04 oktober 2008

På en lat lørdag.

Her er det rett og slett en lat lørdag. Selv pusen som slettes ikke lyder navnet sitt(tigergutt) men bare "pus". Er i skikkelig hvilemodus.....

Her sitter han i utkikksposten i vinduet, og lager "snutemerker". Mens han holder øye etter nabopusen som er hans gode venn. Det er ganske morsomt å se disse to pusene sammen, der de tumler, leker og jakter på hverandre. Men i dag er det både sol og regn på en gang... så da er det best å være inne.
Her er et lite bruktbutikk funn, fra "brukt" runden til min venninne og meg på onsdag. Dette er vel egentlig servietter men jeg skal bruke de to som er like, som duk på nattbordene våre. Høvdingen og meg har sånne eh vel lakkerte furu nattbord, de er både skakke og skuffene er ganske "signe" men vi har planer om å kjøpe nye... En gang.... så derfor har ikke jeg gjort noe med den, selv om jeg ofte tenker at jeg burde det. Da hadde de blitt bedre, ihvertfall til vi får kjøpt noen nye.
Nok om det... de søte vase/lysestake tingene, som jeg egentlig ikke er sikker på hva er for noe. Slike har min mor også så da jeg fant de måtte jeg bare ha de. De ble kjøpt i en gjenbruk butikk, drevet av noen søte, gamle damer. Jeg betale 15kr pr, liten vaseting, og 5 kr for de tre serviett/dukene.

Som dere ser er det jo glass inni dem, så kansje der er mer vaser enn lysestaker. Søte er de jo.
Og nå til et totalt feilslått prosjekt. Jeg fant frem noen glasslysestaker, som jeg kjøpte en gang på nittitallet. Dere husker kansje sånne...gjenbruks glass i grønt? Vel, spraymaling fikser det tenkte jeg å satte i gang.

Slik så de ut:

Nå ser de sånn ut.... de ble rett og slett helt "jåte" Ukule og forferdelige.
Disse ender rett og slett i søppelet. Det hjelper ikke at de ble sølvfargede, de er stygge.



Da skal jeg ta meg en bloggbesøksrunde, så ha en god helg. =)
Hvis du legger igjen en liten hilsen om du er innom, så blir jeg glad.



3 kommentarer:

  1. Så kjekk pusen er der han sitter på vakt i vinduet. De der små lysestakene eller vasene som du kjøpte...likner veldig på noe min mormor hadde en gang i tiden....mener bestemt at hun alltid hadde selvplukket blomster i dem...hvitveis eller noe...:o)

    Anyway, di spraylakkerte sakene dine...hehe, det ble jo ikke så ille da!!

    Ha en fin lørdagskveld, og kos dere. Klem.

    SvarSlett
  2. Ja synes å huske at mamsen også hadde blomster, snøklokker eller no.. i dem. Men stakene... nei brrr. Ikke helt i min gate nei. Da venter jeg spent på din nye blogg...=)

    SvarSlett
  3. Hei! Takk for koselig kommentar inne hos meg:) Har vært en lat lørdag her å.. Sitter å lurer på om jeg skal ta frem symaskinen, men tror jeg må tenke litt til..hehe.. Viste ikke man kunne spraye glass.. Så takk for tipset:) De ble kjempe fine!

    Ønsker deg en fin fredagskveld:)

    SvarSlett