31 oktober 2008

Halloween og jeg har fått en award :D

Jeg har fått en award, min første, det er bare så utrolig koselig. :D Tenk at JEG har fått en...Utrolig :D Put it in a box, hadde skrevet i en kommentar til meg at hun hadde noe på siden sin til meg.
Som den nysgjerrige fuglen som jeg er tuslet jeg etter og dette hadde hun skrevet om meg: ........


BlackFeathers
Eline – jeg ramlet helt tilfeldig innom bloggen din – og ble fullstendig trollbundet ! Du skriver så utrolig morsomt, ærlig og varmt. Digger hvordan du omtaler familien din..hihi !! tillegg til alle historiene – viser du utrolig mye fine småting og tang.



Jeg ble rett og slett helt målløs.....og kjempe glad. Noen liker bloggen min. Jeg må si du har gjort dagen min mye bedre. Tuusen takk =D
Ta deg gjerne en tur innom hennes flotte blogg, hun ligger på blogger som jeg besøker ;)

Jeg skal gi den videre men det får bli et annet innlegg, for i dag er det jo Halloween .........

Her i fugle redet har det blitt pyntet og ordnet. Det ventes innrykk av overnattende venninnefuglejenter i kveld. Så dette skal feires både inne og ute...


I vinduet ut mot trappa vår sitter denne karen å venter på mørket og at barn skal komme å ringe på. Han vet nemlig at mor i redet har handlet godteri......

Her på stuebordet har disse to gresskarene satt seg ned, de venter på å få litt telys og at det skal bli mørkt
En bitteliten svart katt har satt seg ned sammen med dem.



I dag er lillejentefuglen hjemme, formen er ikke på topp, men å hjelpe til med å lage gresskar, det ville hun. Her er gresskaret før massakren...eh.. vel skjæringen da.
Denne boken kjøpte jeg for noen år siden, da jentefuglene bestemte seg for at her hos oss.....så bare MÅTTE vi feire Halloween. Og mor dro i gang all den kreativiteten som jeg kunne oppdrive å laget mega bursdagsHalloween partyer, og det ble super sukess!! ( og ja jeg vet at jeg skrev sukess;)

For å kjapt og billig lage "skummel" stemning i huset, farget jeg masse lyspærer røde med sprittusj, kuul effekt og billig med nye. Jeg tok en ballong inni et laken, tullet en lysslynge fast inni, knøt rundt "halsen" og hengte på veggen. Vips så hang det et lysende spøkelse der. Det var en del barn som måtte bort å kjenne etter...hi hi..
Jeg klippet ut spøkelser og diverse og hengte opp både her og det. Så laget jeg gelé, men jeg blandet rød og grønn, slik at det ble en guggen farge og hengte godte slanger ut fra geleen og over skåla. Det ble til slange gørr. Det ble masse hviining "ler"
Vi hadde pølser i brød, men jeg kalte det for gamle fingre..... jeg hadde det kjempegøy selv også, det må jeg jo bare si. Det eneste jeg egentlig kjøpte var en "Pakke" på Europris med plastduk, tallerkener, kniver, girlander ol. Til ca 79 penger, og tre plast gresskar som blinker til ca 20kr pr stykk. I fjor kjøpte jeg keramikk gresskar på Lidel til 29 penger?? så dette er ikke noe jeg bruker masse penger på, men vi har det gøy.
Ha en "skummel aften" i kveld.......
Muahhaaa muahhaaaa............;)


Her er Gressmannen ferdig, ble han ikke tøff??

3 kommentarer:

  1. Nå er vi ferdig med Halloween. Unga sitter og knasker godteri. Det var kaldt å gå rundt i kveld. Ha en fin helg.

    SvarSlett
  2. Hei :)
    Fulgte den awarden du fikk jeg og tok en titt på siden din...
    Morsom blogg og mange flotte bilder fra rundtom.
    Du...? De "flisene" dere hadde lagt ute i sommer (så de på bilde lenger nede), var det noe vanskelig å gjøre selv? Var veldig pent :)

    SvarSlett
  3. Hei på du:-)
    Grattis med Award da.....tøfft..;-)
    SÅ flink du er å pynter å steller med dette Halloween greiene da....
    Håper foresten at lille fugle jenta er i bedre form i dag.
    Ha en fiiin lørdagskveld:-)

    SvarSlett