29 oktober 2008

Snø, diamanter og.......

Nei, jeg har nok ikke tatt bilder av snøen, men jeg har vært ute å sklidd på den i dag. Snø= ikke sykkling for fuglefrøknene. Dermed måtte mor slenge seg i bilen for å kjøre. Hvis noen lurer så hadde jeg VINTERDEKK.

Høvdingen ordnet vinterdekk i går kveld, så jeg kunne legge i vei blid og fornøyd. Hadde jo ikke kommet langt før køen meldte seg og første bil med nødblinken på. Jeg valgte å ta en mindre traffikert vei for å i det hele tatt få barna på plass tidsnok. (Kjørte en halv time før skolen begynte.)

Ved en rundkjøring (stod jo nesten stille) ser jeg bilen foran sklir sakte sidelengs, og så sklir jeg og... i et bitte litet øyeblikk. Jeg kjører greit videre, får satt av barna og er på vei tilbake.... står nå i bunnen av en bakke og ser på sirkuset som figurerer på toppen av bakken. Litt på skakke øverst står en liten varebil...et lite mellomrom så står det tre biler rimelig tett. Bakken er jo speilblank så...... Bilen forran meg kjører opp bakken og blir stående vedsiden av siste bilen i trekløveret, altså to biler side om side i den ene veibanen. Denne bilen sklir nå sakte ut i den andre veibanen mot en bil som kommer der...

Jeg står fremdeles i bunn av bakken og kikker... Jeg må jo si at jeg småflirte litt, snø og totalt kaos. Vel enden på historien ble at jeg snudde bilen, for å kjøre en annen vei... vel det ble helt kork her også, men utrolig nok ingen skader på noen biler.

Har ikke jeg fin diamant?? Denne har Guttefuglen kjøpt helt selv til mammaen sin ;D Han syntes at det var viktig at mor hadde en slik stor og flott diamant. Store datter fugl mener at jeg trenger flere (slik at jeg kan få laget kjempe diamantøredobber) He he, så jeg har ønsket meg noen flere til jul. Men jeg tror nok de blir til pynt og ikke øredobber.


Her i denne skålen av fattigmanns sølv ligger det et blomster lys. Jeg har ganske mange slike lys som jeg bytter på. Rødt, creme, hvitt, grått og sort. Hmm, tror kanskje jeg har nok av dem nå egentlig, men fine er de.

Litt sludd og svada i dag, men men...;)

10 kommentarer:

  1. Jeg tror jeg får ta meg en tur på den nettbutikken. En sånn parfymeflakong kunne jeg tenke.

    Jeg maler furuskapet mitt med fargen Kaffe Latte. Moren min hadde en rest så jeg tenkte jeg skulle prøve og blir jeg ikke fornøyd maler jeg over. Jeg ser for meg at knottene skal være i svart. Det blir en fin kontrast.
    Ha en fin kveld.

    SvarSlett
  2. Jeg blir like imponert hvert år over at vinteren kommer så totalt overraskende på "søringan". ;) Gøy å høre at du er du, må legge til bloggen din i lista mi når jeg kommer hjem igjen, er på kurs i
    Oslo denne uka.

    SvarSlett
  3. Heisann! Haha.. snø/bilhistorier kan være fantastisk morsomme! Husker ett vanvittig snøfall en morgen i mars i år! Jeg hadde vært på nattevakt - og åpnet døren kl 15.oo for å hente mini i barnehagen. Var sikker på noen LÅ foran ytterdøren - måtte presse meg ut - og der "lå" det sikkert en halv meter snø! Det var KAOS på vei til barnehagen.. litt sånn skummelt/ekkelt å se alle bilene på kryss og tvers -og ikke minst de frustrerte sjåførene som er ute å kikker på bulkene. "Dommedag!" :-)

    Søte barn du har da - har forstått dette med "a diamond is a girls best friend" hihi :-)

    Ha en fin dag! Klem

    SvarSlett
  4. Takker for helsing på bloggen :) Kjempekoslig! Artig å kike inn til deg også! ha ein herlig kveld :) Godklem :)

    SvarSlett
  5. Hei. Og takk for hilsen på bloggen min. Dette var en helt ny blogg for meg. Har skumlest igjennom innleggene din. Veldig koselig. Kommer nok tilbake hit en annen gang også.
    Fine "diamanter" Har sett på slike selv og lurt på å kjøpe, men har ikke gjort det enda.
    Det har blitt litt vel mye maling i det siste kjenner jeg på armene. De tåler ikke så mye slikt arbeid. Men når en driver i stua er det godt å bli ferdig en gang. Er forresten ikke ferdig. Har igjen noen stoler som skulle hatt maling. Men det får bli senere. Må ha malepause nå.
    Ha en flott kveld :)

    SvarSlett
  6. Hei :-)

    Fine de parfymeflakongene :-)Synes det er herlig med snø jeg :-) For da koser ungene seg ekstra mye ute :-) Og kommer inn igjen med røde herlige kinn :-) Ha en fin torsdags kveld :-)

    SvarSlett
  7. Takk for hyggelig besøk i bloggen min. Ja, kvert år så kommer den første snøen overraskende på mange. Har heldigvis skiftet dekk. Så koselig blogg du har. Ha ein trivelig kveld !

    SvarSlett
  8. Må innrømme at jeg ikkr var helt forberedt på snøen i går. Avbestilte tannlegetimen min og tenkte som så at det er billigere å betale for en avbestilt tannlegetime enn å betale en diger verkstedregning:)

    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  9. Tusen takk for hyggelig kommentar på bloggen min! :)
    Må si det er gøy å finne nye blogger, det er så mye spennende og nytt å lese! Jeg blir så inspirert!!

    Klem

    SvarSlett
  10. Heisann!
    Det ligger en liten sak til deg hos meg :-)

    Ha en fin helg !klem

    SvarSlett