Bordet ble skikkelig kult i sølv og nattbordene er fine. Det ble litt å lese igjennom siden jeg har vært borte noen dager. Ha en fin kveld.

    SvarSlett
  3. Oi, så utrolig fint :) Dog forklaringen var litt for gresk for en nybegynnerinteressert som meg :(

    Kjekt å høre at formen er bedre :)

    *ha en fin en*

    SvarSlett
  4. Kjempefint:0)
    Decoupage er faktisk forholdsvis enkelt å få til, sjølv for meg, og resultatet vert alltidt bra!!
    Ligg noko å ventar på deg inne hos meg...
    Klem

    SvarSlett
  5. Så fint!
    Det er veldig koselig å komme til noen med hjemmelagd skilt! Jeg har et i keramikk som jeg er veldig glad i:) Å det kommer nok mottakerne dine også til å bli!
    Ønsker deg en kjempefin helg!
    Klem fra Chatrine:)

    SvarSlett
  6. Hei :-)

    Tusen takk for god kommentar på siden min :-)
    Trenger slike gode meldinger :-)
    Så super ide det med skiltet du hadde laget :-) Ble inspirert jeg nå :-) Har jo masse gammel takstein liggende i kjelleren og lager masse med decoupage,men har ikke prøvd å lage skilt før med det :-) Ha en kreativ og fin helg -)
    Klem

    SvarSlett