15 oktober 2008

Rote Trollet....

Her i redet bor det et Troll, dette Trollet heter rote Trollet. Bare se på i dag... jeg har sittet mye oppe å surfet på nett og redigert litt på bloggen min. Jeg har ikke helt fått taket på redigeringen enda men det kommer seg. Så skulle jeg ned for å hente noe og jeg fikk nesten sjokk. Kjøkkenet og stuen ser jo ikke ut. Jeg vet at jeg satte i gang to oppvaskmaskiner i går, ryddet og vasket. Noen har vært å fylt benkene mine, lagt poser, esker og diverse på gulvet her og i gangen. Det ligger ting på steder det slettes ikke hører hjemme....
Det nytter jo ikke å ta noen bilder til bloggen min nå, ser jeg. Men jeg skjønner ikke helt... har jeg vært blind i dag eller har jeg et så stort hukommelsestap at jeg ikke husker rotet.... Ah... selvfølgelig, det må være rotetrollet som har vært her. For fuglebarna er jo rene englefugleungene så de roter vel ikke??
Etter en runde på blogg besøk kan jeg bare konstatere at deres bloggerhus er ryddige, shiny og flotte, mens her... akk ja. Det er visst bare å brette opp armene og sette i gang. Men jeg skulle så gjerne ha visst hvem rotetrollet er... og hvorfor han er så glad i meg. =)

Bildene som jeg har lagt inn var de eneste stedene hvor Trollet ikke hadde vært på ferde. Dette er i trappen, på avsatsen. Bildene (øverste bilde)er kort som jeg kjøpte en gang og rammene fant jeg i Oslo, etter lang leting. ( de skulle ha den riktige formen, skjønner dere;)

Dette store bilde fant jeg på plantasjen for noen år siden, synes det er flott med liljen og den vesle vanndråpen. Krakken har min far laget en gang(jeg har to, men den ene er trehvit) malt svart blank. Jeg er kjempefornøyd med den. Må bare få sommelet meg til å male den andre også. Den store sukkertøykrukken kommer fra min oldemor, så den er gammel. Puten har jeg nylig kjøpt og den kommer fra Sinclair.
Nå skal jeg rydde opp etter Trollets herjinger, så dere som ikke har et slikt Troll, kos dere. ;)

3 kommentarer:

  1. Hei, og takk for at du tittet innom :o)

    Så, du sliter med besøk av "rote trollet" du også. Fatter det ikke - har ikke før ryddet, så har det vært hos meg igjen... :o)

    Ha en fin dag videre!

    SvarSlett
  2. For ikke å snakke om rotetrollet som bor hos meg......jeg tror jaggu at han formerer seg....hehe. Kjempefint og humoristisk innlegg du har skrevet her syns jeg....

    Klem og klem

    SvarSlett
  3. Takk for hilsenen. Mitt råd er å passe på å ta bilder rett etter at du har ryddet. Det gjør jeg. Ellers kunne jeg aldri fått tatt bilder. Jeg rydder og et par timmer seinere så er det rotete igjen.

    Hvis du er usikker på om du skal blogge så gjør det for din egen del. Det gjør jeg. Jeg blogger om tingene jeg fikser på, håndarbeid, tanker, små historier. Alt mulig rett og slett fordi det er det jeg føler for å ha på bloggen min. Og det er på mine premisser. Jeg sliter litt med å få blogginnlegg mer enn 1 gang i uken. Burde skrevet mer, men da blir det et pes.

    Ha en fin kveld.

    SvarSlett