16 oktober 2008

På peisen henger dette....

lille hyllebordet, med peisett under. Peissettet er gammelt og i messing. Det kommer fra slektninger av min mor. Jeg har mange ganger tenk på å spraylakke det men har bestemt meg for at det skal få være originalt....i hvert fall foreløpig ;) Den lille hyllen og lys speilet(bildet lenger ned) kjøpte jeg for 10 år siden på en gårdsbutikk. Hyllen har desverre fått ring merker etter at det stod en vase på den en gang. Så jeg lurer litt på å "trylle" litt med den. Er det noen som har noen forslag så tar jeg gjerne i mot. Sølv kanskje eller svart blank???
Her ser du godt det stygge merket. Lyslyktene som står på er fra Perfect Home, og ser litt krakelerte ut. De er en mellomting mellom blå og grå, men veldig koselige med lys i. Litt bohem aktige, synes jeg.
Her er lyse speilet, det er i metall. Ikke så mye å si om det egentlig. Men muren er det litt å si om. Den skal nemlig få en skikkelig makeover. Vi har steinfliser som skal på den. De er kjempelekre og i hovedsak lys beige men med sjatteringer i rustfarger. Hmm, vet ikke helt om dette kanskje var en smule dårlig forklart men.... De kalles Hvit skimmer.
Vi har pusset opp kjellerstuen og der har vi allerede belagt muren med stein. Dette var en kjempe jobb, fordi steinene er ganske tykke og det måtte fuges ved å dytte fugemasse innimellom. Det tok lang tid men det ferdige resultatet ble kjempebra. En kjempejobb utført av Høvdingfuglen ;) Jeg skal legge ut bilder av kjellerstuen en annen gang. Slik at dere kan få se steinene.(og kjellersta selvfølgelig)

Har du tips til makover muligheter så legg gjerne igjen en kommentar. Ha en kreativ kveld =)

1 kommentar:

  1. Halla snuppa. nok et fint innlegg fra deg...dette begynner jo å bli dagens høydepunkt...hehe. Men du,det derre peis-settet ditt....Hvis du vil ha min mening, så syns jeg du skal la dem være, i å med at dem er så gamle....verdi vettu...kanskje ikke nå, men etterhvert...
    Klem og klem

    SvarSlett