25 oktober 2008

Høvdingens stein prosjekt;)

Jeg har vel vist stort sett små bilder fra huset og ting og tang. Men i år, fra sommeren til nå på høsten, har vi hatt et stort prosjekt på gang. Vi har gravd opp store deler av hage/inngangsparti/carport. Det har blitt fjernet masse, lagt på masse, "hoppet" flatt, mer masse "hoppet" igjen osv. Et kjempe arbeid, så vi hadde en gravemaskin for å hjelpe oss. Vi har lagt beleggningsstein..... Vel det vil jo si Høvdingen. Ca 13 tonn med stein(hvis jeg ikke husker helt feil) har blitt lagt. Det er hans prosjekt, jeg har for det meste fortalt hvordan jeg mener detaljene bør eller kan være.
Det øverste bildet er tatt på siden av trappen...
Som forøvrig skal rives i sin helhet og bygges opp på nytt. Vi er ikke helt sikre på om det blir i år men vi får nå se. Altså ved trappen...
Hjørnet har fått et lite kantbed, til bare en busk. Det er for å bryte av litt å gjøre inntrykket mykere(eller triveligere). Legg merke til den lille sirkelen rundt kumlokket.

Jeg står nå rett nedenfor trappen og ser inn mot hagen. Her er den store sirkelen. Ble den ikke flott? Vi har bygget opp en mur inn mot hagen, for å skjerme oss litt mot gangstien. Det skal komme en bue i åpningen etterhvert. Høvdingen har også montert lys i muren, og det ble kjempeflott. Vel inne i hagen er det også lagt stein, men det er også en grunnmur som er støpt, der skal det bygges en sykkelbod. Men ikke i år.

Dette er i carporten. Ble det ikke bra?? Det synes jeg, og så slipper jeg å få den evinnelige grusen inn i huset hele tiden. Herlig;)
Jeg kan jo legge til at hele huset ble malt i fjor. Det var det årets store prosjekt.... Jada, å male er gjerne ikke et uoverkommelig prosjekt, men for oss ble det mye mer enn beregnet. Vi fant råte i panelet, som da måtte byttes ut, grunnes, males, ta på middel mot sopp. Og så var vi bare så heldige at en del vinduer, vindskier og sånn også måtte byttes ut.....
Men vi er kjempefornøyd med fargen. Huset var gult og blått.... rene svenskeflagget, skal jeg si dere. Men nå er det ikke lenger "forstyrrende" å se på. ;)
Ha en fin lørdags kveld. ;)


4 kommentarer:

  1. Du, det steinprosjektet der ble kjempebra....Du har en flink høvdingfugl:-)

    SvarSlett
  2. Lækkert da!!! La merke til steinene rundt kumlokket med en gang. Utrolig fint laga. Ønsker meg noe sånt en gang jeg også, når vi får eget hus. Gjerne en sånn som viser Nord, Sør, Øst og Vest. Det syns jeg er råstilig!!! :)

    SvarSlett
  3. Så flott med slik steinlegging.. blir så ryddig og pent! :) God helg!

    SvarSlett
  4. Kjempe lekkert !! Skulle ønske vi hadde det slik i gårdsplassen.

    her har jef vel ikke vært før nei :)

    tusen takk for at du tittet innom og legger i igjen kommentar.
    nei her vet ikke folk hva de finner < <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<3


    klem

    SvarSlett