09 november 2008

Makan til "liksom" husmor.

Gratulerer med Farsdagen i dag, Høvdingen. Siden det tross alt er farsdag, tenke jeg at jeg skulle prøve en ferdig kake som jeg fant på butikken i går. Italiensk is kake av no slag. Jeg mener..... den er jo super enkel, ehem... for noen.
Jeg åpner pakken og leser hva jeg skal ha i tillegg.
0,5 dl vann
en fløte
0,5 dl smeltet smør

Dette høres vel ikke så vanskelig ut? Nei dette fikser jeg i en fei, tenkte jeg. Bare sånn at det er litt mer forståelig så er formen min slettes ikke på topp i dag. Men bake det skulle jeg. Det er jo ingenting galt med viljen min, for å si det sånn. Okey jeg setter i gang blander første pose med 5dl vann. Pisker i vei....... Pisker kremen etterpå..... Så skal jeg måle opp smør... tar 5dl i dl målet og sitter så å ser på det..
Hmm, ganske mye smør til dette egentlig. *leser nøye på pakka for ente gang*

Det er nå det slår meg... hvor mye er egentlig 0,5dl????
He he, jo det er i allefall slettes ikke 5dl.
For det er jo det jeg har tatt. Både 5 dl vann...........
og 5dl smør.............
Makan til liksom husmor!!!!!

*Kjempefrustrert over meg selv*
Her er bilde av den hum.. nesten kaken......




Måtte jo bare kaste hele greiene. Roter febrilsk rundt i skapet og finner denne: *Hmm, dette må jo bare gå bra...*
Setter i gang og L E S E R nøye..igjen.


Her er det riktig blandet og klar for langpanna. *greide det denne gangen i hvert fall* Nå er den stekt og skal spises om en liten stund.
Ærlig talt altså.. hvor *bortevekk* går det an å bli. Liksomhusmor altså.......
Ha en riktig fin farsdag!!!!!!!!!



12 kommentarer:

  1. Hi hi, du skulle sett finn feilen i overskrifta;0)
    Det var no godt du hadde noko på lur slik at det vart farsdagskake på Høvdingen likevel!!
    Fortsatt fin kveld til deg, klem

    SvarSlett
  2. He he :-) Lo godt nå :-) Du forteller på en så artig måte:-) Tusen takk for koselig award!!!!!
    Sånt varmer :-)Og ble veldig rørt over det du skrev om meg :-)
    Ha en fortsatt fin farsdag :-)

    klem

    SvarSlett
  3. He He....den bommerten har jeg og gjort, men med pizzabunn...
    Bra det ble kake på Høvdingen likevel til slutt da....;-)

    Ha en fin kveld.

    SvarSlett
  4. Haha.. selv den beste gjør slike "feil" :-)

    For leeeeenge siden (5 år HYSJ!!) hadde jeg akkurat flytta for meg selv - og skulle koke egg for første gang (altså uten eggekoker!) og sendte en melding til en veninne ang koketiden (?). Fikk tilbake svar 8 min ca! Og hvorpå jeg sender en melding tilbake: "Skal jeg ta skallet av først?" Jeg innså ikke hva jeg egentlig spurte om før jeg fikk svar tilbake : BLOOONDII!

    Så ja.. dette kan skje alle ;-)

    Håper det smakte nå da iallefall :-)

    Klem

    SvarSlett
  5. He-he...uff a meg.. Lett for.. Tanken var ihvertfall kjempe god,og kake ble det til slutt! så tipper fra fikk seg en flott farsdag:)

    SvarSlett
  6. Bra det ble kake på høvdingen alikevel,
    fort gjort å lese feil, hvem har vel ikke gjort det??
    takk for du tittet inn på bloggen min.

    SvarSlett
  7. haha, er lov å være litt sløv iblandt ;)

    SvarSlett
  8. Tusen takk, føler meg littmørbanka i dag så soffan har vært inntatt sidne jeg stod opp...

    Så godt det ble kake til slutt...

    ha en fin kveld..klem

    SvarSlett
  9. Hehe så morsomt, slik kan det gå med oss alle ;)
    Browniesen ble sikker kjempe god, røren så i hvertfall deilig ut =)
    Ha en fin mandag :-)

    SvarSlett
  10. Sånn kan det gå he he.
    Godt du hadde en reservepakke liggende.
    Ha en fin kveld.
    Klem

    SvarSlett
  11. Takk for koselig kommentar:)

    Hekling er jo kjempemoro:) Jeg har akkurat lært det, helt av meg selv. Hekleskolen på www.garnstudio.no er helt super!:)

    Ønsker deg en flott høstkveld:)

    SvarSlett
  12. Trøst deg med at det er veeeeldig fort gjort å tenke så feil som du gjorde her. Vi har alle gått i den fella. Men det beste er at man lærer av sine feil. Gjør man de samme feilene igjen og igjen er det ikke mye håp gitt ;-)

    Veldig koselig at du la igjen en kommentar inne hos meg. Morsomt å hilse på deg og hele fugle flokken din.

    Klem fra Marit

    SvarSlett