03 november 2008

Sølvbord med stæsj.

Ja jeg hadde jo flere "sølvprosjekter så her er litt mer. Disse rammene kjøpte jeg på IKEA en gang for lenge siden, Høvdingen har aldri vært spesielt begeistret for dem, og jeg syntes de ble triste og kjedelige. Med andre ord så gikk jeg fort lei dem. Man svinger seg da med sprayen og resultatet blir........:


Sånn........
Dette er da inni en hylle der jeg synes de ble kjempefine. Jeg har brukt en annen sølvspray på dette, enn hva jeg brukte i et tidligere innlegg.







Men nå over til hoved prosjektet....................
Tidlig i sommer kom jeg over dette lille bordet hos en brukthandel, tror jeg betalte 300kr for det eller var det 150? Jeg husker ikke helt. Tanken var at jeg skulle male det i sølv. Jeg hadde vært innom en blomsterbutikk der Damen hadde sølv malet/lasert en stor gammel sjenk. Det var jo bare såå lekkert så den ideen tok jeg med meg videre.
Vel tiden gikk og vel... teflonhjernen var jo i drift som vanlig så jeg sporet av...... Bordet var brunt, det ble vasket, pusset, pusset og pusset litt til. Grunnet og malt. Nå hadde jeg fått en ny ide (og hadde glemt den gamle.)
Det ble malt i... vel fargen som vi har i gangen og ble seende slik ut:

Jeg ble ikke fornøyd og angret jo på at jeg ikke malte det i sølv som først planlagt. Så det ble bare stående i kjelleren, både lenge og vel.
Men NÅ nå er jeg fornøyd, nå har det blitt sølv og kommet på plass i stuen.




Ble det ikke tøft? Ja og så oppå er den søte lysestaken som Høvdingen kjøpte. Den er kjempesøt og kostet 50 kr. :D
Ja det bor masse ledninger hos meg, siden dupedittene råder her i redet vårt. Men er super fornøyd med mitt "nye" bord.
Ha en riktig skinnende mandag ;)

5 kommentarer:

  1. Rammene ble jo supre og bordet ble utrolig stilig i sølv.
    Det var jo fint i hvitt også, men noe hlet eget og lekkert i sølv.
    Stilig.
    Flink du er!
    :-)

    SvarSlett
  2. kjempeflott!! :) Vart skikkelig stilig :) Takk for helsing på bloggen min :) kjekt å høyre! Ha ein super dag! :) Godklem :)

    SvarSlett
  3. Takk for koselig kommentar ;0)
    Virkelig flott ble det bordet ditt !! Så utrolig gøy å fikse opp litt med spray eller maling. Jeg elsker sånne prosjekter, men etter at jeg begynte i jobb igjen etter endt permisjon fyker dagene og det blir bare ikke tid igjen :(
    Rammene ble kjempetøffe !!

    Ha en fin uke videre :0)

    SvarSlett
  4. Bordet ble kjempetøft. Bordet fikk en skikkelig edge:)

    Ha en fin uke1

    SvarSlett
  5. Morsomt med bord i sølv. SÅ fint det ble! Hege

    SvarSlett