14 oktober 2008

Litt håndarbeid.

Her er et par duker som jeg har sydd. De er ikke montert her og du ser tydelig sømmene på den ytterste "ringen" av sekskanter.
Jeg lager sekskanter av ytterpermene på ukeblader, de er gjerne litt tykke og glossy slik at de ikke blir ødelagt så fort Jeg bruker en mal og tegner omriss, og så klipper jeg de ut. Så klipper jeg til stoff biter og trokler rundt kantene. Jeg pleier å sette meg på gulvet for å pussle mønsteret som jeg synes blir finest.
Denne er jo veldig jul, det er litt reste stoffer som jeg hadde etter en duk som jeg laget i fjor. Jeg har nå et annet prosjekt på gang så da trengte jeg lappene.

Her er begge dukene ferdig montert. Jeg vet at noen syr disse dukene på maskinen, men det fikser ikke jeg. Så på disse er det bare håndsøm. Det tar jo litt tid men det er greit å hente frem og rydde vekk igjen. Det er midt i blinken for meg.


Til slutt her et nærbilde av den lange. Det hvite er julestoff, og på endene er det noen perler. Det grønne stoffet er ikke riktig så mørkt som på bildet.
Ha en produktiv kveld. =)



3 kommentarer:

  1. kjempeflinke du e vennen min... glede meg te mer på bloggen din... stooore klemmmmmm

    SvarSlett
  2. Takk for koselige komentarer. =D

    SvarSlett