13 november 2008

HJELP, hjelp.......

(Bildet er funnet på internett(Coca cola)

Jeg er helt tom for jule ideer. Jeg er da aldri tom for hva jeg skal lage av ting eller dill til jul. Men jo faktisk, har ingen gode ideer. Jeg har kjøpt juleblader.... tre eller fire faktisk. Masse flott men ingenting som har gitt meg den rette følelsen. Jeg har jo laget ting i årevis....hvordan i den vide verden kan det være helt tomt. Kanskje idebanken har gått tom i disse nedgangstider???

Men det rare er jo at jeg har masse ideer om alt mulig annet, bare ikke om jul. Tror jeg husker at jeg burde sy en julestrømpe, fra i fjor.
Men..... hva ellers??

Hallo alle dere.... jeg trenger inspirasjons jule hjelp. Har dere et tips, en ide, eller hva som helst kom gjerne med det. Trenger ikke å bare være ting man syr, det kan være alt mulig.

Jeg må jo komme i gang med noen juleting og tang før Coca cola toget tøffer forbi i en heidundranes fart. Jeg blir kjempeglad om dere kommer med noen ideer eller inspirasjon til meg ;)

TuuT TuuuT ;)

14 kommentarer:

  1. Sorry...jeg har faktisk ingen Ideer, but what else is new...er ikke akkutatt den mest kreative sjelen som finns.......Men kanskje du kan lage adventstaker...den fineste jeg har hatt var nemmelig hjemmelaget...klem og klem:-)

    SvarSlett
  2. Hei, ikke fortvil det er ikke jul enda. Du kommer nok på noe etterhvert, lag deg noen mose hjerter eller krans til døra. God tid enda. Lykke til.

    SvarSlett
  3. Hehe.. jernteppe med andre ord.. ? Hva med å bake litt i år? Lage litt forskjellig snacks til julen? Lage noen fine kremmerhus til å putte noe av baksten?

    Hmm.. er litt trøtt i hodet for øyeblikket - men jeg anbefaler deg å ta turen til biblioteket og låne noen julebøker - der MÅ det være nok av inspirasjon ;-)

    Tenkte kanskje jeg skulle prøve å sy en "juletreduk"/teppe. Kanskje det hadde vært noe?

    Klemmer

    SvarSlett
  4. I fjor stod jeg fast! Tok stor runde på panduro hobby på nettet og gikk igjennom alle kategoriene, det hjalp på inspirasjonen! Jeg satt og lagde hjertekranser i ukesvis etter at alt materialet kom i posten! Eller hadde jeg i fjor masse bunter med kvister rundt i huset. Gikk meg en lang tur i skogen og laget bunter av ulike kvister. De ble pyntet med prismer og kuler!

    :)

    SvarSlett
  5. Åh, føler meg litt sånn selv også for tida, men fant noen gode 'lage-selv-ting' på whip-up nå i kveld, dessuten kan det være litt inspirerende å følge lenker videre fra den siden, mange kreative jenter rundt om i verden;-) (Du finner whip-up på blogglisten min:-) Klem B:-)

    SvarSlett
  6. Arf, jeg liker den cola reklamen :) Faren til kjærsten min jobber i Coca-cola han! Høhø

    SvarSlett
  7. Hei hei:)

    Hm, ikke noen store idèer her heller sånn i farta:S
    Enn litt småe juleforberedelser ala jule verksted der man lager kort,hjerter,kremmerhus osv da?

    Ønsker deg ei super helg:)

    SvarSlett
  8. Takk for koslig hilsen på bloggen min. Nå har jeg linket deg, så jeg finner raskt tilbake:)Har masse ideer, men det er så lite jeg får til.. grmpf.. eller mangler tid eller materialer, og når jeg har tid så har jeg glemt ideen hehehe.. typisk.. Sitter og syr litt hjerter nå om kveldene, mens vi kjører maraton på Sopranos seriene.. skal brodere god jul på de etterhvert.. Kunne tenkt meg å lkage sånne kranser som mange lager da... Men iddene kommer nok etterhvert skal du se:) Ha en flott helg..!!

    SvarSlett
  9. Heia

    jeg er ikke der enda...med jul..håper det kommer elsker jo jula.

    Tusen takk for en varmende kommentar. At du liker bloggen min som den er ;)

    Endelig på nett igjen etter uker uten....krise !!
    Ha en flott helg og stor klem
    Irina

    SvarSlett
  10. Se i bloggen min da... Award til deg :)

    SvarSlett
  11. Jeg har 2 forslag:
    1. Valnøttmarsipan (og marsipan med Cointreau)
    2. Julekuler dekt med rødt og gullstoff (av isopor) til å henge på treet

    SvarSlett
  12. Nå er det en stund siden jeg var bloggen så jeg har litt forskjellig å få sagt. Juleideer kan jeg ikke hjelpe deg med. Jeg ser at andre blogger flommer over av jul, men jeg har ennå ikke kommet i julemodus (jeg venter spent, men må kanskje gjøre noe selv!?)

    Hylla di var råkul. Sånn kunne jeg også tenkt meg. Knektene og den sotede glassplata passa skikkelig godt sammen. Og jeg ser at vi begge er glad i svart. Lysestaken din ble fin. Jeg har sprayet et par pynteting med rester fra den svarte sprayen.

    Når det gjelder husmor så kom jeg på en episode jeg hadde. Jeg skulle lage omelett. Veldig enkelt og jeg gjør det av og tilså det er ikke helt ukjent mark for meg. Jeg blandet sammen og sto og rørte da jeg syntes det var så fullt i bakebollen. Hmm, jeg funderte litt og kikket på oppskriften igjen og da kom jeg på at jeg hadde tatt desilitere med vann i stedet for matskjeer. Helt i ørska noen ganger. Klem minime.

    SvarSlett
  13. Hei hei:)
    Hadde jo vært kjempe fint om du og kjøpte deg et etasjefat når du har 2 like stett skåler;)
    Kjempe fint det da.

    God natt og ønsker deg ei fin ny uke!

    SvarSlett
  14. Juleideer har ijeg nok ikke så mye av. Det er jo så lenge til at jeg ikke har begynt å tenke på det enda. Men ville bare si at du har en finfin blogg, og at jeg legger deg til i listen min for å fortsette å få gode tips fra deg :)

    SvarSlett